Lexus LC500 Limited Edition – 1959, 540, 477, 270, 36, 21, 8, 5


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A címben szereplő számok nem egy kódszöveg részei, hanem a Japán Lexus márkaóriás luxus kupéjának sarokszámai, amelyek a maga kategóriájában is egyedülállóak.

A forma nagyon is önmagáért beszél, elég csak annyi, hogy bármerre tévedtünk vele, mindenhol kerekre formált szájakat láttunk, melyek sejtésünk szerint hosszan elnyújtott „A” és „U” betűket hallattak. Majd amikor közelebb érkezünk és a V8-as hallatja magát, a kerek szájformát átváltja az ovális forma összeszorított fogakkal. Igen! Őrült szép hangja van a nyolchengeres erőforrásnak, mely alacsony fordulaton mély, öblös hangon szórakoztat minket.

Lexus LC500 Limited Edition

Csak az első rendszámtábla felkerülése különbözteti meg a 2012-ben bemutatott LF-LC tanulmányautótól, bátor, szimpatikus lépés volt a Lexus részéről (A szerző felvételei)

Lexus LC500 Limited Edition

Fékereje hatékony és az elektronikus fékerőelosztónak köszönhetően az első és hátsó tengely között arányosan osztja, hogy mindvégig stabil és uralható maradjon

A forma iránti lelkesedés nem véletlen. A Lexus csapata a 2012-ben bemutatott LF-LC tanulmányautót küldte utcára, leírhatatlan apró különbségekkel. Megmaradt tehát a hosszú motorházfedél „pici” utasfülkével, az ajtók mögött drasztikusan szélesedő hátsó, rejtett kilincsek, apró full LED-es lámpák és az elmaradhatatlan pipa, mint nappali menetfény. 4,77 méteres hosszával, majd’ kétméteres popsiszélességével, bivaly erős motorjával igazi grand turismo modell a luxus kategóriában.

Lexus LC500 Limited Edition

Karbonszálas a küszöbburkolat, kék kormány, fehér ülések és hullámzó narancssárga színek várnak a hyper minőségű belső térben

Lexus LC500 Limited Edition

Összhangban vannak a vidám belső színek, jó érzés benne ülni, a vezetési pozíció tökéletes

Ha nem lenne így is elég egyedi, a tesztautó további érdekessége, hogy egy Limited Edition modellváltozattal van dolgunk, melyben többek között az LC kínálatában itt mutatkozik be egyedi kasmírkék színe. Ez egy teljesen egyedi, bonyolult technológiával előállított hétrétegű szín, a kifinomult eljárás miatt a Lexus japán Motomachi-i gyárában a napi 48 legyártott LC mellett csak két autót tudnak erre a kék színre festeni.

Lexus LC500 Limited Edition

Az érintőpaddal vezérelt multimédiakijelző figyelmet és tapasztalatot kíván, gombok hiányában mindent innen irányítunk, csak a fűtés érdemelt külön gombsort

Lexus LC500 Limited Edition

Az adaptív felfüggesztés okosan vezérli mind a négy kerék lengéscsillapítását, Comfort-módban kimondottan kényelmes

Lexus LC500 Limited Edition

Az első tengelyeken 245/40, a hátsókon pedig 275/35 gumik feszülnek, egyformán 21 colos felniken

Belső tere is a limitált modell egyedi része, egyszerűen gyönyörű és pazar minőséggel kápráztat. A kék bőrrel bevont ajtóburkolatokat és műszerfalat Alcantara narancssárga kárpit egészíti ki, melyhez tökéletes összhangban fehér bőrkárpitozású, szellőztethető ülések járnak. Utóbbiak kényelmesek, oldaltartásuk lehetne jobb és magas emberek számára sajnálatos, de nem lehet elég alacsonyra engedni. Az Alcantara bőr tetőkárpit is csodálatos minőséggel öleli körbe a tetőablak nyílását, amely érthetetlen módon pici, hiszen az autó egész teteje üvegből van. A 13 hangszórós Mark Levinson-hangrendszer szintén adja magát, de a nyolchengeres szólamok mellet kevés szerep jut neki.

Lexus LC500 Limited Edition

Egyedi kialakítású LED-technológiás lámpák mindenhol, a karbon küszöb szép látvány, a csomagtartó mérete mindössze 197 liter

Lexus LC500 Limited Edition

Kényelmesen, de túl magasan ülünk, a középső, finom bőrrel bevont könyöklő jó magasságban van, gombnyomásra eltolódik, és ha több helyre van szükség, még oldalra is billenthető

Kör alakú, teljesen digitális műszerfala látványos! Csak fontos információkat oszt meg velünk alapból, ha ez nem elég nekünk, akkor a kormányon lévő gomb segítségével a műszer jobbra arrébbcsúszik, hogy még több információ jelenhessen meg. A műszerfal tetején oldalra kinyúló tekerőgombok közül a bal oldali a kipörgésgátlót vezérli, amely rendelkezik külön havas funkcióval, míg a jobb oldalival a vezetési módokat állíthatjuk Eco-, Comfort-, Sport- és Sport+-lehetőségekkel. Indításkor mindig az alap, vagyis Normal állásban indulhatunk. A Sport+-beállítás illik a legjobban hozzá, keményen változik az LC karaktere, hangja még mélyebb lesz, futóműve betonkeményre vált, a menetstabilizáló jobban szabadjára engedi a ménest, míg a műszerfal középen csak a fordulatszámra koncentrál, szélein szigorúan csak a folyadék hőmérsékletét és a váltó fokozat számát közli velünk.

Lexus LC500 Limited Edition

A hátsó sor kétszemélyes, itt csak gyerekeknek van elegendő hely, kényelmesen, pazar minőségben utazhatnak

Lexus LC500 Limited Edition

Boritás nélkül kesze-kusza látvány a V8-as, a motortérben is igényes a fényezés, jól látszanak a merev karosszériáért felelős merevítő rudak

A V8-as öt literes szívó erőforráshoz 10 fokozatú automatát rendeltek, amely profi módon teszi a dolgát, ha kell, kormányról pattoghatunk a fokozatok közt, de Eco- vagy Normal-módban észrevétlenül is tudja tenni a dolgát. Csak a fogyasztása lehet az „ellenségünk”, nála a 21–22 literes átlag a megszokott, és őszintén beismerve Eco-módban nem volt ínyünkre használni hosszabb távon, egyrészt mert a hangján nem sokat változtat. Igaz, a karrakterét lágyabbá varázsolja, a gázpedál elveszíti érzékenységét, viszont a műszerfal folyamatosan az orrunk alá dörgöli a tetemes fogyasztását – vannak kollégák, akiknek sikerült 13 literes fogyasztást elérni ebben a metódusban –, ilyen használat mellett szerény, de csodálatos kupéként viselkedik.

Lexus LC500 Limited Edition

Sport+-állásban minden csak a fordulatszámról és a fokozatok számáról szól, ha több infó kell, gombnyomásra jobbra tolódik a körműszer

Lexus LC500 Limited Edition

A kilincs kialakítása külön monológot érdemel, de a hullámzó vonalak mellett sem lehet elmenni szó nélkül

Az elöl és hátul több lengőkaros, öntött alumínium elemekből összeállított futóműve hibátlan, 21 colos kerekei ellenére kényelmes, de egyben nagyon sportos is, kanyargós menetben jól érezni 1959 kilogrammos súlyát, ahol nem ritkán erőből kigyorsításkor könnyen fartologatással válaszol. Súlyelosztása nem tökéletes, elöl 61, míg hátul 39 százalék jut a tengelyekre, de ha kiismerjük a 477 lóerő leadásának módját a hátsó kerekek irányába, értékes játékszer válik belőle. Erőforrása nem riad vissza magasabb fordulatszámoktól sem. Igaz 540 Nm nyomatéka már 4800-as fordulatnál megvan, de ha kell, 7100-ig vígan elforog és pont a nyomatékhatár után olyan 5000-s fordulat fölött vált hangnemet. Ez nem hanggenerátoros bohóckodás, ezek igazi szólamok!

Lexus LC500 Limited Edition

Igényes kialakítású a slusszkulcs, a kilincs érintésre előbukkan, záráskor csak be kell tolni, szép az analóg óra a műszerfalon

Végsebességét 270 km/órában limitálta a gyár, nulláról a százas tempót 5 másodperc alatt abszolválja. Hatalmas nyomatékának köszönhetően a gumiégetés is csak gyerekjáték neki, miközben a driftes játékot is erőből megoldja, de ott kemény kezeket és sok figyelmet kíván.

Lexus LC500 Limited Edition

Már csak külső-belső színe miatt is érdemes a Limited Editiont választani, a tesztmodell 36,6 millióba kerül

Az utolsó szám, amit nem említettünk a címből, az a 36. Nem lesz nehéz kitalálni, hogy ez bizony az árát tükrözi: 29,5 milliótól startol a Limited Edition névre keresztelt modellünk, az extralistán kiválasztott plusz csecsebecséktől 36,6 millió forintra ugrik a tesztautónk ára. A motorvariációk két tagból állnak, emellett V6-os hibrid is rendelkezésre áll, meglepő módón egy adott felszereltségi szint mellett ugyanazon az áron kínálják őket. De a válasz egyértelmű, az 5 literes erőforrás a befutó, ha csak valakinek ezen a szinten is a környezettudatosság, a hangtalan startolás és érkezés a célja.


Kapcsolódó cikkek

2015. július 23.

8. generáció – Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG 4Motion

A legsikeresebb európai cégautó új motorokkal, csökkentett saját tömeggel és nem utolsósorban a legújabb kényelmi, infotainment- és vezetői segédrendszerekkel mutatkozik be, egyre inkább eltüntetve az egyes járműkategóriák közötti éles határokat.

2015. október 9.

Alumíniumba bújtatva – Jaguar XE R-Sport

A vezetésre termett, hátsókerék-hajtású Jaguar XE fejlett, könnyű szerkezetének, áramvonalas formatervének, pompás belterének, valamint kiemelkedő rugózási komfortjának és vezethetőségének köszönhetően újraértelmezi a sportszedán fogalmát.

2015. június 2.

Az Audi új óriása már itthon is

10 év után cseréli óriás modelljét az Audi. Luxusszínvonalú komfort, a kategória legnagyobb belső tere, innovatív vezetői segédrendszerek és akár 325 kilogramm tömegcsökkenés, ezzel új mércét állít kategóriájában.

2016. június 30.

Eredeti recept szerint – Jeep Cherokee 2,2 MJD

A Cherokee az idén ünnepelt 75 éves Jeep márka középkategóriás szabadidőjárműve. A negyedik generációs Cherokee a legendás amerikai márka „Bárhová eljuthatsz, bármit megtehetsz” filozófiáját merőben újszerű módon értelmezi. A Jeep Cherokee-t új 2,2 literes Multijet II turbódízel motorral és kilencfokozatú automata sebességváltóval szerelt változatát próbálhattuk. 

2014. november 12.

Fehér isten – Kia Optima 1,7 CRDi EX Premium

2011-es bevezetése óta a középkategóriás Kia Optima alaposan átalakította a márka piaci részesedési arányait, ezzel sok új vevőt csábítva a Kiához, most 2013 végére elkészült a modell felfrissített, alaposan továbbfejlesztett változata, új szórakoztató és fedélzeti elektronikai szolgáltatásokkal, kényelmi és biztonsági felszerelésekkel, és ha lehet még inkább a prémiumkategóriába illő minőséggel.

2016. február 1.

Fiat 500X -És a karrier tovább folytatódik

A Fiat formatervezői központjában megálmodott új 500X, az 500-as összetéveszthetetlenül legendás formavilágának új dimenzióját mutatja meg, amelyben az ikonikus stílus és egy modern crossover koncepciójával találkozik. Kiegészülve  terepképességekkel, hiszen az új 500X a Fiat és a Jeep közös házaságából jött létre.

2016. június 14.

Ford Mustang Convertible 2,3 EcoBoost – Sárga irigység

Valószínűleg ez kerülgeti a konkurens márkák vezetőit, mióta a Ford Európába hozta a teljesen új fejlesztésű Mustangját. Van is miért izgulniuk, hiszen az új modell teljesítményével, minőségével, de legfőképp ár/érték arányával sok-sok vásárlóra számíthat. 1964-es bemutatása óta több mint 9 millió Mustang talált gazdára. Az új, európai specifikációjú Ford Mustang 50 éves története során ez az első változat, amit Európa-szerte forgalmaznak. A Fastback és Convertible változatban készülő új Ford Mustangot a magyar vásárlók kétféle motorral rendelhetik meg: az 5,0 literes V8-as blokk 421 lóerővel vagy a 2,3 literes EcoBoost erőforrással, amit most mi is vezethettünk. Nyár révén persze tető nélkül.