Mitsubishi ASX Instyle CVT 4WD – Új arccal


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Formája nagyon is előnyére változott, mindenképp mitsubishis az arca, de leginkább a szintén nemrégen bemutatkozott L200-as pickup formavilágát ültették át a kompakt kategóriás SUV-modellbe. A gyári szakemberek ezt egyszerűen csak „Hatás és benyomás” néven emlegetik, hogy a legendás keménységét hordozó, mégis kifinomult és egyedi formavilág erős egyéniséget sugalljon.

A határozott kialakítású lökhárító mellett a hűtőrács és az alsó motorvédő elem szögletes, vízszintes és függőleges vonalai is eredményesen kiemelik az autó erőteljes kiállását. Az új stílusnak megfelelően a motorháztető mélyebben húzódik és a LED-es világítótestek elrendezése az irányjelzők és a ködfényszórók egy térben, a lökhárító szélein kaptak helyet, a márkára jellemző tipikusan egyéni látványvilágot teremt az autó frontrészén. De a modern, ma oly népszerű világítástechnikát nem vitték túlzásba a szakemberek, ahogy elöl, úgy hátul is az index sima izzókkal villog, ami azért is furcsa, mert egy búra alá került a ködlámpákkal, ami szintén LED-technikán alapul.

Mitsubishi ASX Instyle CVT 4WD

A Mitsubishi legfrissebb márkaarculatához igazodva kapott friss ábrázatot az ASX (A szerző felvételei)

Mitsubishi ASX Instyle CVT 4WD

Új arc régi formába öntve, a lámpák már teljesen LED-technikával dolgoznak, míg lentebb a ködlámpa is, de az index hagyományos izzót kapott

Magasan ülünk benne, picit még engedhettek volna az állítási lehetőség határán lefelé, de legalább a ki- és beszállás esik nagyon könnyedén. Fejünk felett hatalmas panoráma üvegtető trónol, amely egészen a második sor fölé emelkedik, nem nyitható, de a belső tér hangulatán sokat segít, esti utazáskor sárgás LED-világítással is kiegészül. Ami alapvetően nem sokat változott, mindent ott találunk belül, mint az előző generáció esetében, a kormány, a gombok, a műszerfal is érintetlen, de még azon sem változtattak, hogy az analóg órák közti kicsi kijelzőt akár a kormányról lehessen vezérelni. Ezt továbbra is külön gomb segítségével tudjuk megtenni, amit a kormány, a váltófülek és az indexkar takarásában a műszerfalon találunk. A középkonzol kijelzője módosult csak amellett, hogy friss dizájnt kapott, 7 helyett immár 8 colos és Tom Tom navigációs rendszerrel működik, de okostelefon-csatlakozással valós idejű információk is elérhetők rajta.

Mitsubishi ASX Instyle CVT 4WD

10 éves pályafutása alatt csak kisebb módosításokat kapott, sziluettjét mindvégig megőrizte, a mostani frissítés sikerült a leglátványosabbra

Mitsubishi ASX Instyle CVT 4WD

Hátul a lámpák belső részét rajzolták át picit, a ködlámpa a lökhárító közepére került, míg a kipufogót teljesen eltüntették

Mitsubishi ASX Instyle CVT 4WD

A belső tér érintetlen maradt, a központi kijelző lett nagyobb, a legmagasabb felszereltség 8 colos kijelzője immár Tom Tom navigációs rendszerrel működik

A hátsó sorban utazók egyszerű kialakítású ülésekben, de kényelmes körülmények közt utazhatnak. A fejtér teljesen rendben van, a kihajtható könyöklő a komfort mellett a praktikumot is szolgálja, ugyanis nincs semmilyen lehetőség a hátul ülőknek, hogy ami kezük ügyében van, azt le is tegyék. Az ülések támlájáról hiányzik a kenguruzseb, már csak azért is, mert az ajtókban sem alakítottak ki semmilyen lehetőséget a pakolásra. Így maradt a könyöklő félliteres flakon méretére kialakított tárolója, de abból legalább kettő jutott az utasoknak. A csomagtartó mérete változatlan az előző modellhez képest, maradt a raktér padló alatti, a pótkerék helyén kialakított rekeszek további apróságok elhelyezésére.

Mitsubishi ASX Instyle CVT 4WD

Kényelmesen, de nagyon magasan ülünk, a tetőkárpit vészesen közel került kobakunkhoz, az ülésfűtés hatásosan dolgozik, jól jött a téli napokon a hideg bőrülésekbe pattanva

Mitsubishi ASX Instyle CVT 4WD

A CVT automataváltó összkerékhajtással is rendelhető, az utóbbi a váltókar előtti gombbal külön állítható, alapból összkerékkel indulunk

Mitsubishi ASX Instyle CVT 4WD

Szembe mentek a valósággal, az 1,6 literes erőforrást kivették a kínálatból, még az Eclipse Cross 1,5 literes turbós aggregáttal sem kínáljak, csak a jó bevált kétliteres, 150 lóerős benzines maradt a kínálatban

Mitsubishi ASX Instyle CVT 4WD

406 literes a csomagtér, amiből sok helyet elrabol a hangrendszer mélynyomója, cserében a csomagtér-padlót felhajtva találunk pár pakolható rekeszt, és az ülések is 60:40 arányban dönthetők

Jelenleg egyetlen erőforrással, egyetlen teljesítménnyel kapható a megújult ASX, ez egy úgymond régi vágású erőforrás, négyhengeres 16 szelepes szívómotor, amelyet egyetlen vezérműtengely vezérel. A variációk lehetőségét a két vagy négykerék-hajtás vagy a váltó fajtája adja. Autónk a legmagasabb Instyle felszereltségi szinttel járt nálunk, amely kizárólag csak négykerék-hajtással és CVT-váltóval párosítható. A fokozatmentes automata sebességváltó finoman, azonnal reagál, mindig idomulva a pillanatnyi vezetési igényhez. A négyhengeres erőforrás kulturáltan végzi dolgát, az automata nem engedi feleslegesen forgatni, dicséretes a hajtáslánc reakciója, késlekedés nélkül indul meg minden helyzetben, ami apró sportos karakter is kölcsönöz neki. Pedig gyorsulási értéke átlagos, 150 lóerejével 12 másodperc kell neki a százas tempóhoz, ez két másodperccel több, mint a kétkerék-hajtással és manuális váltóval kombinált családtagé, ez valószínűleg kis mértékben a váltó, de leginkább a plusz száz kilogrammal megtoldott önsúly a négykerék-hajtás miatt. Fogyasztásban nem jelentkezik ilyen drasztikusan a súlytöbblet, gyári adatok szerint hét deciliter a különbség a két variáció közt, pontosan 8,2 litert adnak a gyári szakemberek kombinált fogyasztásra a WLTP mérése szerint. Nekünk nem sikerült ezt az értéket produkálni, ez lehet a hidegebb időjárás miatt is, de a bő másfél liter pluszt ez nem igazán indokolja.

Mitsubishi ASX Instyle CVT 4WD

2009-es bemutatása óta az ASX-ből összesen mintegy 1,32 millió darab talált gazdára, az új arc mellett a barna szín is újdonság a kínálatban, és ütközésmegelőző rendszer is gondoskodik rólunk

Mitsubishi ASX Instyle CVT 4WD

Legmagasabb felszereltségű ASX-el volt dolgunk, amit csak 4wd rendszer és CVT-váltóval lehet megvásárolni, a nem mozgatható üvegtető is ebbe a csoportba tartozik, amely LED-hangulatvilágítással is kiegészül

A Mitsubishi büszke saját fejlesztésű, kapcsolható összkerékhajtású rendszerére, ezt igazolja, hogy motorindítás után 4wd állásban indulunk, a váltókar előtti nyomógomb segítségével tudjuk a 2wd hajtást aktiválni. A 4wd állás a négy kerékre jutó nyomatékot automatikusan osztja el a vezetési körülményeknek megfelelően, de ha nem bízunk az automatikában, akkor 4wd Lock állásban zárhatjuk is a rendszert, ez nem terepezési lehetőséget kínál, hanem csúszós útfelületen vagy laza talajon való haladáskor jelent nagyobb biztonságot. Érdekessége, hogy jelenleg csak CVT-váltóval párosítva kapható a 4wd rendszer, de ez talán nem is annyira fontos, mint, hogy a biztonság terén fejlesztett egységek, mint az ütközést mérséklő rendszer, a sávelhagyásra figyelmeztető is csak csúcsverzióban érhető el. De van az ASX tarsolyában még egy-két csecsebecse, mint a tolatókamera- és tolatóradar-párossal kiegészülve a hátsó keresztirányú figyelő, valamint a holttér-figyelő rendszer is. Ezek jól működnek, a sávelhagyásra figyelmeztető például olyan erélyes hanggal figyelmeztet minket, hogy nemcsak mi, de még a szomszéd autós is felfigyel a hangra. A megújulás mindenképp jót tett az ASX-nek, vagányabb arccal néz a konkurenciák felé, kellemesen vezethető, igaz, nem valami takarékos jószág, de tuti útitárs lehet belőle, főleg, ha valaki továbbra is kedveli a konzervatív vagy inkább hagyományos megoldásokat a belső térben. Továbbra is 5 év/100 ezer km garanciával kecsegtet minket, amely továbbra is ötcsillagos törésteszttel büszkélkedik, a 10 ezer forint híján hatmilliós alapára mellett. A legmagasabb felszereltség mellé a 4wd/CVT-duó már 9,5 millió forintot ér, amelyhez még tesztautónk barna színével –amely újdonság a kínálatban – 150 ezer forintot hozzá számolhatunk.


Kapcsolódó cikkek