Nissan Navara N-Guard – A szívem fekete…


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az elmúlt években rengeteget változott a terepjárók, leginkább a pick upok felhasználási területe. A terepjárókból lett SUV-modellek pár kivételével elkényelmesedtek, míg a kemény tereptől sem megriadó teherhordó platós autók inkább életstílus felé, mint a kemény munka irányába tendálnak.

A Nissan Navara a megtestesült élő példa, fejlesztése során az egyik elsődleges szempont a kényelem és a kifinomultság javítása volt, persze a régi modell terepjáró képességének, ellenállóságának és terhelhetőségének megtartása mellett. És ha minden remekül klappol, akkor jöhetnek a durván látványra hajazó, szemrevaló, limitált példányszámban gyártott egyedi modellek, mint a tavaly pár darabszámban piacra dobot Trek-1 vagy az idei újdonsága a Navara sorozatnak, a tesztben is szereplő N-Guard.

Nissan Navara N-Guard

A fekete alkatrészeknek köszönhetően látványos megjelenésű a N-Guard Navara, mely már a harmadik generációját tapossa

A három színben rendelhető N-Guard-modellnek nemcsak a siklóernyőzést vagy a jet-skizést aktívan űző cégvezetők körében kell helytállnia, hanem kemény piaci ellenfelekkel is meg kell küzdeni a vásárlók kegyeiért. Közvetlen piaci ellenfelei, mint a Hilux, amely az ötvenedik évfordulójára kibocsátott ünnepi modellel kecsegtet, addig a Ford a Ranger-modellel az alapból vagány Wildtrack-modellre épített, Blue Edition névre keresztelt csomagot kínál, míg az egy alapokra épített Mitsubishi L200, Fiat Fullback testvérpár itthon egyenlőre nem árusítja hobbibarát egyedi modelljeit.

Nissan Navara N-Guard

Gőzmozdony nyomatékával rendelkezik, a 450 Nm már igen alacsony fordulaton rendelkezésre áll

Nissan Navara N-Guard

Kényelmesen ülünk, az ergonómiával sincs gond, viszont a manuális váltó használata nagyon teherautós

Szerencsés modell a Navara, alapból jól nézz ki, így a Nissan csapata nem is sokat tett hozzá, hogy még látványosabb legyen. Minden fém vagy krómszínű alkatrészét feketére cserélték. Ilyenek az ajtókilincsek, a tükörborítás, a hátsó lökhárító, a hűtőrács, a ködlámpaborítás, az oldalfellépő és a 18 colos könnyűfém keréktárcsák. A fényszórók belső része is sötétítve lett és persze egy kis grafikus megoldásnak is jutott hely az ajtókon, sárfelcsapódást imitálnak a fekete csíkokon.

Nissan Navara N-Guard

Hasznos dolog az aluroló, könnyen kezelhető és el tudjuk zárni a szállítandó eszközöket

Nissan Navara N-Guard

Arcra nem gondolnánk, hogy haszonjárművel van dolgunk, inkább stílusos, mint melós autó

Belül nissanos rend uralkodik, itt is több egyedi megoldással találkozhatunk az alapmodellhez képest. A jó kidolgozottságú, de komor, fekete belső tér hangulatát nagyban javítják a sárga, dupla varrású, félbőr ülések, melyek az ajtókárpitokon is megjelennek, valamint a szintén sárga szegélyű szőnyegek. Az N-Guard a legmagasabb felszereltséggel rendelkezik, hiszen alapját a 780 ezer forinttal olcsóbb Tekna-felszereltség adja. Hozzá képest a pluszt a külső-belső egyedi megoldásokon kívül a szériában járó napfénytető, a vonóhorog, az első és hátsó parkolássegítő érzékelők, a fényszórómosók és a hátsó differenciálzár adja. Az egyetlen elem, amely továbbra is opcionális, az első differenciálmű-zár, amely standard hátsó differenciálmű-zárral együttműködve kegyetlen vidéken is eljuttatja tulajdonosát célja elérésében.

Nissan Navara N-Guard

Egyedi, a Navara-palettán történt módosítások közé tartozik a hűtőrács, a lámpák, a tükrök, az ajtókilincsek, a tetősínek és a kerekek megújult fekete felülete

Nissan Navara N-Guard

Futóműve abszolút korrekt beállítású, annak ellenére, hogy platója majd egy tonnáig terhelhető

A zárható, alumínium rolós fedelű plató 1000 kilogramm terhelhetőséggel bír, ami a kemény munkavégzésre utalhat, de ahogy már említettük, eme felszereltség vásárlóinak nem ez jelenti az aduászt, hanem a sokkal többet jelentő 3500 kilogramm vontatható tömeg, amely a motorcsónakos vagy lószállítós körökben jelenthet előnyt. Az többlengőkaros hátsó felfüggesztés pedig az utasok számára jelent előnyt, elsősorban a hátul ülők élveznek prioritást. A laprugós kialakítás már a múlté, a felfüggesztés terhelhetősége ugyanolyan jó, de kényelme immár nem kifogásolható, továbbá úttartására sem lehet panasz, ráadásul a tömege is jóval kevesebb, mint a laprugós megoldásé.

Nissan Navara N-Guard

Forgókapcsolóval válthatunk 100 km/h sebességig kettő és négy-kerékmeghajtás közt

Nissan Navara N-Guard

Az egyhangú fekete belsőn sokat javít a sárga szín, igaz, ez csak az ülésekre, a szőnyegre és az ajtókárpitra jutott

A biturbós technológiát alkalmazó, 2,3 literes, négyhengeres dCi motorja 190 lóerőt termel, melyhez keményfából faragott összkerékhajtást csatoltak. A rendszer a műszerfalon elhelyezett forgókapcsolóval elektronikusan kapcsolható, ha az üzemanyag-fogyasztás karcsúsítása a cél, a kétkerékmeghajtást választhatjuk, ha pedig terepre vagy csúszós útra tévednénk, 100 km/h sebességig a 4H beállítást. Ha ez nem lenne elég hatásos keményebb kapaszkodókhoz, a 4LO nevű beállítással még nagyobb nyomatékot adhatunk a kerekekhez, melyet mechanikus differenciálzárral és lejtmenetvezérlővel is kiegészítettek.

Nissan Navara N-Guard

Minden terepkörülmények között jól érzi magát, köszönhetően az első-hátsó differenciálmű-zárnak

Vezetési komfortja tökéletes, az ülés pozíciója fejedelmi, ám ami talán picit rontja a hangulatot ebben a sármos feelingben, az a hosszú úton járó, igazán teherautós, manuálisan kapcsolható hatfokozatú váltó. Minden más igazán személyautós, leginkább itt a deréktámaszos kényelmes első ülések ergonomikus kialakítása az informatív műszerfalra, valamint a kétzónás digitális légkondicionáló, amely a hátsó utasok kényelmét szolgáló hátsó szellőztetőrendszert is kínál.

Nissan Navara N-Guard

Tekna-felszereltségen alapszik az N-Guard, mely 780 ezer forinttal kerül többe, pontosan 10,3 milliót kérnek érte

Az N-Guard tökéletesen hat a terepjáró-tulajdonosok érzelmeire, kifogástalan Off-Road köntösbe bújtatva. De ha valakinek esetleg ez nem lenne elég, az az úgynevezett AT32-es csomaggal is rendelheti az N-Guardot. Egyedi, nagy teljesítményű felfüggesztése 20 mm-rel emeli a hasmagasságot, melyhez hatalmas, 32 colos gumiabroncsok társulnak és van lehetőség nagyobb gázlómélységet biztosító, felül kivezetett szívócső beépítésére is.


Kapcsolódó cikkek

2015. február 2.

Nissan X-Trail 1,6 dCi Acenta 4WD

Az alapjaiban áttervezett X-Trail, a Nissan crossover családjának legújabb tagja új technológiával, stílusával és praktikusabb megoldásaival verseng a vásárlók kegyeiért.

2016. július 25.

Mazda MX-5 1,5 Revolution – A szélvész

A megújult Mazda MX-5 továbbviszi a világ legnagyobb példányszámban eladott roadsterének hagyományát. A Mazda agresszívabb külsővel és napjaink kihívásainak megfelelő technológiával vértezte fel a legendás roadster negyedik generációját, de hű maradt a könnyű, megfizethető árú sportautó egyszerűségének koncepciójához, valamint a tiszta vezetési élményhez.

2015. október 9.

Alumíniumba bújtatva – Jaguar XE R-Sport

A vezetésre termett, hátsókerék-hajtású Jaguar XE fejlett, könnyű szerkezetének, áramvonalas formatervének, pompás belterének, valamint kiemelkedő rugózási komfortjának és vezethetőségének köszönhetően újraértelmezi a sportszedán fogalmát.