Nissan-újdonságok


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Nissan négykerék-meghajtású autógyártásban szerzett tapasztalatait ötvözi a márka két úttörő modelljének megújulásában. A friss ötletekkel és technológiákkal felvértezett X-Trailben és a személyautók kényelmét a kemény munkával összefonó teljesen megújult Navarában.


X-Trail Tekna 1,6 dCi 130

X-Trail LED-es nappali menetfénnyel rendelkezik, a magasabb felszereltségű modelleken pedig LED- fényszórók találhatók

Kívülről a jól megformált, izmos vonalak szép egységet alkotnak. A külső egyedülálló, de olyan ismerős stíluselemeknek köszönhetően, mint például a „V-motion” hűtőrács, amely egyértelműen illik a Nissan crossover választékba. Formatervező csapata az új padlólemez felhasználásával maximálisan ki tudta aknázni a nagyobb tengelytáv és a szélesebb nyomtáv adta lehetőségeket. A lökhárítóból kimetszett, teljesen új LED-fényszórók ötletesen kötik össze a karosszéria alsó és felső részét. Meghökkentő, újszerű világítási mintájukkal az összetett lámpatestek egyedi megjelenést kölcsönöznek az X-Trailnek az éjszakai autózás során. Az ereszkedő tetővonalával, hangsúlyos sárvédőivel és emelkedő övvonalával új X-Trail minden részletében stílusos és modern megjelenésű. Ami a méreteket illeti, az új X-Trail 17 mm-rel hosszabb (4643 mm) az előző generációs modellnél, 76 mm-rel nagyobb tengelytávolsága pedig tágasabb belső teret eredményez. Az új modell 30 mm-rel szélesebb és 5 mm-rel alacsonyabb az előző változatnál, szabad magassága változatlanul 210 mm.

Az aktív futómű-szabályozás folyamatosan figyeli az útfelületet és a csillapítás módosításával igyekszik kompenzálni a karosszéria esetleges dőlését

A karosszériához hasonlóan az új X-Trail belső tere is radikális változáson ment keresztül. A tágasabb, ergonomikusabb és prémium elemeket felsorakoztató utastér új szintet képvisel a középkategóriás szabadidő-autók kényelme és felszereltsége terén. A második sor 60/40 arányban dönthető. Ha további csomagtérre van szükség, az ülések az utasok fokozott kényelme érdekében hátradönthetők, illetve előrecsúsztathatók, hogy az opcionális harmadik sor könnyebben elérhető legyen. A harmadik sor 50/50 arányban osztott, és teljesen vízszintesig hajtható a maximális csomagtér eléréséhez.

A csomagtér kapacitása 445 liter a hétüléses verzió esetén és 135 liter, ha a harmadik üléssor nincs lehajtva

A kétszintes kialakítású műszerfalat úgy tervezték, hogy a lehető legegyszerűbben el lehessen rajta igazodni. Az információs és szórakoztató rendszer, valamint a szellőzés kezelőszervei az enyhén kiemelkedő középkonzolon helyezkednek el. Az újragondolt műszeregység két fő műszere között a vezetéstámogató rendszer nagyméretű, öthüvelykes kijelzője kapott helyet. Ez a nagy felbontású érintőkijelző többek között az új X-Trail biztonsági rendszereinek üzeneteit jeleníti meg.

A forgókapcsolóval szabályozható, hogy kétkerék-meghajtású, automatikus vagy állandó négykerék-meghajtású üzemmódot használjuk

Az új X-Trail lelke egy négyhengeres 130 lóerős dízelerőforrás, amelynek legnagyobb nyomatéka 320 Nm. A hozzárendelt ALL MODE 4×4 elektronikus négykerék-meghajtású rendszer egy, a középkonzolon található forgókapcsolóval szabályozható. Kétkerék-meghajtású, automatikus vagy állandó négykerék-meghajtású üzemmódok kiválasztását teszi lehetővé.

A harmadik üléssor nem felnőtteknek való. A lábtér még gyerekeknek is szűkös

Nissan NavaraNP300 2,3 dCi 190 Tekna

A merész formaterv, a prémium minőség és a kivételes funkcionalitás jellemzi

A Navara fejlesztése során az egyik elsődleges szempont a kényelem és a kifinomultság javítása volt, mindezt az elismert terepjáró-képességének és terhelhetőségének megtartása mellett. A Navara büszke lehet új, robusztus és ellenálló, csavarrugós, öt lengőkaros hátsó futóművére, a hátsó sorban helyet foglalók teljes örömére. De nem véletlen ez a döntés, hiszen aki a legmagasabb felszereltséget választja, nem igen használja az autót munkára. Főleg a mutatós szavannasárga színben pompázó modellnek állna rosszul a munka, ráadásul a 18 colos felnikkel is a látványra hajaz. Ennek ellenére a terepezési képességei kiválóak a kifejezetten az európai piac ízlése szerint kialakított Navarának. A Nissan barcelonai üzemében gyártott Navara robusztus, mégis sportos stílusú. A homorú és domború felületek kombinációja dinamikus jelleget kölcsönöz és a V alakú hűtőrács, a bumeráng formájú LED-es nappali menetfények az új generációs Nissan-modellek jellegzetes formajegyei.

Az új platóspoiler a karosszéria körüli levegő áramlását szabályozza

Az újragondolt utastér is első osztályú utazási élményt kínál. A belső tér minden elemét úgy alakították ki, hogy tágasabb, praktikusabb teret biztosítson a vezető és az utasok számára egyaránt. A műszerfal teljes átalakuláson esett át, formatervezett kialakítása révén növeli az utasteret és az utasok térérzetét is. A deréktámaszos első ülések ergonomikus kialakítása hozzájárul a vezető éberségének fenntartásához.

Az összkerékhajtás az előző generáció erősségeire alapozva kiváló tapadást biztosít a legkeményebb terepen is

Az új, 2,3 literes dCi motorja a korábbi generáció erőforrásánál jóval hatékonyabb, 190 lóereje és 450 Nm nyomatéka bőven elég dagonyázáshoz és testesebb vontatmányok mozgatásához. Egy tonna feletti terhelhetőséget és figyelemre méltó, 3500 kg-os vontatási teljesítményt nyújt, és ebben a hatfokozatú CVT-váltó is partner. A platórész a korábbi generációhoz képest 67 mm-rel hosszabb, és így a maga 1578 mm-ével a kategória leghosszabbja.

A belső tér példás, bármelyik Nissan személyautó lehetne

Az új NP300 Navara négy felszereltségi szinttel lesz bevezetve: a Visia, Acenta, N-Connecta és Tekna. Minden modellben az alapfelszereltség része a 7 légzsák, az elektronikusan vezérelt differenciálmű és fékezőrendszer, az elektromos ablakemelők, valamint a terepjáró-képességet növelő olyan elektronikus rendszerek, mint a visszagurulás-gátló.

A C alakú csatornákban csúszó bilincsekkel még a legszokatlanabb alakú tárgyak is egyszerűen rögzíthetők

A vadonatúj Navara újabb mércét állít fel az egytonnás pick-upok szegmensében. Nincs egyszerű dolga, hisz népes mezőnyről beszélhetünk és sok a megújult modell. Piacvezető crossover-gyártóként szerzett tudását ötvözi azzal a 80 éves tapasztalattal, amelyre a masszív és ötletesen megtervezett pick-upok gyártása során tett szert.


Kapcsolódó cikkek

2024. március 22.

Bécs egyre közelebb

Legalábbis vasúton, hiszen két és fél óra alatt lehet eljutni Budapestről az osztrák fővárosba egy magántársasággal, hamarosan naponta négyszer is.