Nissan X-Trail 2.0 dCi 177 4×4 – Csak plasztika


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Külső megjelenése maradt tipikusan nissanosan X-trail, itt-ott finomítottak rajzolatán, de igazából az autó elejét érte nagyobb, igencsak hangsúlyos megújulás.

 


Jóllehet itt-ott finomítottak a Nissan X-Trail rajzolatán, igazából az autó elejét érte igencsak hangsúlyos megújulás: a középpontban a Nissan legújabb „V-motion” hűtőrácsa helyezkedik el, mely minden eddiginél szélesebb, határozottabb megjelenéssel ruházza fel az autót, és formája visszaköszön az alatta elhelyezkedő lökhárító formatervén is.

A frissítések következtében az autó kissé hosszabb lett – az 50 mm-es növekedés azt jelenti, hogy hossza lökhárítótól lökhárítóig 4690 mm. Látványosan csak az eleje újult meg (Fotók: A szerző felvételei)

Az átdolgozást követően sokkal hangsúlyosabban jelenik meg rajta az autó karosszériájának színe, ami tesztautónk esetében valóban látványos az egyszerűen csak narancssárgának hívott szín, melyet fényes felületű fekete műanyagelemek határolnak. A hatalmas hűtőrácsot két oldalról az új lámpatestek foglalják keretbe, melyek a Tekna felszereltségi szinthez tartozó LED-es technológiának adnak otthont és a jellegzetes, bumerángalakú nappali menet fényének változatát rejti.

Hátsó fertályon a szintén LED-es technológiára épülnek a jellegzetes helyzetjelzőfénnyel rendelkező lámpák

Az első ködfényszórók sem maradtak érintetlenül, az első lökhárítóba integrált első lámpatestek formája a korábbi kör helyett téglalap alakú lett, mely szintén a felszereltség részét képezik.

Magasra ülünk, széles a küszöb, ezért kár, hogy az ajtó nem ér a küszöb alá, könnyen piszkosak lehetünk

Szép, arányos formájú modell az X-Trail, narancssárga színben kimondottan vagány 

A belső térben csak a kormány új rajzolatán látjuk a megújulást, továbbá csak apró változásokat abszolváltak, a középkonzol mindkét oldalán bőrpárnázás található és a kesztyűtartó feletti rész is modernebb megjelenésű lett. A légbeömlők is új, fényesfekete felületkezelést kaptak, a többi rész maradt minden a régiben – sajnos.

A műszerfal és a középkonzol változatlan maradt az előd modellhez képest, csak a kormány újult meg látványosan

19 colos kerekeken gurul, látványra kitűnő, de az itthoni utakra már nem annyira

Nem mintha gond lenne az ergonómiával és a minőségérzettel, sőt kimondottan kényelmes, jól használható, de egy pici frissítés még elfért volna. A központi kijelző mindenképpen megújulásra vár, a 360 fokos kamerarendszer képe nem a legtisztább benne és a navigáció grafikája is hagy némi kivetnivalót maga után. Elektromosan állítható ülései, csakúgy, mint az üléspozíció, kifejezetten kényelmesek. Az új kormánykerék fogása jó, karimája szélesebb lett, amely immár fűtési lehetőséggel bővült. A Tekna változatban az alapfelszereltség részei a bőrülések és az első, valamint a hátsó üléssorhoz tartozó ülésfűtés.

A csomagtér szabvány szerinti térfogata 550-ről 565 literre nőtt, az ajtó elektromosan mozgatható

Továbbra is kiváló helykínálatot és kényelmet kínál, beleértve a lábterét a második üléssorban. Az utastér tele van okos tárolóhelyekkel és olyan praktikus megoldásokkal, mint a második sor mozgatható és dönthető ülései. Tesztautónk ötszemélyes változat volt, így a csomagtér méretére sem lehetet panaszunk, 565 literre nőtt, úgy, hogy mind az öt ülés a helyén maradt.

A kétliteres dízel összkerékhajtással 9,5 millió forinttól indul, a Tekna felszereltség plusz kétmilliót kíván, de akkor már csak a harmadik üléssor marad ki a listából

Autónkat a 2016-ban bemutatott, vagyis pontosan akkor is csak frissített 177 lóerős, két literes, négyhengeres erőforrás hajtotta. Igazi dízelhangja mindig jelen van, de nem zavaró, fogyasztása a téli időjárás mellett 7,8 liter körül alakult száz kilométeren. A hajtáslánchoz rendelt négykerékhajtással nem volt gondunk, szépen végzi a dolgát, de a hatfokozatú manuális váltó kicsit darabos, főleg hideg indításkor. Összességében maradt remek autó a megújult X-Trail, de érezni rajta, hogy minden porcikájában csak felületi kezelést kapott.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.