Porsche Macan GTS: terepjáró tűzvilág


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Porsche hazai forgalmazója jóvoltából itthon tesztelhettük legújabb modelljeiket. A teljes modellpaletta igencsak meggyőző, autórajongóként nem is kívánhatnánk szebb látványt, és persze azt, hogy mindegyik modellel napokig ismerkedhessünk. De erre nincs lehetőség, így az egynapos tesztútra az új Macan GTS modelljét választottuk, ami a hétköznapi használhatóság és terepjáró képességei mellett most igazi sportos karakterét is megmutatja.


A Porsche  Macan pályafutása 2013-ban kezdődött, és azóta töretlen a sikere a piacon. A Macan elsősorban dinamikájával emelkedik konkurensei fölé. Ő nem egy családi mindenes, hanem egy sportautó, amely alkalmas minden igény kielégítésére. Kényelmesen elhelyezkedhet benne négy fő, miközben sok csomagot is szállíthat.

A Carmine Red fényezés egy speciális szín a Porsche kínálatában, a Macannak is jól áll

Terepen sem jön zavarba, de a luxus és az innováció is közel áll hozzá. Eközben a sportosság és a vezetés színtiszta élvezetének olyan magas szintjét nyújtja, amihez foghatót még nem láttunk a kategóriában.

A négy kipufogóból áradó „zaj” folyamatos játékra csalogat

A modellváltozatokat benzines és dízelváltozatok alkotják, de a csúcson a Turbo modell áll a maga 400 lóerejével. Ám valami hiányzik belőle, látványa megegyezik a gyengébb modellekével. Ezért alkották meg a GTS-változatot, amely abszolút sportos eredetét már látványával igazolja. Hatalmas, 21 colos Sport Classic nevű felnijeivel, sárga féknyergeivel, LED-es fényszóróival, krómozott helyett fekete díszcsíkok és matt fekete kipufogóvégek ékeskednek rajta.

Szépek és egyediek az adaptív LED-es fényszórók

Igaz, itt „csak” 360 lóerő dolgozik, de a lényegen nem változtat. A motor alapja egy 3 literes V6-os biturbó, amely a Macan S-ből származik. De a hatékonyabb légbeszívó révén a töltőnyomás emelkedett, így 340 helyett 360 lóerős. Ugyanakkor a maximális nyomatéka 500 Nm-re nőtt.

Jól mutatnak a 21 colos fekete felnik, 265-ös gumik feszülnek rajta

Teljesítményét egy hétfokozatú automataváltón, vagy, ahogy a gyár hívja, Porsche Doppelkupplung-on (PDK) keresztül juttatja el mind a négy kerékhez. A váltó minden helyzetben feltalálja magát és villámgyors váltásokat tesz lehetővé, természetesen kormányról mi is irányíthatjuk szinte kontroll nélkül.

A belső látványa bármelyik Porschéé lehetne, az anyag minősége itt is egészen kiváló

A tökéletes időben elkapott váltásokat és a nagy tempóban való visszaváltásokat a kipufogó szerénytelen durrogással és mély dörmögéssel hálálja meg, ami hidegrázós, libabőrözős érzést kelt és akaratlanul is elégedett mosolyt csal az arcunkra. De ennek legfőbb oka, hogy az elektronika 7000-ig hagyja pörgetni a motort.

Alcantara bőrfotelek, piros varrással szintén a sportosság jegyében

Futóműve bolondbiztos, nem sok minden tudja zavarba hozni, a kanyarok biztosan nem. Nagy sebességnél vett kanyarokban sem érezni a majd’ két tonnáját. Ennek egyik oka, hogy a GTS 15 milliméterrel közelebb ül a talajhoz, plusz az adaptív futóművet feszesebbre hangolták és az alapmodellhez képest – 235/55 helyett – 265/45-ös gumik feszülnek rajta.

Rengeteg a gomb, de nagy része az élményautózást irányítja

Ilyen adottságokkal természetesen hátrányba kerül a komfortja, rossz minőségű úton üt és ráz, de ezt nem róhatjuk fel hibaként, hiszen a bent ülők tisztában vannak vele, hogy beszálláskor mit vállalnak. Kormányzása is hibátlan, pontosan és azonnal reagáló egységgel van dolgunk, ami talán szokatlan is egy ilyen típusú autótól, de aki a Porsche-család sportautó tagjaiból ül át ebbe a modellbe, azonnal megszokottnak érzi a dolgot.

Igazi túraautó egy atléta kiállásával és erejével

A pontos kormányzás talán azért is fontos, mert az összkerékhajtás mellé a tesztautóban elektronikus szabályozású önzáró differenciálmű is jár, ami sportos beállítások mellett hátsókerék-hajtásúnak mutatja a GTS-t, amitől szintén az örömfaktor-mutatónk hízik tovább. A fékezésről nem is érdemes beszélni, hiszen a Porschétól megszokott módon hozza jól adagolható, brutális formáját.

500 literes csomagterét, ha telepakoljuk, akkor is 5 másodperc alatt gyorsul százas tempóra

A belső hangulata tagadhatatlanul porschés, páratlan az anyagminőség, de mégis van benne egy kis egyediség. A fekete sportüléseket piros cérnával varrták és a hasított bőrkormány versenyautós fílinget ad. A helykínálatra sem az elöl, sem a hátul ülőknek nem lehet panaszuk, belső méretei megegyeznek az igen közeli rokon, Q5-s Audi méreteivel. Bár ötszemélyes a GTS, de mivel hátul is sportos kialakítást kaptak az ülések, inkább két személy kényelmes fogadására alkalmas. Csomagtartója alapból 500 literes, az ülések ledöntésével ez 1500 literig bővíthető.

A nagy testvér Cayenne figyeli őt, de a Macan a luxus helyett a sportos életre hajaz

Szóval tökéletes családi autó is egyben, de csak majdnem. Sportos beállításai, hatalmas teljesítménye miatt szinte képtelenség megállni, hogy ne használjuk ki legfőbb erényeit. A Porsche-család kétajtós tagjaitól örökölt mintaszerű vezetési profizmusa folyamatosan próbára teszi a pilótát, amit nem biztos, hogy a bennutazók, mindig nagyra értékelnek.

Az ára valahol 22 millió környékéről indul a végtelenbe

Ügyvédek a gyorsuló időben

Az ügyvédek életkörülményeit és életstílusát bemutató első magyarországi kutatás 1998-ban történt. A 2015-ben történt új kutatásukkal azt kívánták megtudni, hogy az előző kutatás óta eltelt időszak során milyen változások történtek a hivatásrend munka- és életkörülményeiben, tevékenységi struktúrájában, életvitelében.
 

További információ itt, kattintson →


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.