Újjávarázsolt hatvanas – Volvo XC60 D5 AWD R-Design


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Volvónak komoly hagyományai vannak a legmodernebb technológiát kínáló stílusos, dinamikus szabadidőjárművek terén. Ez alól az új XC60 sem kivétel. Az előző generáció 2008-as bemutatása óta Magyarországon pedig több mint 3500, globálisan csaknem egymillió darab kelt el. Ezáltal a prémium középkategóriás szabadidőjárművek közül a globális eladások mintegy 30 százalékát ez a modell adja.


Elődjénél 45 mm-el hosszabb, 11 mm-el szélesebb, viszont 52 mm-el alacsonyabb, tengelytávja a kényelem érdekében 91 mm-el nőtt (Fotók: A szerző felvételei)

Külső formaterve sportos, jól áll neki a méretcsökkentés, mert ugye akár honnan is nézzük, ez egy XC90-es, csak eggyel kisebb méretben. Még hátulról láttunk valami újat, de ha szembe jön velünk az utcán, mehet a kobakvakarás, mit is láttunk. De azért felfedezhetünk apró jeleket, hasonló formájú a hűtőrács, de a LED-es lámpáiban a nappali fénycsík egészen a hűtőrácsig ér, egy ici-picit más rajzolatot kapott a lökhárító és a hátsó lámpa LED-es fénycsíkja átkúszik a csomagtér ajtóra. Az XC60 sportos hangulatát továbbá a R-Design csomag teszi még látványosabbá. Csak ehhez a csomaghoz elérhető a gyönyörű R-Design kék szín, egyedi hűtőmaszk, ezüstszínű tükörházak, selyemfényű ablakkeretek és a dupla kipufogócső-vég. Méreteihez képest hatalmas, 21 colos kerekei már csak hab a tortán, emberes és meggyőző a kiállása, egyszerűen öröm ránézni.

A hátsó lámpa LED-csíkja átfut az elektromos mozgatású csomagtér-ajtóra 

Nappali menetfénye tipikus Volvo-ismertető jegy, az ezüst tükörház az R-csomag része

A belső tere gondosan megtervezett és ez is ismerős lehet a 90-es sorozatból. Ülései kényelmesek, állíthatósága korlátlan, állítható az ülőlap hossza, a derék támasz – természetesen masszás funkcióval – és külön-külön állítható a derék és a comb oldaltartása. A kormány vaskos, fogása finom tapintású, a mögötte megbúvó 12,3 colos digitális műszeregységen négy különféle grafika állítható be és a két fő műszer közé bármiféle fontos információ megjeleníthető.

Az anyagok felhasználása és minősége kiváló, komfortérzet a maximumon van 

Ülései fotelszerűen kényelmesek, minden része elektromosan állítható

A két fő műszer között a Budai vár belső udvara látható, tökéletes grafikával mutatja, hol vagyunk

A középkonzol hatalmas, 9 colos kijelzője szintén szép megjelenítést kapott, a tolatókamera képe szép felbontású, kimondottan látványos. Hatásosan működik a CleanZone négyzónás klímaberendezés, eltávolítja a környező levegőből a káros szennyező anyagokat és részecskéket, így belül minden esetben „skandináv” friss levegőt élvezhetnek az utasok. A hátul ülők is kényelmesen utazhatnak, elegendő a fej- és lábtér, bár a háttámla dőlésszöge nem állítható és a középen ülőnek a magas kardánalagút lehet picit zavaró. A csomagtér 505 literes alaphelyzetben, az ülések előredöntés után sík padlófelületet kapunk és a rakodást megkönnyítendő, a légrugózásnak köszönhetően az autó hátulja leereszthető.

21 colosak a kerekek, jó kiállást adnak neki, légrugózása miatt az itthoni utakon is kényelmes

Négyhengeres motorja 235 lóerős, a legerősebb dízel a kínálatban, 7,2 másodperc alatt gyorsul százas tempóra

A képen az off-road-mód látható, 40 km/h-ig aktív és majd’ 4 centit emel a kasznin

Az XC90-nel közös építőkészletből kiindulva a futómű is azonos, légrugókkal megspékelve kiváló darab, comfort-módban szépen, finoman simítja a keresztbordákat, dynamic-módban közelebb kerülünk a földhöz, míg az off-road lehetőséget választva 38 mm-rel emelkedik az autó.

Összkerékhajtása alapból az első tengelyt terheli, de ha kell, a nyomaték 50 százalékát hátra tudja küldeni

D5 jelű dízelmotorral, R-csomaggal majd’ 16 millióról indulunk, aztán ha pipálgatunk az extralistán, a képen látható gyönyörűség 23,6 millió forintért már a miénk is lehet

A PowerPulse-technológiát alkalmazó, 235 lóerős D5 dízelmotor már alacsony fordulatról szépen hasznosítja 480 Nm nyomatékát. A nyolcfokozatú váltó alapból finoman működik, hirtelen induláskor kicsit későn reagál, míg sportos használatkor néha feleslegesen pörgeti a motort. Ennek ellenére fogyasztása nagyon baráti, 8 liter körül alakul vegyes használat mellett. Nem lenne Volvo, ha biztonság terén nem a csúcsot hozná. A nagyobb, 90-es modellszériában bevezetett biztonsági technológiák összes előnye elérhetővé válik. A City Safety-rendszert új kormányerő-rásegítés funkcióval egészítették ki. A frontális ütközést elkerülő, aktív kormányzás kormányerő-rásegítéssel igyekszik elkerülni a frontális ütközést, a kormányzás-támogatás 50-100 km/óra között aktív. A holttérfigyelő rendszere mostantól szintén kormányerő-rásegítéssel mérsékli a sávváltás során felmerülő ütközési kockázatot, míg az adaptív tempomat pedig a dugókat is képes kezelni. Összegezve, látványos megoldásokkal újult meg az XC60-as, de minden szegletében tipikus Volvo maradt, aki szereti ezt a márkát nem fog csalódni, a kategória talán legbiztonságosabb autójában.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.