Volkswagen Arteon – Tartalom és érzelmek, vagyis érzelmes tartalmak


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Igazi túrakocsival bővítette kínálatát a Volkswagen. A Passat fölé pozicionált modell az előző generációs Passat CC örökébe lép, csak igazi ötajtós gran turismo modellként, amely nemcsak lenyűgöző külsejével, hanem prémium kategóriába illő belső kialakításával is hódít.


Az Arteon a limuzinok kényelmét és térkínálatát a sportautók formavilágával ötvözi, nem eredménytelenül (Fotók: A szerző felvételei)

A dinamikus arányok jellemezte Volkswagen Arteon legfontosabb dizájnelemei közé tartozik új tervezésű eleje, amelyet a jócskán előre, illetve a két sárvédő fölé nyúló motorházfedél és az autó teljes szélességén végighúzódó hűtőrács határoz meg. A Passat CC-hez képest nőttek a méretei: hosszában hat, míg tengelytávolsága 13 centiméterrel nyúlt meg. Ezt jól érezni, ha bent ülünk, hiszen a hátul ülők remek lábtérrel rendelkeznek, míg a fejtér sem zavaróan alacsony, ahogy azt a C-oszlop lejtéséből gondolnánk. A LED-technikájú fényszórók, a nappali menetfény és irányjelzők a hűtőrács krómozott díszléceivel a motorházfedél vonalába simulnak, együttesen szigorú tekintetű orrkialakítást eredményezve. Sportkocsikat idézi az erőteljes hátsó vállöv, ahogy az izmos hatású sárvédők és a hangsúlyosan domborodó kerékjáratok is. Akár 20 colos kerekekkel is rendelhetjük Arteonunkat, de ha inkább a kényelemre hajazunk, akkor jó választás, ha maradunk a gyárilag kínált 18 colos könnyűfém keréktárcsánál.

Hosszúságához képest megnyújtott tengelytáv biztosít bőséges térkínálatot az Arteon fedélzetén

A kettős tengelykapcsolós sebességváltó 7 fokozatot tartalmaz, melyet jelen esetben elsőkerék-hajtással kombináltak

De nem kell lemondanunk a sportos használatról sem, hiszen a kormány igen közvetlen és a feszes futómű is támogatja e törekvéseinket. Inkább a 150 lóerős dízel, ami nem teljesen partner a sportos hajszára, jobban fekszik neki az autópályás menet és inkább a hosszú utazásokban jó cimbora. Az amúgy alacsony fordulatról jól húzó négyhengeres erőforrás 9 másodperc alatt sprintel százas tempóra, ami alapvetően szép eredmény, de ahogy a felszereltségének neve is tükrözi, ez a modell ezekkel a beállításokkal inkább egy nyugodt, kényelmes utazásra alkalmas, amiben viszont minden porcikájában jól teljesít.

A felár nélkül kínált LED-es fényszórók a hűtőráccsal és a motorházfedéllel közösen alkotnak egy új „Volkswagen-arculatot”

Az 563-1557 literes, jól variálható, hatalmas csomagtartó már a SUV-modellek pakolhatóságát kínálja

A Start-gomb megnyomása után az életre kelő dízel kerregése pályatempónál szinte megszűnik. A mérnökök a hangszigetelést olyan tökéletességgel oldották meg, hogy nagyobb tempónál suttogva lehet kommunikálni az autóban, menetkomfortja az ötcsillagos kategóriába tartozik. Ebben a belső kényelem is segítségünkre van, hiszen az Elegance modell hangsúlyosan elegáns konfigurációt kap, kifejezetten kényelmes, kézzel állítható, de az elektromos gerinctámasszal rendelkező ergo-comfort ülések hosszú távon sem fárasztóak és tökéletes pozíciót biztosítanak.

A Discover Pro infotainment rendszerű, 9,2 colos képátlójú monitor gesztusvezérléssel is kezelhető

Extrafelszerelés az Active Info Display digitális műszeregység, hihetetlen mennyiségű információval és príma grafikával rendelkezik

Nem okos megoldás, hogy az induktív töltővel rendelkező telefontárolóban nem fér el a ma divatos nagyméretű telefon, az USB-kimenetet úgy alakították ki, hogy helyet vesz el, ami azért bosszantó, mert más tárolóhely nincs a telefon számára, ráadásul így tölteni sem tudjuk, marad hát, hogy méretre vásárolunk telefont hozzá. Ezzel ellentétben remekül használható a 9,2 colos érintőképernyővel rendelkező infotainment-rendszer. Grafikája tökéletes és a használata is könnyű, egyszerű.

A négyhengeres dízel erőforrás 150 lóereje nem áll összhangban dinamikus és vagány formavilágával, de cserébe takarékos, 5,3 litert kér 100 kilométerre

A hátsó márkaemblémából, ha tolatunk, akkor kamera bújik elő belőle, amúgy az elektromos csomagtérajtó nyitását szolgálja

Már az Arteon alapváltozata is széles körű vezetői segédrendszereket kínál, ilyen a sávtartást segítő Lane Assist vagy a városi vészfékfunkcióval kiegészített Front Assist környezetfelügyelő rendszer. Nem véletlen hát, hogy ötcsillagos összesített értékelést kapott az Euro NCAP törésteszt értékelésén, hála az optimális karosszériakialakításnak, a kiemelten hatékony biztonsági övek, ülések és légzsákok kombinációjának.

Az Arteont a Volkswagen a nagysikerű Passat fölé pozicionálta, vagányak és látványosak a keret nélküli ablakok

Az alapára 11,7 milliótól indul, a tesztautónkért 13,5 milliót kérnek

De a vezetőt segítő, a szériafelszereltség részét képező segédrendszerek teljesítményét is értékelték, amelyek olyan okos megoldásokat kínálnak, mint a vészhelyzet-asszisztens második generációja. Amennyiben a vezető egészségügyi okokból cselekvésképtelenné válna, nem csupán lefékezi, hanem ha a mögöttes forgalom lehetővé teszi, a jobb szélső forgalmi sávba is kormányozza az autót. De említhetnénk a követési távolság automatikus szabályozásának új generációját, amely már egyebek mellett a sebességkorlátozásokat, kanyarokat, körforgalmakat és útelágazásokat is tekintetbe veszi működése során.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.