Volkswagen Multivan Bulli – 70 éve csúcsra járatva


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Mintegy 70 éve optimális társ a legkülönbözőbb napi tennivalókhoz és a szabadidős programokhoz. Sokoldalúság, minőség és részletekbe menő tökéletesség jellemzi. A 2015-ben hatodik generációjába lépett Multivant nagyvonalú helykínálat és rugalmas térkihasználás jellemzi, ami előnyt jelent minden munka vagy program megvalósításában. A fényűzés sem áll messze tőle, de a jubileumi modell inkább a dicső múltat idézi.


Letisztult forma jellemzi, a 18 colos „Disc” kerekek klasszikus megjelenésűek, fehér peremekkel (Fotók: A szerző felvételei)

Az új Volkswagen Multivannal sikerült kiválóan megvalósítani azt a koncepciót, hogy a megújulás mellett is az eredeti maradjon. Markáns dizájnja precíz vonalak és élek segítségével testesíti meg az egyterű limuzin tiszta formavilágát. A jármű fénypontjának számítanak az új LED-es első fényszórók. A korszerű LED-technológia erős fényt, a nappali fényhez hasonló spektrumot garantál és magas építése miatt a megvilágított rész a magas üléspozíció tökéletes elegyet alkotnak.

A speciális kiadás elektromosan állítható, fűtött, behajtható külső tükrökkel, valamint ParkPilot-rendszerrel van felszerelve

Kívül-belül minden fényforrás LED-technikát alkalmaz, az első fényszórók ragyogó fehér fényt adnak

A vízszintes vonalak kiemelik a hátsó rész szélességét. A hátsó lámpáknál is LED technológiát alkalmaznak, de a formája jóvoltából semmi mással nem téveszthető össze a Multivan. Legfőbb látványossága természetesen a kétszínű fényezése és egyedi, 18 colos fehér és krómszínű felnijei, melyeken 255/45-ös gumik feszülnek.

Multifunkciós a kellemes fogású bőrkormány, az üléspozíció fejedelmi és a kilátás is remek

A középső sor két különálló, forgatható ülést kapott, melybe integrálták a gyerekülést

A belső teret egy abszolút kockaforma határolja, személykocsis mértékkel hatalmas térrel gazdálkodhatunk. Fej- és lábtérméretekről felesleges beszélni, hiszen lehajtott fejjel tudunk járkálni az ülések között, és ha esetleg a leghátsó sorban foglalnánk helyet, akkor kinyújtott lábbal sem érjük el a második sor üléseit. Az első ülések kényelme minden igényt kielégít, míg az utastér két egyes ülése 360 fokban kényelmesen el is forgatható. A szériafelszereltségként kínált multifunkciós asztal külön síneken mozgatható és összecsukva helytakarékos módon az egyes ülések közé tolható. Mintha otthon lennénk, a padló faburkolatot kapott, a plafonon LED-es olvasólámpák kaptak helyet, az ülések két külön állítható könyöklővel rendelkeznek, a hőmérséklet külön állítható, hatalmasak az ablakok, míg lábunkat a szembe fordított ülésen pihentetjük. Egy újsággal a kezünkben vagy egy jó társaságban egy igazán otthonos nappaliban érezhetjük magunkat.

6.Futóműve állítható, a sport módnak semmi értelme, viszont komfortállásban szépen ring alattunk

Két külön állítható kartámasz jár minden üléshez, rakodóhely van bőven

A tárgyalóbuszérzéshez nagyban hozzátesz a beépített mobilnetes wifirouter és a nyugalom megőrzéséhez egy speciális üvegcsomag társul, amely jobb zajszigeteléssel rendelkezik. 

Mint egy klubszoba, igény szerint variálható a belső elrendezés, cipőnk alatt faburkolat van

Felül cukorfehér, alul kurkumasárga fényezést kapott, hatalmas szélvédője fűthető

Ha kényelmesen elhelyezkedtünk, és kiabálni nem szeretnénk a távolság miatt, az ülés feletti mikrofon segítségével a beszédünk kihangosítható az utastérben és a vezető felett. S hogy fáradnunk se kelljen, a ki- és beszálláshoz mindkét tolóajtó elektromosan nyitható és zárható rádió-távirányítással vagy a középkonzolon elhelyezett kapcsolóval. A középkonzolon található továbbá egy 6,3 colos érintőképernyő, amely ránézésre kicsinek tűnhet a hatalmas műszerfalon, de feladatát tökéletesen ellátja.

10.A teljesen hátratolt harmadik üléssorral nem nagy a csomagtér, de a bőröndök állva is elférnek, az ülések alatt fiókok vannak apróbb tárgyaknak

11. Alapból Highline felszereltségen alapszik a Bulli70 modell, így felszereltsége is igen magas, persze van még miből mazsolázni, tesztautónk 200 ezer híján 30 millió forint

A hajtáslánca a legütősebb tagokból áll össze. Erőforrása egy kétliteres dízel az erősebbik fajtából, ami 204 lóerőt mozgósít, a hozzárendelt 7 fokozatú DSG-váltóval remek párost alkotnak. Hogy a célba érkezés se legyen a szerencse kérdése, a váratlan helyzetekre 4MOTION összkerékhajtással is felszerelték modellünket, ami plusz extraként mechanikus differenciálzárt kapott a hátsó futóműhöz, ami megkönnyítheti az elindulást nehéz terepviszonyok között. A kényelem fokozása érdekében adaptív futómű-szabályozással is rendelkezik, melyet normál, sport- és komfortmódban tudunk használni. 80 literes üzemanyagtartályával 650 kilométeres hatótávra képes a saját kijelzője szerint, ami 12,8 literes átlagot jelentene 100 kilométerre. Mi ennél jóval kedvezőbb értékekkel mozgattuk kocka formáját, átlagosan 9,8 literrel számoltunk vegyes használat mellett.


Kapcsolódó cikkek

2024. március 22.

Bécs egyre közelebb

Legalábbis vasúton, hiszen két és fél óra alatt lehet eljutni Budapestről az osztrák fővárosba egy magántársasággal, hamarosan naponta négyszer is.