Volvo XC40 D4 AWD – Gondtalan


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Töretlen népszerűséggel ömlesztik a piacra SUV-modelljeiket a gyártók, már-már azt gondolhatnánk, nincs rés, amit ne lehetne betömni egy-egy újabb modellel. A Volvo most az XC60-as és 90-es típusai mellé lefelé bővíti kínálatát és a 2018-as Év Autója cím elnyerése után szinte borítékolható lesz a piaci siker…

…És hogy ez mennyire így lett, azt jól mutatják az eladási számok. Ami talán lényegesebb a Volvo számára, az a sorban állok száma, akik igencsak hosszúra nyúlt sorokban kénytelenek várakozni. Mindezt úgy teszi, hogy kemény csatában kell megküzdenie a jó piaci szereplésért olyan ellenfelekkel, mint a megújult BMW X1, a Range Rover Evoque, a VW éllovasa, a Tiguan és a napokban a kereskedésekbe kerülő terepes kis macska, a Jaguar E-Pace.

Volvo XC40

Az XC40 az első olyan Volvo, amely a vállalat új, kompakt moduláris platformjára épül. Fedélzetén számos olyan, úttörő technológiával találkozhatunk, amelyek eredetileg a Volvo nagyobb, 90-es és 60-as sorozatában mutatkoztak be (A szerző felvételei)

Volvo XC40

Fekete teteje látványosan passzol Fusion piros metál színéhez, 20 colos kerekei jó kiállást biztosítanak az amúgy is jó arányokkal rendelkező legkisebb Volvo SUV-modellnek

A kis Volvo sikere a nagy testvérmodellekben rejlik, amelyek szintén sikeresek a maguk területén. A fejlesztők nem csináltak egyebet, mint az összes meghatározó tudást és dizájnelemet beépítették az eddigi legkisebb SUV-modelljükbe. Persze a Volvo nem lenne az, ami, ha nem a biztonságot tartaná legfőképpen szem előtt. A Volvo biztonság terén elért, hagyományos elsőségére építve az XC40 a létező legmagasabb biztonsági színvonalat nyújtja, könnyen irányítható kezelőfelülettel és praktikus kapcsolódási szolgáltatásokkal egyetemben.

Volvo XC40

Az XC60 és XC90 szabadidőjárművek mintájára az XC40 fedélzetén is megtalálható a Volvo csatlakoztatott Sensus infotainment rendszere, középpontjában a jól ismert, álló tájolású érintőképernyővel

Volvo XC40

A kijelző ugyanaz, mint a testvérmodellekben, itt is szabadon konfigurálható a műszercsoport, amely továbbra is tökéletes grafikával rendelkezik

Volvo XC40

Szépen kidolgozott részletek uralják a tágas, praktikus belső teret, mely remek összeszerelési minőségnek örvend

A 4,4 méter hosszú XC40 arányosra sikeredett, szépen adja vissza a Volvo-dizájn fogásait, kicsit vidámabb formában. Maradtak a SUV-modellekre jellemző hátsó lámpák és persze az abszolút egyedi arcot mutató első lámpák, természetesen teljes LED-technikával. Ezt a vidám fiatalos dizájnhangulatot legjobban az R-Design felszereltsége adja vissza, ahol alapból feketére fényezett tetőt kapunk, a krómozott berakásokkal díszített hűtőmaszk is fekete színű és a hátsó lökhárítóban láthatóvá tették a kétoldali kipufogó-végződéseket. Hatalmas kerekekkel ruházták fel tesztautónkat. Az alap 18-as helyett látványos rajzolatú 20 colos felniken gurul, ami kiállásának jót tesz és meglepő módon a futómű kényelmét sem rontja.

Volvo XC40

A tesztút első 300 kilométere alatt, városi és autópályás szakaszokkal vegyítve pontosan 8,1 literes fogyasztást számoltunk száz kilométere

Volvo XC40

Az XC40 ötletes belső kialakításának köszönhetően a szokásosnál praktikusabb tároló helyet találnak többek között az ajtókban, az ülések alatt, emellett külön rekesz várja a mobiltelefonok nagy részét, egy kihajtható akasztó pedig a kézitáskák és szatyrok elhelyezését könnyíti meg

A küszöböt eltakaró ajtók tágra nyílnak, a 21 cm-es hasmagasságnak köszönhetően a beszállás kényelmes, de belül komor hangulatú, sötét színek fogadnak minket. Az egyetlen világos színt a volvósan kényelmes nubuk textilülések szélein a nappa bőrkárpit fehér varrása, valamint az alumínium dekorbetétek jelentik. A fejtámlák továbbra sem állíthatók, de a kényelmet növeli a hosszában és magasságban állítható combtámasz. Szép az új rajzolatú kormánykerék, magszokott gombok sorakoznak rajta, karimája vastag és finom fogású bőrhuzatot kapott. Tároló rekesz van elég, van indukciós telefontöltő, ahol nagyobb méretű mobiltelefonok is bőven elférnek. A könyöklő is tágas helyet ad, de a szintén finoman bőrözött felső rész nem állítható sem magasságban, sem hosszirányban.

Volvo XC40

Okos megoldás az On Call alkalmazás, amellyel telefonról hozzáférhetünk az autónkhoz, hűthetjük és fűthetjük a belső teret a távolból

Volvo XC40

A csomagtartó mérete átlagos és praktikus kialakítású, a motoros mozgatású ajtó mögött 460 literes tér áll rendelkezésre

Magas építése miatt ajánlott tétel a 360 fokos panorámaképet adó kamerarendszer, madártávlatból szemlélhetjük autónk helyzetét, felmérve más járművekhez és akadályokhoz viszonyított pontos helyzetünket. Ebben persze nagy segítség a középkonzol ékessége, a 9 colos kiváló felbontású kijelző. A tabletszerű központi rendszer az összes információt, akár 3D-s térképet is megjeleníteni képes nagy műszercsoport-kijelző. Magyar nyelven és gyorsan kommunikál, de a rengeteg funkció miatt a kezelése megszokást igényel, viszont a rendszer könnyen tanulható, logikus elrendezésű. A helykínálatra nem lehet panasz, fej- és válltér környékén bőséges, nagyra nőtt vezető mögött is ugyanekkora utasnak jut hely, csak a hátsó pad nem elég széles, így inkább csak két felnőttnek ajánlott.

Volvo XC40

Az XC40 olyan biztonsági és vezetőtámogató funkciókat kínál, mint a félautonóm rendszere, a legújabb generációs City Safety, az útelhagyást megakadályozó biztonsági rendszer, az automatikus fékvezérléssel kombinált kitolatást segítő rendszer vagy a 360 fokos kamera

Volvo XC40

Tesztautónk 17 millió forintos árcédulával büszkélkedhet, soknak tűnik, de a komolyabb kategóriatársak ilyen konfigurációval sem olcsóbbak

Ehhez a felszereltséghez egyetlen dízel választható, természetesen a legerősebb fajtából. A kétturbós, négyhengeres erőforrása 190 lóerőt teljesít, ami meglepő dinamikával ruházza fel. A hozzárendelt nyolcfokozatú japán gyártású Aisin automataváltó és az AWD-rendszer barátságos kapcsolatban vannak, szépen, kellemesen boldogulnak az alacsony fordulaton keletkező 400 Nm nyomatékával. A 0-100 km/h-s sprintidőt 8 másodperc alatt teljesíti és a 210 km/h-s végsebesség is tiszteletre méltó, ám ennek ára a fogyasztása, ami a katalógusadatok öt literjétől messze áll, de azért átlagban 8 literrel eljárhatunk vele. Tesztautónk látványát, felszereltségét, tudását nagyon is komolyan kell venni a kategóriában, komolyabb ellentmondás nélkül a szegmens legerősebb tulajdonságaival rendelkezik.


Kapcsolódó cikkek

2024. október 4.

Greta Thunberg: Klímakönyv – ajánló

Bár az 1970-es évek óta téma a klímaváltozás a globális fórumokon, de valójában a mai napig nem dőlt el még az sem, hogy a bolygót akarjuk megmenteni vagy az életmódunkat.