Bécs egyre közelebb
Legalábbis vasúton, hiszen két és fél óra alatt lehet eljutni Budapestről az osztrák fővárosba egy magántársasággal, hamarosan naponta négyszer is.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Komfort, minőség – érezhetően ezt tartották szem előtt a tervezők, de a digitális kor elvárásai alapján alkották meg a Volkswagen Touareg harmadik generációs modelljét, ami szép csendben felfejlődött a Cayenne és a Q7 szintjére.
Házon belül igen komoly prémium SUV-felhozatallal rendelkezik a VW-csoport. Míg a Cayenne a sportos SUV híve és nem kapható dízelmotorral, a Q7 a luxus és innovatív technológiák bástyája, addig a Touareg szép csendben felfejlődött a szintjükre. Jelenleg csak dízel erőforrással kapható a teljesen megújult Touareg, amely elődjénél nagyobb és jóval könnyebb is lett.
Aranysárga színe elegánssá teszi az amúgy is luxus hangulatú és látványú Touareget, 19 colos felniken 255/55-ös gumik feszülnek (A szerző felvételei)
Légrugózás, összkerék-kormányzás, automatikus szintszabályozás, magasságállítás, elektronikus csillapítás, menetprofil-választás. Esetleg még valami?
A számok nem hazudnak, egy igen szerencsés kategóriában, pozitív környezetbe érkezett a Volkswagen Touareg. A 2018-as eladási adatok alapján még mindig toronymagasan jobb eladást produkálnak a prémium SUV-modellek, mint a vele egy árkategóriába tartozó szedán vagy ezek kombi modelljei.
Tesztautónk Off-Road csomagot hordoz, amelyben 90 literesre növelték a 75 literes üzemanyagtartályt, továbbá megerősített az alváz- és hűtővédelem
A 12 colos kijelző megjelenése a kezdőképernyőn vagy a multifunkciós kormánykeréken szabható egyedire, ízlés szerint állíthatjuk tehát a kinézetet, amit különböző stílusokban variálhatunk
Az éjszakai utazást az új fejlesztésű LED-es hangulatvilágítással tehetjük kellemesebbé, 30 szín közül választhatjuk ki az utastér megvilágítását
A harmadik generációs modell az elődhöz képest 44 milliméterrel szélesebb és 77 milliméterrel hosszabb, ellenben 7 milliméterrel alacsonyabb lett, robosztus, dinamikus, sportos, de mindenképp prémium modell látványát nyújtja. Az orr rajzolatát tagadhatatlanul az Arteon modelltől örökölte, amely igencsak kifejezően határozza meg az összhatást, a méretes hűtőrács karakteres vonalakkal és a rengeteg krómozott alkatrésszel. A hűtőmaszk elemei a fényszórókig futnak, majd körülölelik azt. A Hella céggel közösen fejlesztett intelligens LED-fényszóró, mely oldalanként 128 kis diódából áll, teljesen automatikusan képes kiválasztani a fényszóróvetítési módokat az adott körülményekhez, melyekhez az aktuális GPS-koordinátát is felhasználja. A dizájnját a meredeken előre dőlő C-oszlop és a hátsó LED-lámpák teszik teljessé, L alakú, látványos kontrasztos világítással.
IQ Light néven rendelhető a LED mátrixfényszóró, egységenként 128 LED-izzót tartalmaz, melyek a pillanatnyi menethelyzethez alkalmazkodva világítanak
A fűthető-hűthető, masszás-funkcióval ellátott AGR-üléseket hosszú távú utazásokra tervezték, a középső kartámasz nem állítható
Hátul is teljes a kényelem, a láb- és a fejtér pazar, a könyöklő széles és fűthetőek a három fokozatban állítható támlájú ülések
Hatalmas ajtói nagyra nyílnak. Ésszerű megoldás, hogy a küszöböt is takarják. Az érezhetően nehéz ajtók a megszokottnál nagyobb erőt kívánnak csukáskor. Tesztautónkból hiányzott, hogy szervomotorok húzzák a helyükre, viszont, ha sikerült eltalálni a lendületet hozzá, finom tompa hangon záródnak. Az egész belső atmoszféra tökéletes, a fa és a natúr anyagok dominálnak, alapból hihetetlen csend uralkodik a térben, még nagy tempónál is suttogva lehet beszélgetni. Persze, ha nem szeretnénk csöndben üldögélni, akkor ott a profi Dynaudio hangrendszer, amely 3D-s hangzásával teremt élményeket.
Az alapálláshoz képest 7 cm-rel emelhető Off-road módban, így 31 fokos terepszöget kapunk elöl hátul
A kesztyűtartó méltatlanul kicsi, igényes belsőben jól mutat a diófa dekorbetét. A hátsó utasok külön panelen állíthatják a hőmérsékletet és még konnektor is jutott nekik
Egyenes futása kimondottan zseniális, finoman kulturáltan teszi a dolgát, terepen sem veszik el, minden útfelületre van saját beállítási lehetőség
Komfort, minőség – érezhetően ezt tartották szem előtt a tervezők, de a digitális kor elvárásai alapján alkották meg. A beltér fénypontja mindenképpen a sofőr előtti 12, míg a középkonzolon 15 colos, vetített és konfigurálható képernyő. Az utóbbi egy Full HD-s felbontással rendelkező interaktív érintős kijelző, egyes alkalmazások kézlengetéssel is vezérelhetőek, de innen kezelhetünk minden járműinformációt, a legfontosabb komfort-, asszisztens-, illetve szórakoztatórendszereket is.
A csomagtér 810 literes alapból ülések variálásával egészen 1800 literesig bővíthető, a képen leeresztett hátsóval látszik, 4 cm-t ereszthetünk a könnyebb pakolás érdekében
Gombok nincsenek, mindent innen irányíthatunk, az infotainment rendszer nem bonyolult, persze kell hozzá ismerkedés, de hamar megszokjuk egyértelmű használatát, a benne rejlő navigáció grafikája műholdas alapú. Hosszúra tervezett utak nem jelentenek akadályt a Touaregnek, nemcsak a 90 literes üzemanyagtartály térfogata révén, hanem a pneumatikával szabályozott, légpárnás masszázs funkcióval kiegészített kényelmes ülések miatt is.
A váltókar lapos tetejű, így kézpihentetőnek is alkalmas, mögötte a motorindító és az egyetlen tekerőgomb a média hangerő-szabályozója
A hátsó sorban sincs panasz a kényelemre, a 16 cm-es sínen tologatható üléssorral hatalmas a lábhely. Ha pedig pihenni szeretnénk, az ülések előre húzásával a támlát három fokozatban dönthetjük. A komfort növelése érdekében van sötétítő roló az ajtókban, széles, finom bőrborítású, pohártartós könyöklő, a szélső helyeknek fűthető ülések és külön hátsó panel a négyzónás légkondihoz.
Okosan csinálja! Ha nem használjuk a „Nightvision” éjjellátó-rendszert, de ha mozgó személyt lát, azonnal átvált erre a képre és narancssárga színnel jelzi nekünk
A csomagtartó hatalmas, melyhez elektromos mozgatású ajtón keresztül juthatunk. Az alapból 810 literes tér szövetborítást kapott, melyhez sínen csúsztatható térelválasztó elemek tartoznak. Magasra kell emelni a tárgyakat, de a légrugózásnak köszönhetően az autó hátulja gombnyomásra süllyeszthető.
600Nm nyomatéka nemcsak biztonságosan mozgatja tömegét, de alkalmas 3,5 tonnás vontatmány elhúzására, fogyasztása átlagban 7,6-8,2 liter körül alakul
A V6-os dízelerőforrást már jól ismerjük a Touaregben, de jelen esetben 286 lóerővel gazdálkodik; 600 Nm-es nyomatéka kell a picivel több mint kéttonnás tömegéhez, így nem véletlen, hogy 6,1 másodperc alatt katapultál százas tempóra, amit elég steril módon tesz. Egyszerűen nem érezni benne a sebességet, ez többek között a hatékony zajszigetelésnek, a tökélyre hangolt futóművének eredménye és persze a dízelhez jól passzoló nyolcfokozatú automata, amely az alapáron hozzá rendelt 4Motion összkerékhajtással kombinálható.
A Touareg 16 milliós alapárral kezd, az Atmosphere felszereltséggel már 18,3 lenne, de ahogy prémium modelleknél lenni szokott, az extra-lista bolygatása után tesztautónk 27,5 milliós árral rendelkezik
A hozzárendelt forgókapcsolóval állítható Active Control különböző, az adott körülményekhez illeszkedő menetprofilt kínál. Öt utcai és két terepprogrammal támogat minket, melyek a hajtásrendszer paramétereit változtatják, mint például a gázpedál érzékenysége, a sebességváltó kapcsolási karakterisztikája, a motorfék és az elindulássegítő rendszer működése, míg a tereprendszer folyamatos adatkapcsolatban áll a hegy- és lejtmenet-asszisztenssel, az elektronikus menetstabilizáló rendszerrel és az elektronikus differenciálzár funkcióval.
Legalábbis vasúton, hiszen két és fél óra alatt lehet eljutni Budapestről az osztrák fővárosba egy magántársasággal, hamarosan naponta négyszer is.
Az emberi értelem és az AI találkozásából egyedi és inspiráló alkotások születhetnek. Egy új tárlat is bizonyság erre.
Köln és Stuttgart magyarok tízezreivel telik majd meg idén június közepén a foci-Eb két helyszínén, ahol a magyar válogatott játszik.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!