Fókuszban az ortopédiai műtétek
Lehangoló és biztató körképet is fest a magyar csípő- és térdprotézis-műtétekről egy új kutatás. Attól függ, hogy a helyzetet az állami vagy a magánegészségügy felől nézzük…
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Komfort, minőség – érezhetően ezt tartották szem előtt a tervezők, de a digitális kor elvárásai alapján alkották meg a Volkswagen Touareg harmadik generációs modelljét, ami szép csendben felfejlődött a Cayenne és a Q7 szintjére.
Házon belül igen komoly prémium SUV-felhozatallal rendelkezik a VW-csoport. Míg a Cayenne a sportos SUV híve és nem kapható dízelmotorral, a Q7 a luxus és innovatív technológiák bástyája, addig a Touareg szép csendben felfejlődött a szintjükre. Jelenleg csak dízel erőforrással kapható a teljesen megújult Touareg, amely elődjénél nagyobb és jóval könnyebb is lett.
Aranysárga színe elegánssá teszi az amúgy is luxus hangulatú és látványú Touareget, 19 colos felniken 255/55-ös gumik feszülnek (A szerző felvételei)
Légrugózás, összkerék-kormányzás, automatikus szintszabályozás, magasságállítás, elektronikus csillapítás, menetprofil-választás. Esetleg még valami?
A számok nem hazudnak, egy igen szerencsés kategóriában, pozitív környezetbe érkezett a Volkswagen Touareg. A 2018-as eladási adatok alapján még mindig toronymagasan jobb eladást produkálnak a prémium SUV-modellek, mint a vele egy árkategóriába tartozó szedán vagy ezek kombi modelljei.
Tesztautónk Off-Road csomagot hordoz, amelyben 90 literesre növelték a 75 literes üzemanyagtartályt, továbbá megerősített az alváz- és hűtővédelem
A 12 colos kijelző megjelenése a kezdőképernyőn vagy a multifunkciós kormánykeréken szabható egyedire, ízlés szerint állíthatjuk tehát a kinézetet, amit különböző stílusokban variálhatunk
Az éjszakai utazást az új fejlesztésű LED-es hangulatvilágítással tehetjük kellemesebbé, 30 szín közül választhatjuk ki az utastér megvilágítását
A harmadik generációs modell az elődhöz képest 44 milliméterrel szélesebb és 77 milliméterrel hosszabb, ellenben 7 milliméterrel alacsonyabb lett, robosztus, dinamikus, sportos, de mindenképp prémium modell látványát nyújtja. Az orr rajzolatát tagadhatatlanul az Arteon modelltől örökölte, amely igencsak kifejezően határozza meg az összhatást, a méretes hűtőrács karakteres vonalakkal és a rengeteg krómozott alkatrésszel. A hűtőmaszk elemei a fényszórókig futnak, majd körülölelik azt. A Hella céggel közösen fejlesztett intelligens LED-fényszóró, mely oldalanként 128 kis diódából áll, teljesen automatikusan képes kiválasztani a fényszóróvetítési módokat az adott körülményekhez, melyekhez az aktuális GPS-koordinátát is felhasználja. A dizájnját a meredeken előre dőlő C-oszlop és a hátsó LED-lámpák teszik teljessé, L alakú, látványos kontrasztos világítással.
IQ Light néven rendelhető a LED mátrixfényszóró, egységenként 128 LED-izzót tartalmaz, melyek a pillanatnyi menethelyzethez alkalmazkodva világítanak
A fűthető-hűthető, masszás-funkcióval ellátott AGR-üléseket hosszú távú utazásokra tervezték, a középső kartámasz nem állítható
Hátul is teljes a kényelem, a láb- és a fejtér pazar, a könyöklő széles és fűthetőek a három fokozatban állítható támlájú ülések
Hatalmas ajtói nagyra nyílnak. Ésszerű megoldás, hogy a küszöböt is takarják. Az érezhetően nehéz ajtók a megszokottnál nagyobb erőt kívánnak csukáskor. Tesztautónkból hiányzott, hogy szervomotorok húzzák a helyükre, viszont, ha sikerült eltalálni a lendületet hozzá, finom tompa hangon záródnak. Az egész belső atmoszféra tökéletes, a fa és a natúr anyagok dominálnak, alapból hihetetlen csend uralkodik a térben, még nagy tempónál is suttogva lehet beszélgetni. Persze, ha nem szeretnénk csöndben üldögélni, akkor ott a profi Dynaudio hangrendszer, amely 3D-s hangzásával teremt élményeket.
Az alapálláshoz képest 7 cm-rel emelhető Off-road módban, így 31 fokos terepszöget kapunk elöl hátul
A kesztyűtartó méltatlanul kicsi, igényes belsőben jól mutat a diófa dekorbetét. A hátsó utasok külön panelen állíthatják a hőmérsékletet és még konnektor is jutott nekik
Egyenes futása kimondottan zseniális, finoman kulturáltan teszi a dolgát, terepen sem veszik el, minden útfelületre van saját beállítási lehetőség
Komfort, minőség – érezhetően ezt tartották szem előtt a tervezők, de a digitális kor elvárásai alapján alkották meg. A beltér fénypontja mindenképpen a sofőr előtti 12, míg a középkonzolon 15 colos, vetített és konfigurálható képernyő. Az utóbbi egy Full HD-s felbontással rendelkező interaktív érintős kijelző, egyes alkalmazások kézlengetéssel is vezérelhetőek, de innen kezelhetünk minden járműinformációt, a legfontosabb komfort-, asszisztens-, illetve szórakoztatórendszereket is.
A csomagtér 810 literes alapból ülések variálásával egészen 1800 literesig bővíthető, a képen leeresztett hátsóval látszik, 4 cm-t ereszthetünk a könnyebb pakolás érdekében
Gombok nincsenek, mindent innen irányíthatunk, az infotainment rendszer nem bonyolult, persze kell hozzá ismerkedés, de hamar megszokjuk egyértelmű használatát, a benne rejlő navigáció grafikája műholdas alapú. Hosszúra tervezett utak nem jelentenek akadályt a Touaregnek, nemcsak a 90 literes üzemanyagtartály térfogata révén, hanem a pneumatikával szabályozott, légpárnás masszázs funkcióval kiegészített kényelmes ülések miatt is.
A váltókar lapos tetejű, így kézpihentetőnek is alkalmas, mögötte a motorindító és az egyetlen tekerőgomb a média hangerő-szabályozója
A hátsó sorban sincs panasz a kényelemre, a 16 cm-es sínen tologatható üléssorral hatalmas a lábhely. Ha pedig pihenni szeretnénk, az ülések előre húzásával a támlát három fokozatban dönthetjük. A komfort növelése érdekében van sötétítő roló az ajtókban, széles, finom bőrborítású, pohártartós könyöklő, a szélső helyeknek fűthető ülések és külön hátsó panel a négyzónás légkondihoz.
Okosan csinálja! Ha nem használjuk a „Nightvision” éjjellátó-rendszert, de ha mozgó személyt lát, azonnal átvált erre a képre és narancssárga színnel jelzi nekünk
A csomagtartó hatalmas, melyhez elektromos mozgatású ajtón keresztül juthatunk. Az alapból 810 literes tér szövetborítást kapott, melyhez sínen csúsztatható térelválasztó elemek tartoznak. Magasra kell emelni a tárgyakat, de a légrugózásnak köszönhetően az autó hátulja gombnyomásra süllyeszthető.
600Nm nyomatéka nemcsak biztonságosan mozgatja tömegét, de alkalmas 3,5 tonnás vontatmány elhúzására, fogyasztása átlagban 7,6-8,2 liter körül alakul
A V6-os dízelerőforrást már jól ismerjük a Touaregben, de jelen esetben 286 lóerővel gazdálkodik; 600 Nm-es nyomatéka kell a picivel több mint kéttonnás tömegéhez, így nem véletlen, hogy 6,1 másodperc alatt katapultál százas tempóra, amit elég steril módon tesz. Egyszerűen nem érezni benne a sebességet, ez többek között a hatékony zajszigetelésnek, a tökélyre hangolt futóművének eredménye és persze a dízelhez jól passzoló nyolcfokozatú automata, amely az alapáron hozzá rendelt 4Motion összkerékhajtással kombinálható.
A Touareg 16 milliós alapárral kezd, az Atmosphere felszereltséggel már 18,3 lenne, de ahogy prémium modelleknél lenni szokott, az extra-lista bolygatása után tesztautónk 27,5 milliós árral rendelkezik
A hozzárendelt forgókapcsolóval állítható Active Control különböző, az adott körülményekhez illeszkedő menetprofilt kínál. Öt utcai és két terepprogrammal támogat minket, melyek a hajtásrendszer paramétereit változtatják, mint például a gázpedál érzékenysége, a sebességváltó kapcsolási karakterisztikája, a motorfék és az elindulássegítő rendszer működése, míg a tereprendszer folyamatos adatkapcsolatban áll a hegy- és lejtmenet-asszisztenssel, az elektronikus menetstabilizáló rendszerrel és az elektronikus differenciálzár funkcióval.
Lehangoló és biztató körképet is fest a magyar csípő- és térdprotézis-műtétekről egy új kutatás. Attól függ, hogy a helyzetet az állami vagy a magánegészségügy felől nézzük…
Kik a magyar magánegészségügy legbefolyásosabb szereplői? E kérdésre is választ ad egy színvonalas kiadvány, mely a sokakat érintő, sajátos piac jelenlegi helyzetét is elemzi.
Sikeres piaci bevezetését követően elegáns kupéval bővítette Enyaq sorozatát a Skoda, amelyhez rögtön egy sport modellt is bemutattak. A legerősebb Enyaq, a Skoda Enyaq Coupé RS iV (E-expReSs), a legvadítóbb színben járt nálunk.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!