Kínában már az olajkorszak utánra készülnek


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Kína, amely a világ legnagyobb autópiacával rendelkezik, azt tervezi, hogy betiltja a benzin és dízel üzemű gépjárművek gyártását és forgalomba hozatalát. Ezzel párhuzamosan pedig fejleszteni kívánja az elektromos autó gyártási kapacitásait. A döntésnek elsősorban környezet és egészségvédelmi okai vannak.


Az ötlet nem újdonság, a fosszilis üzemanyaggal működő gépjárművek kitiltását már az Egyesült-Királyság és Franciaország is elhatározta. A döntés szerint 2040-re nem hozható forgalomba ezekben az országokban dízel és benzin üzemű gépjármű, amellyel jelentősen csökkenhet az üvegházhatású gázkibocsátás.

Xin Guobin, ipari és információ-technológiai miniszter-helyettes egy múlt héten tartott fórumon mondott beszédében megemlítette, hogy minisztériuma már a terveken és a határidőkön dolgozik. A politikai döntés hamarosan meg fog születni – mondta. Ez a kérdés jelentős előrelépést fog hozni Kína környezetvédelmi politikájában és a kínai autóipar fejlődésének is lökést fog adni – nyilatkozta a CCTV-nek adott interjújában. A kínai kormány célul tűzte ki, hogy a gyártók növeljék a fosszilis üzemanyaggal közlekedő gépjárművek hatékonyságát és meg kell kezdeniük az alternatív energiával működő járművek fejlesztését.

Kínáé a legnagyobb gépjárműpiac a világon, amit mi sem mutat jobban, minthogy a múlt évben összesen 28 millió autó talált gazdára. Az elektromos autók aránya folyamatosan növekszik és tavaly már elérte az 500.000-et az értékesített autók száma, amely 50%-kkal haladja meg az egy évvel korábbit.

A kínai kormány kvótarendszer bevezetésével akarja előírni az autógyártók számára, hogy 2020-ig fokozatosan növeljék az elektromos autógyártási kapacitásukat. Ennek köszönhetően a külföldi autógyártók is várhatóan növelni fogják a kínai elektromos autó gyártókapacitásaikat.

A Ford eközben már jövőre hibrid autókat kínál a kínaiak számára és vállalta, hogy 2025-re az összes Kínában forgalomba hozott járművét elektromos kiegészítő hajtással látja el.

(theguardian.com)

[htmlbox Változásfigyeltetés]

Kapcsolódó cikkek

2024. április 19.

Csökkenő kkv terhek, szigorítások a közreműködők tevékenységében – Módosult az ESG törvény

Négy hónappal az új ESG törvény elfogadását követően jelent meg a törvény első módosítása, amely számos ponton átalakítja, illetve kiegészíti az ESG adatszolgáltatásra, a nyilvántartásokra és a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságát (SZTFH) megillető hatósági jogkörökre vonatkozó rendelkezéseket. A módosításról Györfi-Tóth Péter, partner, a DLA Piper Hungary ESG szakterületének vezetője és Dránovits Dóra, a DLA Piper Hungary szenior ügyvédje készítettek összefoglalót.