Lexus NX300h F Sport – Élekkel szabdalt


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

2014-es bemutatkozása óta a Lexus futurisztikus crossovere, az NX hamar népszerűvé vált. Sikeresen szólította meg a vásárlókat, olyannyira, hogy mára a japán prémium márka európai értékesítéseinek több mint 30 százalékát ez a modell teszi ki.

A Lexus arra törekedett, hogy megőrizze az NX karakterét, dizájnjának összhatását. Ez az, ami már bemutatásakor annyira népszerűvé tette az autót a vásárlók körében, ezért azokra a részletmegoldásokra összpontosított, amelyektől még hatásosabbá válik az autó látványa. Az amúgy is határozott élekkel szabdalt, 4,6 méter hosszú NX látványát még egy F Sport csomaggal is felruházták, amely tovább fokozza egyedi megjelenését. A csak ehhez a csomaghoz rendelhető zafírkék színéhez egyedi, jellegzetes fekete orsóformájú hűtőrács társul, amely erőteljes kiállással ruházza fel és hatásosan hangsúlyozza ki az autó szélességét, erővel tölti fel orr-részének dizájnját. Az első lökhárító felső részének átformálásával az elem harmonikusabban olvad össze a sárvédővel és az első ajtóval, ami nemcsak szebb formavilágot, de kiváló aerodinamikát is eredményez. A LED-fényszóró új, belső kialakításának köszönhetően – amely az LC luxuskupé világítását idézi – az autó kínálatában megjelenhetett az adaptív távfényvezérlés, valamit az index futófényes megoldást kapott.

Lexus NX300h F Sport

Az F Sport kivitelhez új, 18 colos könnyűfém keréktárcsa készült, a fényes, csiszolt felületek és a sötét metálfényezés varázsolja különlegessé (A szerző felvételei)

Lexus NX300h F Sport

A hosszabban elnyúló hátsó lámpatesteket fekete elemek keretezik, ráirányítva a figyelmet az L-alakú lencsékre

Az ajtók prémium modellhez mérten kellemes, tompa hangon nyílnak, záródnak. Az utastere sportos hangulatú, de magasabb szintű luxusérzettel ruházták fel, érezni, hogy a mérnökök nagy hangsúlyt helyeztek a könnyű használhatóságra és a kényelemre. A központi multimédiakijelző a nagyobbakból való, a műszerfal tetején egy 10,3 colos képernyő található. Alatta a klímaberendezés kezelőfelülete ergonomikusabb lett az elődmodellhez képest, mivel több gombot is könnyebben kezelhető billenőkapcsoló helyettesít és a kellemes tapintású kapcsolók felületét apró, domború, fém Lexus L-motívum díszíti. Természetesen a megszokott központi analóg óra sem hiányozhat, a megújulás során picivel nagyobb és letisztultabb lett, valamint GPS-kapcsolattal is rendelkezik, így a különböző időzónákon áthajtva automatikusan alkalmazkodik a helyi időhöz.

Lexus NX300h F Sport

A prémium kategóriás társainál a jó ár/érték-aránnyal hódíthat, na meg kifinomultságával, tökéletesre hangolt működésével

Lexus NX300h F Sport

Tökéletes a minőségérzet a beltérben, kényelmesen ülünk, a kormány vaskos, jó fogású

A középkonzol közepén található az érintőpados vezérlőfelület, mely egy új formájú tenyértámaszt kapott, stabilabban tartja a kézfejet. Használatát érzékenysége teszi bonyolulttá, menet közben mindenképp, de még álló helyzetben is nagyon finom érintést és mozdulatokat kíván, könnyedén más ikonra kattintunk, mint amire szerettünk volna. A vezeték nélküli telefontöltő széles és hosszú tálcájában nagyobb méretű készülékek is elférnek. A kormány vaskos, kimondottan jó fogású, ülései az F Sport-csomag ellenére sem adnak határozott tartást, inkább kényelmesek semmint sportos beállításúak.

Lexus NX300h F Sport

A gombok minősége is tökéletes, a tapipad nagyon érzékeny, sok türelem kell hozzá

Lexus NX300h F Sport

Külön említést érdemel az adaptív futóműve, magas építése ellenére nem billeg, Sport-állásban pedig kimondottan ügyesen bánik a kanyarokkal, viszont nem szereti a hibás útfelületeket

A második sor kényelme kifogástalan, a támlák állíthatók az ülések formázása kiváló, itt is kényelemre hangolt, csak a magasabb termetűek buksija érhet a tetőkárpithoz, ha a fejtámlának támasszák. A csomagtér mérete bőkezű egy hibrid modellhez képest, 60:40 arányban dönthető második üléssorral tovább növelhető a mérete és az alapból 550 literes tér a felnyitható, a padló alatti, az akkumulátorok miatt aszimmetrikusan elhelyezett rekesszel még tovább bővíthető. Az NX-ben is feltűnik az „érintés nélkül” nyitható és zárható, elektromos mozgatású csomagtérajtó. Ha a kulcs a zsebünkben lapul, a csomagtérajtó nyitásához elég, ha megmozdítjuk a lábunkat a hátsó lökhárító alatt és ugyanezzel a mozdulattal a zárást is megoldhatjuk, könnyen és jól működik a rendszer.

Lexus NX300h F Sport

A központi kijelző nagyot nőtt, a 10,3 colos kijelző grafikája viszont nem sokat változott

Lexus NX300h F Sport

Egyszerű lábmozdulattal juthatunk be az 550 literes csomagtérhez, eme egyszerű mozdulattal zárhatjuk is azt, de a csipogó hang, ami kíséri, igencsak kellemetlen

A fogyasztása a remek kategóriába sorolható, a legjobb eredménye 6,2 literes átlag, amit még huzamosabb városi használat mellett sem tudtunk hét liter közelébe tornászni. Amúgy külön öröm gyerekes odaadással élveztük a hybrid rendszer használatát. Parkoláskor ki-be-, vagy a garázsból hangtalanul kisurranni nagyszerű érzés és vezetés közben is folyamatosan azt figyelni, mikor tölt fel az akkumulátor csomag és lehet EV-módban tekeregni a városi forgatagban. Az 50 km/h-s tempót már nem teljesíti, bármilyen lehelet finom gyorsítással emeljük a tempót, 40-42 km/h-s sebességnél a monitoron megjelenik a piros csík, mely jelzi számunkra, hogy a 2,5 literes benzinmotor rákapcsolódott az első tengelyek hajtására.

Lexus NX300h F Sport

A LED-es lámpák vagány kinézetet kölcsönöznek, a pipákban nappali fény és a futófényes index dolgozik

Lexus NX300h F Sport

Finoman működik az NX, vezetése kellemes feladat, a F Sport-csomag csak a látványt erősíti

A 155 lóerős benzines erőforrás kulturáltan viselkedik, bár a magasabb fordulatokat már nem annyira kedveli, ilyenkor a hangja is megemelkedik. A százas tempót 9 másodperc alatt teljesíti, de ezt is inkább úri legényesen, mintsem kapkodva és váltásoktól pattogva. Ezt a jelenséget nem is ismeri, hiszen erőforrása egy fokozatmentes automatával dolgozik együtt. 210 Nm-es nyomatéka csak az első tengelyeket terheli, a pluszt egy 143 lóerős villanymotor adja, amely szintén előre hajt. Az összkerékhajtást még egy villanymotor teremti, meg amely 68 lóereje mellett 139 Nm-el rendelkezik, a számokból érezni, hogy ez a plusz teljesítmény inkább csak vezetéstámogató a könnyebb elindulások érdekében, főleg csúszós, nedves burkolaton. Az összkerékhajtáshoz tartozó harmadik villanymotor opció az árlistán, de az alapfelszereltség kivételével minden verziójához széria, így nem is kérdéses a megléte.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.