Már hat éve működik az elektronikus kapcsolattartás

Az elektronikus kapcsolattartás 2013. évi bevezetése óta eltelt 6 és fél évben a bíróságokra érkezett elektronikus beadványok és a bíróságok által elektronikus úton kiküldött kiadmányok száma megközelítette a 7 milliót.

2013. január 1-től 2019. június 30-ig a bíróságokra érkezett elektronikus beadványok száma elérte a 2,8 milliót.

2019. év első félévében csaknem 300.000 ügy indult elektronikusan, az utóiratok száma meghaladta a 470.000 db-ot. A bíróságok az ügyfeleknek 1,3 millió kiadmányt kézbesítettek ezen időszakban elektronikus úton.

A bíróságokon az elektronikus ügyintézés 2018. január 1-je óta már valamennyi ügyben biztosított. A digitalizáció egyszerűbbé, gyorsabbá, tértől és időtől függetlenné teszi a bírósághoz való hozzáférést, mely az ügyfelek számára idő- és költségmegtakarítást, valamint hosszú távon az ítélkezés időszerűségi mutatóinak javulását és az eljárások hatékonyabb, gyorsabb lezárását eredményezheti.

(birosag.hu)

Kapcsolódó cikkek:


Varga Judit: a kormány célja a “börtönbiznisz” megállítása
2020. február 20.

Varga Judit: a kormány célja a “börtönbiznisz” megállítása

A miniszter a kormányzati fellépés első lépéseként említette a törvényjavaslatot, amely "a bűncselekmények áldozataira, illetve a fogvatartottakra vonatkozó kompenzációs rendszerek közötti megbomlott természetes arányok helyreállítása érdekében" rendelkezik a kifizetések felfüggesztéséről az új szabályozás elfogadásáig.

Törökországnak helyre kell állítania a jogállamot
2020. február 20.

Törökországnak helyre kell állítania a jogállamot

Dunja Mijatović, az Európa Tanács emberi jogi biztosa, közzétett jelentésben felszólította a török ​​hatóságokat az igazságszolgáltatás függetlenségének helyreállítására, az emberi jogokat védő civilek, ügyvédek és újságírók közigazgatási és bírósági intézkedések általi üldözésének és elhallgattatásának azonnali befejezésére.

Ismét megbírságolta a GVH a Telekomot
2020. február 20.

Ismét megbírságolta a GVH a Telekomot

A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Magyar Telekom megtévesztette a fogyasztókat 0 Ft-os vagy kedvezményes készülékárakat reklámozó kampányaival.