Az EP támogatja a közúti kibocsátás csökkentését célzó új szabályokat


Az Európai Parlament (EP) plenáris ülése csütörtökön 329 igen szavazattal, 230 nemmel és 41 tartózkodással elfogadta a gépjárművek típusjóváhagyására és piacfelügyeletére vonatkozó uniós szabályok, az úgynevezett Euro 7 felülvizsgálatáról szóló tárgyalási álláspontját.

Az Európai Parlament (EP) plenáris ülése csütörtökön 329 igen szavazattal, 230 nemmel és 41 tartózkodással elfogadta a gépjárművek típusjóváhagyására és piacfelügyeletére vonatkozó uniós szabályok, az úgynevezett Euro 7 felülvizsgálatáról szóló tárgyalási álláspontját.

Az új Euro 7-es rendelettervezet korszerűsíti a kipufogógáz-kibocsátás jelenlegi határértékeit, és új intézkedéseket vezet be a gumiabroncsok és a fékek kibocsátásának csökkentése, valamint az akkumulátorok élettartamának növelése érdekében.
A képviselők egyetértenek az Európai Bizottság által a személygépkocsik károsanyag-kibocsátására javasolt szintekkel, és a könnyű haszongépjárművek esetében a kibocsátások további három kategóriára történő bontását javasolják súlyuk alapján. Emellett szigorúbb határértékeket javasolnak a buszok és a nehézgépjárművek laboratóriumi és valós vezetési körülmények között mért kipufogógáz-kibocsátására. A parlament azt is szeretné elérni, hogy az EU fékrészecske-kibocsátásra és a gumiabroncsok kopási arányára vonatkozó számítási módszereket és határértékeket összehangolná az ENSZ Európai Gazdasági Bizottsága által jelenleg kidolgozott nemzetközi szabványokkal.
Az EP nemsokára megkezdi a tárgyalásokat az uniós kormányokkal a jogszabály végleges tartalmáról.
Tóth Edina fideszes EP-képviselő a szavazás kapcsán kiemelte: az Európai Bizottság, az európai baloldallal együtt a gépjárművek károsanyag-kibocsátásának olyan mértékű csökkentésre tett javaslatot, amely teljes mértékben tönkretette volna az autóipart, azonban jobboldali összefogással sikerült olyan szöveget elfogadni, amely által ez elkerülhető.
„Elég az átgondolatlan brüsszeli javaslatokból. Brüsszelben változásra van szükség. A józan ész pártján álló, az emberek érdekeit szem előtt tartó európai jobboldal és a korrupt, felelőtlen ötletekkel előálló baloldal közötti döntés a jövő évi EP választások tétje” – tette hozzá.
Tóth Edina szerint az európai autóipar aggodalmai jogosak voltak, mert a baloldal által javasolt határértékekkel és határidőkkel nem tudtak volna költséghatékonyan fejleszteni, ehelyett autógyárakat kellett volna bezárni, valamint az állampolgárok számára megemelkedtek volna az autóvásárlás költségei. „A tervezett új szabványok miatt a hagyományos belső égésű autók technikáját szinte lehetetlen lett volna költséghatékonyan fejleszteni” – tette hozzá.
A fideszes politikus szerint jó megállapodás született, hiszen személygépkocsik esetében sikerült elérni azt, hogy az Euro 7 rendeletet csak 2030-tól alkalmazzák, addig pedig az Euro 6-os normák maradnak hatályban.
„Mi, az európai jobboldal képviselői az emberek érdekeiért dolgozunk továbbra is. Mindent meg fogunk tenni, hogy az átgondolatlan szabályozások ne róhassanak felesleges terheket a polgárokra és autóiparunkra” – emelte ki Tóth Edina.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. szeptember 27.

Ruszofóbiával bővül az orosz btk.

Az orosz hatóságok a ruszofóbia-tétellel bővítenék a Büntető törvénykönyvet. Az ezzel kapcsolatos törvénymódosítási tervezet már el is készült.

2024. szeptember 27.

Magyarország az Európai Mestersége Intelligencia Testület első elnöke

Az Európai Unióban augusztusban lépett hatályba az „AI Act”, azaz a Mesterséges Intelligencia (MI) Rendelet, amely jogszabály célja, hogy egyensúlyt teremtsen a technológiai fejlődés előmozdítása és a biztonságos alkalmazás feltételeinek garantálása között.

2024. szeptember 27.

110 éves a Pesti Központi Kerületi Bíróság

2024. szeptember 1-jén volt 110 éve, hogy – az 1913. évi XXV. törvénycikk alapján – megkezdte működését a Pesti Központi Kerületi Bíróság jogelődjének tekinthető Budapesti Központi Királyi Járásbíróság. E hónapban azonban nem csupán a szervezet lett 110 esztendős, hanem a Jablonszky Ferenc által tervezett épület is. Az Országos Bírósági Hivatal „Ráth György Bírósági Történelem és Hagyományápolás Pályázat 2024.” című projektjének keretében, az OBH támogatásával megvalósult rendezvényeken emlékeztek meg az egyik legtekintélyesebb hazai bíróság bírái, igazságügyi alkalmazottai és az érdeklődők az 1914 óta eltelt 11 évtizedről.