Devizahiteles pert vesztett az OTP


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az OTP Bank a héten már másodszorra vesztett el másodfokon, jogerősen egy devizahiteles pert, ezúttal a Fővárosi Törvényszék ítélt az adós javára – írta az Index. Az MTI-nek a hitelintézetnél elmondták: felülvizsgálati kérelemmel fordulnak a Kúriához.


Az Indexnek a felperes ügyvédje, Kiss-Gáll Éva elmondta: a szerződést 2007 októberében kötötték, és – szemben a devizahitel-szerződések nagy részével – nem svájcifrank-, hanem jenalapú volt. A kereset – több másik devizahiteles keresettel ellentétben – nem a tisztességtelen kikötések érvénytelenítését kérte, hanem az egész szerződés semmisségének megállapítására irányult.

A másodfokú bíróság mind az árfolyamrés, mind az egyoldalú utólagos szerződésmódosítás miatt az ügyfélnek adott igazat. Így a banknak és az ügyfélnek el kell számolnia egymással, méghozzá forintban. Kiss-Gáll szerint – a Kúria polgári kollégiumának egyértelmű állásfoglalását követve – az elszámolás során figyelembe kell majd venni az ügyfél eddigi befizetéseit is – írja az Index, amely emlékeztet arra, hogy a héten korábban a Szegedi Ítélőtábla ítélt a bankkal szemben.

Az OTP Bank az MTI megkeresésére közölte: első fokon az OTP Bank nyerte a pert, a másodfokú eljárásban az ügyfélnek adott igazat a Fővárosi Törvényszék. A hitelintézet nem ért egyet a döntéssel, ezért felülvizsgálati kérelemmel fordul a Kúriához.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 30.

Parlament előtt a 2025-ös adócsomag

A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.

2024. október 30.

NMHH: Ismerik, sokszor mégsem védekeznek a közösségi média veszélyei ellen a fiatalok

A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.