Én is jogászdíjas vagyok! – Interjú a legal technology kategória győztes csapatával


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Cikksorozatunkban beszélgetéseket olvashatnak a 2019-es Jogászdíj kategóriáinak győzteseivel. A harmadik részben az NN Biztosító Zrt. csapatának tagjai válaszoltak kérdéseinkre.

A Jogászdíjat egy élet-és balesetbiztosítási megoldással nyerték el, mi ennek a legfőbb különlegessége?

Az NN Biztosító olyan élet- és balesetbiztosítási terméket dolgozott ki, amely a fiatalabb, „digitális” korosztályt célozta meg, azokat, akik aktív, sportos életet élnek. A biztosítási termék és a megoldás célja az volt, hogy könnyen, mobiltelefonos applikáción keresztül kezelhető ún. „on demand”, azaz igény szerint ki-bekapcsolható élet-és balesetbiztosítást tegyen elérhetővé a célcsoport részére. A protect.me alkalmazásunk használata során az ügyfél döntheti el, hogy a biztosítási védelemre mikor és mennyi időre van szüksége (például 1-2 órányi sportolás idejére), és csak ezen konkrét időtartamra kell biztosítási díjat fizetnie.

Miért pont erre az ügyféligényre reagáltak, hogyan jutottak erre az elhatározásra?

A legtöbb területen, így a biztosítási piacon is az egyik legfőbb kihívás, hogy hogyan tudjuk megszólítani a fiatalabb generációkat. A protect.me-vel azt a célt tűztük ki, hogy számukra alakítsunk ki releváns értékajánlatot, ami közelebb hozhatja hozzájuk a biztosítás és öngondoskodás világát. A termékfejlesztési folyamatot széleskörű piackutatás és elemzések sorozata előzte meg annak érdekében, hogy kiderüljön, a célcsoportnak pontosan milyen aktivitások kapcsán milyen kockázatokra vonatkozóan lenne szüksége biztosítási védelemre.

A biztosítási ügymenet általában hosszadalmas, milyen jogi megoldással érték el, hogy a protect.me esetében a szerződéskötés egyszerűen és gyakorlatilag azonnali módon történik?

Mivel a fiatalabb korosztály jellemzően egyszerűbb, digitális megoldásokat keres, hogy mobilapplikációkon keresztül intézhesse a legkülönfélébb ügyeit, az NN Biztosító is ilyen megoldást keresett. Ennek kellően rugalmas formáját a csoportos biztosítás és azon belül a biztosítotti csatlakozás adja. Ez a forma ugyanis azonnali csatlakozást tesz lehetővé, így az ügyfelek még az adott aktivitás elkezdése előtt biztosítottá válhatnak, kihasználva az applikáción keresztül igénybe vehető biztosítási fedezet előnyeit.

A csoportos biztosításhoz történő csatlakozást követően a biztosított az applikációban az aktivitás kiválasztásával a megfelelő kiegészítő biztosítási csomagot arra az időszakra aktiválhatja, amikor valóban szüksége van rá. Elindítható a biztosítási védelem például egy futóedzés, valamilyen extrémsport, siklórepülés idejére, vagy épp csak munkába menet is. A fizetendő biztosítási díj szintén óradíj-alapú: csak a megkezdett órákért kell fizetni, és a biztosítási fedezet egy gombnyomással leállítható.

Mi a véleményük az élet-és balesetbiztosítások általános jogszabályi keretrendszeréről?

Szabályozott iparágban dolgozunk, ahol a biztonság elsődleges szempont, így természetes, hogy szigorú jogszabályi követelményeknek kell megfelelnünk. Az ügyfeleink iránti felelősség miatt is minden termék- és szervezeti fejlesztésünknél alapvető kiindulópontunk, hogy maximálisan betartjuk az előírásokat.

Hogyan látják a biztosítások területének digitális jelenét és jövőjét?

Kétségtelen, hogy a digitalizáció ma már elengedhetetlen kelléke annak, hogy jobban megismerjük és kielégítsük az ügyfelek igényeit, ez pedig a biztosítási szektorban épp úgy igaz, mint bármely más iparágban. Az sem kérdés, hogy maga a technológia a mobilapplikációktól az automatizált megoldásokig rendelkezésre áll. A fő kihívás, hogy megteremtsük a szervezeti és kulturális kereteit annak, hogy élni tudjunk ezekkel a lehetőségekkel, és így gyorsabb, ügyfélbarátabb megoldásokat tudjunk kínálni. Az NN Biztosítónál ezt a keretet az agilisban találtuk meg, amely működési modellben több fontos újítást is sikerrel vezettünk be – mint például a kockázatelbírálás automatizációja és maga a protect.me is – és ezen az úton szeretnénk tovább haladni a jövőben is.

Mennyire jellemző Önök szerint az, hogy a biztosítási szolgáltatók innovatív technológiai megoldásokat alkalmaznak az ügyfél magasabb szintű elégedettsége érdekében?

Egyértelműen látszik az ambíció a szolgáltatók körében, hogy minél jobb eredményeket tudjanak felmutatni ezen a téren. Az NN Biztosítónak kifejezett célja, hogy a digitális megoldások terén úttörő és vezető szerepet töltsön be. Büszkék vagyunk az eddig megvalósított újításainkra és a most induló nem-élet ági termékcsaládjaink kapcsán még nagyobb teret látunk a hasonló fejlesztésekhez.

Milyen élményekkel tértek haza a Jogászdíj díjátadójáról?

Kiválóan éreztük magunkat, különleges élmény volt. Nagyon színvonalas eseményen vehettünk részt, köszönhetően a kiváló szervezésnek.

Miben látják az elismerés általános jelentőségét? Hogy érzik, milyen hatással lesz a díj a későbbi szakmai pályafutásukra?

Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy az idei évben jogi csapatunk vehette át a díjat a Legal technology kategóriában. Büszkeséggel tölt el minket, hogy egy független zsűri is elismerte a munkánkat. Rengeteg gratulációt és pozitív visszajelzést kaptunk mind a cégcsoporton belül, mind azon kívül. Biztosak vagyunk benne, hogy ez a díj pozitív hatással lesz szakmai pályafutásunkra.

A Jogászdíjról, a további nyertesekről és a 2019-es díjátadóról többet megtudhat, ha ellátogat a Jogászdíj hivatalos weboldalára ide kattintva!


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A technológia által támogatott joggyakorlat jövője: az AI precizitása egyensúlyba kerül az emberi szakértelemmel

A jog kritikus válaszút előtt áll, ahol egyensúlyba kell hoznia a nagy nyelvi modellek szabályalapú, algoritmikus és adatvezérelt logikáját az ember értelmező, stratégiai és empatikus gondolkodásmódjával, a mesterséges intelligencia által generált eredményeket az emberi szakértelemmel párhuzamosan alkalmazva az ügyfelek problémáinak átfogó kezelése érdekében.

2024. április 17.

Digtális megfelelés: Miért nem működnek a régi rutinok, és ez miért fájdalmas?

A digitális gazdaságban mind többen érezzük úgy, hogy általános közérzetünket minden téren meghatározza, hogy a régi és bevált rutinokat újra és újra felül kell vizsgálnunk. Ahogy Kahnemann mondaná, a gyorsról a lassú gondolkodásra kell váltanunk. A rutin lényege pedig éppen abban rejlik, hogy felgyorsítja és „fájdalommentesíti” az ismétlődő döntési szituációk megoldását. Különösen nagy kihívás, miközben a figyelmünket ezer csatornán felfoghatatlan számú inger bombázza. Ne felejtsük el, hogy az időnk és figyelmünk az egyik legnagyobb gazdasági értékké vált.

2024. április 17.

Miért (ne) antropomorfizáljuk a generatív mesterséges intelligenciát? – 1. rész

Úgy tűnhet, a mesterséges intelligencia napjainkban egyre inkább az emberhez hasonlóvá kezd válni. Ennek hátterében a tudomány fejlődésének természetes következményei és néha tudatos emberi döntések állnak. Milyen jelenségek állnak a folyamat mögött, és hogyan fogja ez a trend befolyásolni a mindennapjainkat a közeljövőben?