Én is jogászdíjas vagyok! – Interjú a legal technology kategória győztes csapatával


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Cikksorozatunkban beszélgetéseket olvashatnak a 2019-es Jogászdíj kategóriáinak győzteseivel. A harmadik részben az NN Biztosító Zrt. csapatának tagjai válaszoltak kérdéseinkre.

A Jogászdíjat egy élet-és balesetbiztosítási megoldással nyerték el, mi ennek a legfőbb különlegessége?

Az NN Biztosító olyan élet- és balesetbiztosítási terméket dolgozott ki, amely a fiatalabb, „digitális” korosztályt célozta meg, azokat, akik aktív, sportos életet élnek. A biztosítási termék és a megoldás célja az volt, hogy könnyen, mobiltelefonos applikáción keresztül kezelhető ún. „on demand”, azaz igény szerint ki-bekapcsolható élet-és balesetbiztosítást tegyen elérhetővé a célcsoport részére. A protect.me alkalmazásunk használata során az ügyfél döntheti el, hogy a biztosítási védelemre mikor és mennyi időre van szüksége (például 1-2 órányi sportolás idejére), és csak ezen konkrét időtartamra kell biztosítási díjat fizetnie.

Miért pont erre az ügyféligényre reagáltak, hogyan jutottak erre az elhatározásra?

A legtöbb területen, így a biztosítási piacon is az egyik legfőbb kihívás, hogy hogyan tudjuk megszólítani a fiatalabb generációkat. A protect.me-vel azt a célt tűztük ki, hogy számukra alakítsunk ki releváns értékajánlatot, ami közelebb hozhatja hozzájuk a biztosítás és öngondoskodás világát. A termékfejlesztési folyamatot széleskörű piackutatás és elemzések sorozata előzte meg annak érdekében, hogy kiderüljön, a célcsoportnak pontosan milyen aktivitások kapcsán milyen kockázatokra vonatkozóan lenne szüksége biztosítási védelemre.

A biztosítási ügymenet általában hosszadalmas, milyen jogi megoldással érték el, hogy a protect.me esetében a szerződéskötés egyszerűen és gyakorlatilag azonnali módon történik?

Mivel a fiatalabb korosztály jellemzően egyszerűbb, digitális megoldásokat keres, hogy mobilapplikációkon keresztül intézhesse a legkülönfélébb ügyeit, az NN Biztosító is ilyen megoldást keresett. Ennek kellően rugalmas formáját a csoportos biztosítás és azon belül a biztosítotti csatlakozás adja. Ez a forma ugyanis azonnali csatlakozást tesz lehetővé, így az ügyfelek még az adott aktivitás elkezdése előtt biztosítottá válhatnak, kihasználva az applikáción keresztül igénybe vehető biztosítási fedezet előnyeit.

A csoportos biztosításhoz történő csatlakozást követően a biztosított az applikációban az aktivitás kiválasztásával a megfelelő kiegészítő biztosítási csomagot arra az időszakra aktiválhatja, amikor valóban szüksége van rá. Elindítható a biztosítási védelem például egy futóedzés, valamilyen extrémsport, siklórepülés idejére, vagy épp csak munkába menet is. A fizetendő biztosítási díj szintén óradíj-alapú: csak a megkezdett órákért kell fizetni, és a biztosítási fedezet egy gombnyomással leállítható.

Mi a véleményük az élet-és balesetbiztosítások általános jogszabályi keretrendszeréről?

Szabályozott iparágban dolgozunk, ahol a biztonság elsődleges szempont, így természetes, hogy szigorú jogszabályi követelményeknek kell megfelelnünk. Az ügyfeleink iránti felelősség miatt is minden termék- és szervezeti fejlesztésünknél alapvető kiindulópontunk, hogy maximálisan betartjuk az előírásokat.

Hogyan látják a biztosítások területének digitális jelenét és jövőjét?

Kétségtelen, hogy a digitalizáció ma már elengedhetetlen kelléke annak, hogy jobban megismerjük és kielégítsük az ügyfelek igényeit, ez pedig a biztosítási szektorban épp úgy igaz, mint bármely más iparágban. Az sem kérdés, hogy maga a technológia a mobilapplikációktól az automatizált megoldásokig rendelkezésre áll. A fő kihívás, hogy megteremtsük a szervezeti és kulturális kereteit annak, hogy élni tudjunk ezekkel a lehetőségekkel, és így gyorsabb, ügyfélbarátabb megoldásokat tudjunk kínálni. Az NN Biztosítónál ezt a keretet az agilisban találtuk meg, amely működési modellben több fontos újítást is sikerrel vezettünk be – mint például a kockázatelbírálás automatizációja és maga a protect.me is – és ezen az úton szeretnénk tovább haladni a jövőben is.

Mennyire jellemző Önök szerint az, hogy a biztosítási szolgáltatók innovatív technológiai megoldásokat alkalmaznak az ügyfél magasabb szintű elégedettsége érdekében?

Egyértelműen látszik az ambíció a szolgáltatók körében, hogy minél jobb eredményeket tudjanak felmutatni ezen a téren. Az NN Biztosítónak kifejezett célja, hogy a digitális megoldások terén úttörő és vezető szerepet töltsön be. Büszkék vagyunk az eddig megvalósított újításainkra és a most induló nem-élet ági termékcsaládjaink kapcsán még nagyobb teret látunk a hasonló fejlesztésekhez.

Milyen élményekkel tértek haza a Jogászdíj díjátadójáról?

Kiválóan éreztük magunkat, különleges élmény volt. Nagyon színvonalas eseményen vehettünk részt, köszönhetően a kiváló szervezésnek.

Miben látják az elismerés általános jelentőségét? Hogy érzik, milyen hatással lesz a díj a későbbi szakmai pályafutásukra?

Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy az idei évben jogi csapatunk vehette át a díjat a Legal technology kategóriában. Büszkeséggel tölt el minket, hogy egy független zsűri is elismerte a munkánkat. Rengeteg gratulációt és pozitív visszajelzést kaptunk mind a cégcsoporton belül, mind azon kívül. Biztosak vagyunk benne, hogy ez a díj pozitív hatással lesz szakmai pályafutásunkra.

A Jogászdíjról, a további nyertesekről és a 2019-es díjátadóról többet megtudhat, ha ellátogat a Jogászdíj hivatalos weboldalára ide kattintva!


Kapcsolódó cikkek

2024. szeptember 4.

Megkezdi működését az Online Platform Vitarendező Tanács

Bővült a jogorvoslati lehetőségek köre az online platformok egyes, felhasználókat negatívan érintő intézkedéseivel szemben az Európai Unió digitális szolgáltatásokról szóló rendeletének átültetését követően. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke hozzátette, ezentúl már nemcsak hatóságokhoz vagy bírósághoz, hanem az Online Platform Vitarendező Tanácshoz (OPVT) is fordulhat, aki vitatja egy platform valamely döntését. Koltay András emlékeztetett rá, az NMHH, mint kijelölt Digitális Szolgáltatási Koordinátor elvégezte a testület tanúsítását, így az megkezdheti működését.

2024. szeptember 3.

A jövő jogásza podcast: szerződésautomatizálás

Megyeri Andrea beszélget Jalsovszky Pállal és Fehér Tamással, a Jalsovszky Ügyvédi Iroda partnereivel, a szerződésautomatizálás módszeréről és arról az eljárásról, amelyet évek óta fejlesztenek az ügyvédi irodában.