Kisfilm készült az Alkotmánybíróságról


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az Alkotmánybíróság a rendszerváltás emblematikus intézménye, a jogállamiság és az alapjogok védelmének legfőbb szerve Magyarországon. Kétrészes, összesen negyed órás kisfilmben mutatja be az Alkotmánybíróság legfőbb hatásköreit, a demokráciában betöltött szerepét, megalakulásának előzményeit, illetve fennállásának csaknem harminc esztendejét.


A kisfilm az Alkotmánybíróság működését bemutató sorozat első része, amelyben – eddig példa nélkül álló módon – a testület zártkörű teljes üléséről is láthatunk felvételeket. Az Alkotmánybíróság megújítja kommunikációját, összességében szeretné a határozatait mindenki számára érthetővé tenni. Az Alkotmánybíróság új kisfilmje azzal a céllal született, hogy bemutassa a nagyközönségnek az intézmény történetét és hatásköreit. A kisfilmben Sulyok Tamás elnökön kívül megszólal Horváth Attila és Szalay Péter alkotmánybíró, Potje László, az Elnöki Kabinet főtanácsadója és Vetter Szilvia sajtófőnök.

Az Alkotmánybíróság két részes új kisfilmje elérhető a következő linkeken:

https://youtu.be/qymzwfTM_cc

https://youtu.be/qCaEBhBYu20

Az alkotmánybíróság új, korszerű köntösbe öltözött honlapjának címe: https://alkotmanybirosag.hu/.

Az Alkotmánybíróság Facebook oldala két nyelven, magyarul és angolul is elérhető a következő címen: https://www.facebook.com/alkotmanybirosag.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

NMHH: reklámriport miatt bírságolt a médiatanács

Túlmutatott a támogatás megengedett keretein a Trendmánia című műsorszám december 16-án sugárzott adása, ezzel a TV2 megsértette a törvényi rendelkezést, a médiatanács emiatt megbírságolta a médiaszolgáltatót – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága

2024. április 24.

Jöhet a személyre szabott reklámoktól mentes ingyenes Facebook és Instagram?

Nagy várakozás előzte meg az uniós adatvédelmi testület (EDPB) állásfoglalását az egyelőre leginkább a Meta által használt „consent or pay” (hozzájárulás vagy fizetés) üzleti modell adatvédelmi vonatkozásaival kapcsolatban. Várhatóan mi lesz a hatása a véleménynek a közösségi médiumok és platformok működésére, mit jelenthet mindez a piaci szereplők és a felhasználók számára? A fenti kérdéseket Bartal Ivánnal, az Oppenheim Ügyvédi Iroda adatvédelmi jogi praxisának vezetőjével jártuk körbe.