Nem fizet kártérítést a légitársaság, ha az utas harap a repülőn

Szerző: Jogászvilág
Dátum: 2020. március 3.
Címkék: , , , , , ,
Rovat:
A légitársaság nem köteles kártérítést fizetni az utasoknak, ha repülőjárat azért késik, mert egy utas megharapja utastársait és zaklatja a személyzet tagjait olvasható az EUB  főtanácsnokának indítványában.

Egy utas, azért fordult az EUB-hoz, mert 2017. augusztusában Brazíliából Norvégiába repült Portugál átszállással a TAP portugál légitársasággal, de repülőgépe későn indult a brazil Fortaleza-ból, így az uniós jognak megfelelően 600 euró kártérítést követelt.

„Az késést az okozta, hogy a repülőgép egy korábbi útja során egy utas megharapott több másik utast is, és inzultálta az őt lenyugtatni igyekvő légiutas-kísérőt, ezért a Lisszabon – Fortaleza járat a legközelebbi repülőtér felé vette az irányt, hogy ott a problémás utast és poggyászát letegyék a gépről.”

A TAP azt állította, hogy a késés oka, amelynek eredményeként az utas lekéste az oslói járatát, az volt, hogy a légitársaság ugyanazt a repülőgépet használta a járat teljesítéséhez, amelynek még Brazíliában le kellett szállnia, hogy az erőszakos utast és csomagját kitegyék és nem volt lehetőség egy másik repülőgép igénybevételére.

Az ilyen események „rendkívüli körülménynek” számítanak  – foglalt állást Priit Pikamae főtanácsnok indítványában, ezért nem tartotta megalapozottnak a kártérítési igényt. A főtanácsnoki indítvány ugyan nem köti az EUB-ot, de az esetek többségében a bíróság ítéletében követi azt. Várhatóan 2-4 hónapon belül hoznak majd döntést az ügyben.

(reuters.com)

Kapcsolódó cikkek:


Az EUB elé került a dízelbotrány
2020. április 3.

Az EUB elé került a dízelbotrány

A főtanácsnoki indítvány lehetővé tenné, hogy a vásárlók a lakóhelyük szerint illetékes bíróságon indítsanak kártérítési pert.