Abarth 695C Rivale – Egészen elképesztő


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Még hogy a hajózást és az autózást nem lehet egy lapon említeni? Remek ellenpélda erre az Abarth legújabb, parázsról pattant kis csodajárgánya, amely az olasz Riva hajógyár közös együttműködéséből született. A vászon- és fémtetős kivitelben egyaránt elérhető, erősen limitált példányszámú széria különleges megjelenésével hódít, természetesen a nyár közeledtével a cabrio modellt tettük próbára.


A 695 Rivale modell elegáns, összetéveszthetetlen és kivételes menetdinamikát ígér. Az alapul szolgáló Fiat 500-as formavilágát már jól ismerhetjük, még Abarth köntösben is, de ebben a modellben igazán az apró részletekben lehet elveszni. Már a látványa sem mindennapi, fényezése a Riva Sera kék és Riva szürke bicolor fényezést kettős akvamarin díszcsík választja el, amely az övvonalnál végigfutva a hajók „szépségvonalát” idézi.

Az autó stílusát az olasz Riva hajógyár új fejlesztésű „56 Rivale” modellje ihlette – az egyik legdinamikusabb, egyben legtakarékosabb hajó, amelyet a Sarnico-i hajóüzem valaha épített

1045 kg tömegét 180 lóereje 6,7 másodperc alatt röpteti százas tempóra

Az ajtókilincsek, a csomagtérajtón található „695 Rivale” felirat és a hátsó lökhárítók selyemfényű krómborítása, valamint a csomagtér selyemfényű krómbetétje egytől egyig a yachtok kifinomult vonalvezetését idézik és az új Riva hajókon megtalálható oldalsó rostélyokra emlékeztető elem még inkább összetéveszthetetlenné teszi az autót.

Nem lesz a szomszédok kedvence, hidegen és alacsony fordulaton mélyen és öblösen „zenél” a kipufogó

Belseje akár egy luxusautóé is lehetne, Mahagóni helyett karbon-csomaggal is rendelhetjük

Sport módban akár G erőket is mérhetünk, balra a kicsi műszer a turbónyomásjelző

Pöttöm motorházteteje alatt egy 1,4 literes T-Jet motor dolgozik, 180 lóerővel és 250 Nm nyomatékkal. Dinamikában nincs hiány, súly-teljesítmény aránya a sportkocsikat idézi, 1045 kg tömegével 5,8 kg/lóerő értéket ígér. Így szinte lenyűgözőek a menetteljesítmények, végsebessége 225 km/óra, melyet laza könnyedséggel megfut, de 150 felett már komoly szélzajjal kell számolnunk. Álló helyzetből 6,7 másodperc alatt pattan százas tempóra. Sport módban valami egészen elképesztő a hangja, az Akropovič rendszer kitesz magáért, nincs is ínyünkre normál módban használni. Csukott tetővel és ablakokkal is minden hangszín tökéletes hatást gyakorol ránk, olyan mély hangokat hallat, hogy a vászontetőnek nem sok esélye van a zajok szűrésében.

A fekete, négy rögzített dugattyús első nyereggel szerelt Brembo-fékek brutális hatással dolgoznak

Nem igazi cabrió az 500C modell, de napfényfürdőt így is eleget kapunk

A kis csibész szénszálas kipufogóvégein leginkább alacsony fordulaton dörmögteti hangját, 2500/perc fordulat felett inkább keményen fújtat, míg motorfék esetében egyszer-egyszer elcsíphetünk egy-egy durrogást, de legtöbb esetben ércesen, zsigerből rezegteti hangszálait. Sport módban kormányzása kemény, erős kezeket kíván, hiszen 180 lóereje óriási igénybevételnek teszi ki az első-kerékhajtású rendszert, ez különösen igaz egy erős kanyarból való nagygázas kigyorsításkor, ahol így könnyen alulkormányozottá válik kis méregzsákunk.

A kékszínű bőrülések inkább kényelmesek, ilyen teljesítmény mellé jóval sportosabb üléseket várnánk

Alumínium pedálok, a szénszálas kipufogóvég és a plakett a limitált modellről tanúskodik, tesztautónk az 1005. darab a sorban

Természetesen a nyugalom megőrzése érdekében normál módban is használható, ilyenkor visszafogottabbá válnak a hangok, lágyabb a kormányzás és nem utolsó sorban a futómű is puhábbra veszi a figurát. Sebességváltója, ahogy a többi Abarth modell esetében, ötfokozatú, de jelen modellünkben ez manuális, amely finoman, de határozottan kapcsolható. A kar végén pedig szépen kidolgozott, nagyra sikeredett jó fogású, fa gömböcskét tapogathatunk.

17 colos, fényes szürke kivitelű Supersport könnyűfém keréktárcsákhoz Koni futómű-technológia társul

A négyhengeres, 1,4 literes erőforrás hihetetlen dinamikát biztosít, kemény feladat ez az első tengelynek 

Belső tere önmagáért beszél, a kék bőrbelső igazi stílusos utazással ajándékozza meg, hozzá a Mahagóni csomag választásával, mely mahagóni műszerfalbetétet, kormányközépállás-jelzőt, ajtókeretet és váltógombot tartalmaz. A Rivale 7”-os Uconnec rádiórendszerrel szerelt, mely kompatibilis az Android és az Apple CarPlay rendszerekkel. Térképek böngészése, az ideális háttérzene kiválasztása, telefonhívások vagy szöveges üzenetek indítása, mind egyetlen érintéssel, vagy a beépített hangvezérlés segítségével oldható meg. 

Árban nincs apelláta: vagy fémtetőset választunk 8,2 millióért vagy a tesztautónk 8,9 millió forintért lehet a miénk

Az egyedülálló jellemzőknek köszönhetően az Abarth 695 Rivale már megjelenésekor a klasszikus autó státuszába lép, amelynek minden adottsága megvan ahhoz, hogy részévé váljon az Abarth ama különleges világának, amely kizárólag a legexkluzívabb, műszaki vagy történelmi okokból „gyűjtőinek” minősített autókat tömöríti.


Kapcsolódó cikkek

2024. március 22.

Bécs egyre közelebb

Legalábbis vasúton, hiszen két és fél óra alatt lehet eljutni Budapestről az osztrák fővárosba egy magántársasággal, hamarosan naponta négyszer is.