Dacia Duster hazai bemutatón – Minőségi ugrás


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A frankfurti autókiállításon 2017 szeptemberében leleplezett, már-már ikonikus modell, az új Dacia Duster teljesen új, rámenős és mokány külső formákkal és gyökeresen áttervezett belsővel érkezett meg hozzánk. Már az első üléspróba alkalmával jól érzékelhető a minőségi ugrás és az új vezetéstámogató rendszerekkel felszerelt Duster egy valódi SUV értékét mutatja.


A külseje egészen új, talán nincs egyetlen porcikája sem, amihez ne nyúltak volna hozzá a tervezők. Több rajta a kiemelt vonalvezetésű részlet, amely még jellegzetesebbé teszi az autó erőteljes karakterét, például a hűtőrács egészen az autó elülső szélére helyezett fényszórókig ér, így az autó még szélesebbnek tűnik. Továbbá új helyzetjelző lámpákkal büszkélkedhet, beleértve a három részre osztott, L-alakú LED-es nappali menetfényt is, míg a vízszintesebb kialakítású motorháztető tört vonalvezetése marcona külsőt ad a Dusternek.

Az atacama narancsszín szintén újdonság, de egy új rajzolatú, 17 colos könnyűfém keréktárcsa is felkerült a listára (Fotók: A szerző felvételei)

Hátulja teljesen egyedi formát öltött, a védőlemezek offroad képességeire hívják fel a figyelmet

Oldalról az övvonal a határozottsága és a 100 mm-el előbbre került szélvédő, amitől az utastér tágasabbnak tűnik, valamint a szélvédő folytatásaként az új alumínium tetőcsomagtartó-rudak mutatják az újdonság erejét. De a legfeltűnőbb változás mindenképp a hátsó fertályon keresendő. A karosszéria itt szélesebb lett és a Daciára jellemző, négyzet alakú fényszórók díszítik, amelyek az autó szélső sarkaira kerültek.

A jó terepes adottságok maradtak, hasmagassága 210 mm, az első és a hátsó terepszög 30°, illetve 33°

A műszerfal elegánsabb lett, finomabb felületek és matt kidolgozás jellemzi, újdonság az automata klíma

Összkerékhajtását továbbra is a Nissantól kapja, jár hozzá lejmenet-vezérlő és elindulást segítő rendszer

Amint beülünk a teljesen megújult belsejébe, érzékeink azonnal az újragondolt vezetőülésre terelődnek, amely immár még nagyobb kényelmet biztosít. Ennek legfőbb oka, hogy az ülésmagasság 60 mm-es úton szabályozható az eddigi 40 mm-rel szemben, az ülőlap 20 mm-el hosszabb lett és talán a legfontosabb, hogy az ülések jobb kiképzésűek, így kanyarodáskor oldalirányból is megtámasztják a testet, ráadásul a sűrűbb, tömöttebb habszivacsnak köszönhetően időtállóbbak és kényelmesebbek. 

Csomagtartójának űrtartalma a kalaptartó alatt a 2WD változat esetében 478 liter és 467 liter a 4WD változatnál. Ha a hátsó ülések támláját lehajtjuk, a csomagtartó legnagyobb kapacitása 1623 liter méretűre növelhető

Renault testvéreitől végre megörökölte, hogy kulcs nélkül is nyitható, nyitja az összes ajtót, amint a vezető az autó közelébe lép

Teljesen új a műszerfal, míg a középkonzolba épített kijelzőt 74 mm-rel magasabbra helyezték, így az a vezető számára könnyebben áttekinthető és kezelhető. Alatta zongorabillentyűkre emlékeztető gombsor kapott helyett, innen kezelhetjük többek között a ECO-beállításokat vagy a megjeleníthető kameraképeket. 

Az árak jól alakulnak, az alapverzió 3 milliótól indul, a plafon 5,2 millió forint, amihez csak apróságokat tudunk rendelni

Oldalról a 100 mm-el előbbre került szélvédő, valamint az annak folytatásaként az új alumínium tetőcsomagtartó-rudak mutatják az újdonság erejét

Jól bevált motorcsaláddal folytatja a Duster, melyet a cégcsoport más járműveinél már sikerrel kipróbáltak. Benzines fronton az SCe erőforrás 115, míg a TCe 125 lóerővel gazdálkodik és kézi váltóval szereltek. A dízel felhozatal sem változott, a dCi motorok 90 és 110 lóerővel szerepelnek, akár 2WD és 4WD hajtással szintén kézi váltóval, de a 110-es verzió 2WD változatban EDC automataváltóval is rendelhető lesz. Valóban sokat tettek a hangszigetelésért, a jobb minőségű hangszigetelő anyagoknak köszönhetően az utastér belsejébe feleannyi zaj szűrődik be.


Kapcsolódó cikkek