Jeep Grand Cherokee Trailhawk 3.0L V6 CRD – Egy SUV, ami igazán terepre vágyik


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A 2018-as modellévre módosított dizájnt kapott a Grand Cherokee, ezzel együtt új felszereltség is színre lépett. Egy gyors teszt erejéig próbára tettük a legterepesebb verziót a Trailhawk személyében, amely minden bizonnyal a legjobb terepképességekkel rendelkezik a kategóriájában.


A változások nyomán az autó orrkialakítása még inkább prémiumként hat, sok-sok króm nélkül, ugyanakkor jóval agresszívabb megjelenést is kapott, köszönhetően a módosított alsó hűtőrácsnak, az új ködfényszóróknak, a sötét betétes LED-lámpáknak és a jellegzetes, hetes osztású hűtőrácsának. De alapjaiban a Jeep Grand Cherokee modell nem sokat változott, ami érdekessé teszi, hogy a márka zászlóshajója megkapta a Trailhawk felszereltségi szintet, amely még ütőképesebbé teszi terepen, és különleges terepfunkciókkal hangsúlyozza ki a legendás Jeep 4×4 alkalmasságot.

A Quadra Drive II nevű 4×4 rendszer az alapfelszereltség részét képezi, elektronikus differenciálzárjával akár a teljes nyomatékot képes egy kerék felé irányítani

A Trailhawk elnevezés nem új a Jeep modellek körében, amellyel elsőként egy 2012-es Jeep Safari alkalmával találkozhattunk. A Trailhawk ötlete nem kevesebb, minthogy egyedülálló, még robusztusabb megjelenéssel ruházza fel a modellt, egy sor olyan funkcionális jellemzővel felvértezve, amelyek egy tökéletesebb szintre emelik az adott típus terepalkalmasságát.

Az indián erőforrása nem változott, hajtásáról a 250 lóerős, háromliteres Multijet II dízelmotor gondoskodik, nyolcfokozatú automata sebességváltón keresztül

A Jeep Grand Cherokee első, középső és hátsó terepszöge 29,8, 27,1 és 22,8 fok, szabad hasmagassága akár 274 mm is lehet

Az egyedi megjelenéshez új orrkialakítást és módosított, hetes osztású hűtőrácsot kapott és kizárólag ehhez a modellhez 18 colos, kevlár erősítésű Goodyear Adventure terepabroncsok is tartoznak. Külső megjelenését a piros díszítésű Trailhawk és Trail Rated emblémák, a Trailhawk specifikus csillogásmentesítő motorházfedél-matrica, valamint a semleges szürke színű dekorbetétekkel díszített külső tükörházak és tetősínek erősítik.

Vaskos kormánykerék, fejedelmi ülőhelyzet, tágas utastér, igazi amerikai

Az alapkivitel részét tartalmazza továbbá olyan, kimondottan terepjárásra fejlesztett, az autó védelmét ellátó eszközök, mint a fenékvédő lemezek és a Mopar által kínált Rock Rail küszöbvédő elemek – ezek koronázzák meg és nyújtanak fokozott védelmet nehezebb terepviszonyok mellett.

A gyár szerint a fekete matrica nem dizájn a motorháztetőn, hanem csökkenti a visszaverődő fényt, így terepezéskor jobban látjuk az akadályokat

Bőr- és velúrborítású ülései fotelszerű kényelmet adnak, fekete belsejében üdítően hat a piros cérnával varrt huzat

A Trailhawk alapból a Summit felszereltségi szint utastéri elemeivel és gazdag alapfelszereltségével párosul, de itt az utasterében nyersbőr sportüléseket találunk piros öltésekkel, fekete ajtó- és középkonzol-borítás, csiszolt zongoralakk dekorelemek, valamint sötétszürkére festett alkatrészek határozzák meg a hangulatot. A vezetőt a kellemesen vastag kormánykeréken elhelyezett Trailhawk-embléma emlékezteti minden helyzetben, hogy kivételes képességű járműben ül.

Van hely bőven a második sorban, több szögben állítható a háttámla

Az alapára kevesebb, mint az alapjául szolgáló Summit modellé, ott több a luxus, itt csak a terep számít

A figyelem középpontjában a 8,4 colos Uconnect érintőképernyő áll, amelyet szintén terepre hangoltak. Az aktualizált menüpontok segítségével mutatja a kerékelfordulás mértékét és egyéb terepjáráshoz kapcsolódó járműfunkciókat, a hasmagasságtól az aktuális összkerékhajtási módozaton át a Selec-Terrain beállításáig. A Selec-Terrain módválasztó a terepjárás lelki irányítója, itt tudjuk a rendszert egy tekerőgomb segítségével öt, előre beállított módra kapcsolni az útviszonyoknak megfelelően.

570 Nm nyomaték, akár 3500 kilogrammot képes vontatni, igaz ECO-módban is tíz liter felett fogyaszt

Emellett, ha nem használjuk a rendszert, magunk is vezérelhetjük indiánunk hasmagasságát: a Quadra-Lift légrugós felfüggesztés segítségével ötféle beállítást választhatunk. Már az alap sem kevés, de a 274 mm-es maximális magassága mellé – mely így 66 milliméterrel magasabb az alapnál – bizony elkelne egy kis konyhai fellépő, ha esetleg ki akarnánk szállni. Persze a rendszer bizonyos tempó felett automatán süllyeszti az autót, de parkolásnál is segít nekünk, ahol adott esetben 4 centimétert is csökken a magassága.

A bársonypiros fényezés kimondottan jól áll neki, fekete matrica a motorháztetőn és a lökhárító egyedi Trailhawk jellemzői

A múlt mindenhol jelen van, a piros kis Willys Jeep motívum jól mutat a 18 colos fekete felniken

A Trailhawk offroad felszerelései közé tartozik a visszagurulás-gátlóval kiegészített Selec-Speed sebességszabályozó rendszer, amely hegy- és völgymenetben egyaránt biztosítja a jármű sebességének szabályozhatóságát, érdekes módon a gáz- és fékpedálok helyett a kormányon elhelyezett váltófülek segítségével.

20 millió forint az alapára, a benzines változat 150 ezer forinttal drágább nála, a tesztautóba került egy-két „apróság”, így már 23 milliót mutat az árcédula

Régi vágású terepjáró a Grand Cherokee, ettől lesz igazi egyéniség, remek teherbírással, valamint ebben a kategóriában kiemelkedő tereptulajdonságokkal rendelkezik. Remek érzés vezetni, jól sikerült autó és több jó meglepetéssel szolgál, mint kellemetlennel.


Kapcsolódó cikkek

2024. március 22.

Bécs egyre közelebb

Legalábbis vasúton, hiszen két és fél óra alatt lehet eljutni Budapestről az osztrák fővárosba egy magántársasággal, hamarosan naponta négyszer is.