Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 170 – Élvezetünkre szolgál


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az Insignia külső és belső formatervét a nagy figyelmet keltett, 2013-ban bemutatott Monza Concept-tanulmány ihlette. Az utcai modellben nem kevesebb volt a cél, hogy a tanulmánymodellhez hasonlóan értéksugárzó és atletikus legyen.


Jó formában van az Opel zászlóshajója, az új Insignia. Méreteiben meghazudtolja önmagát, látjuk, hogy nagy autóról beszélünk, de az adatok alapján a Skoda Superb modellnél is nagyobbra sikeredet. A széles hűtőmaszktól és a résnyi fényszóróktól a technikás farig igencsak feltűnő lett a dizájn. A jó kiállás oka, hogy 92 milliméterrel megnyúlt a tengelytáv, jelentősen rövidültek a túlnyúlások és 11 milliméternyit nőtt a nyomtáv. Plusz tesztautónkra felpakolták az OPC-csomagot, ami sokat dob az alapvetően dögös külsőn.

Széles hűtőmaszk, résnyi LED-es fényszórók, 18 colos kerekek, jó kiállású az új Insignia

Az oldalán, az ajtók felső részénél végigfutó krómcsík grand sport formáját mutatja, a vége belefut a LED-es technikával dolgozó hátsó lámpákba. A dinamikus formájú 1483 milliméter magas Sports Tourer modelleken széria a tetősín és Emerald zöld színe is különleges, ami egészen jól áll neki, napsütésben élénk zölden ragyog, szürkületkor vagy sötétben abszolút feketének látjuk.

4,99 méter hosszú Opel még nem volt a gyár története során, a Superb Skodánál is nagyobb

Csomagtere hatalmas, a bejutás elektromos mozgatású ajtón keresztül történik. Tetszetős megoldás, ha a kulccsal a zsebünkben érkezünk az Insignia mögé, akkor az autó sziluettjét a földre világítva mutatja, hova lendítsük lábunkat a nyitás érdekében. A három részben osztható hátsó sor üléseit a csomagtér felől, karok segítségével lehajthatjuk, így a majdnem sík csomagtérben majd’ 1660 liter befogadó tér áll rendelkezésünkre, míg a Sport Tourer maximális terhelhetőségét 606 kg-ban állapították meg a szakemberek.

Ha kell, komfortos, ha kell agilis a futóműve, kanyarodni nagyon szeret

Szélesre nyíló ajtókon jutunk be a szépen rendezett utastérbe. Hely van bőven és tároló helyekből is van elég, bár a kesztyűtartó nem valami hatalmas, tudunk hova pakolni és az apró kütyüknek is gyorsan találunk helyet. A szép rajzolatú kormány kellemes tapintású, puha, perforált bőrborítást kapott, ami fűtési funkcióval is rendelkezik. Rengeteg gomb tanyázik rajta, de használatuk kézre esik és elég egyértelmű.

Tetszetős, de tipikus Opel a belső dizájn, kellemes vezetni, jó érzés benne ülni

Jópofa és informatív a műszerfal, ha valami infó mégis hiányzik, akkor azt a szélvédőre is kivetíthetjük

A vezető előtti műszeregység egészen érdekes, de szép elrendezésű. Középen LCD-kijelzőn egy kör alakú sebességmérő található, belsejében tudjuk változtatni a különböző információk megjelenését. A két szélen szintén kör alakú műszercsoport van, de a szélein analóg, míg a belső részen félkörben digitális kijelző mutatja az olaj és a vízhőfok adatait. Informatív a szélvédőre vetítő Head-up display is, amin a fix sebességmérő mellett tudjuk választani, hogy a tempomat-adatokat, a fordulatszámmérő, navigáció, tábla és gyalogosfelismerő vagy esetleg a médialejátszó aktuális adatait jelenítsük-e meg. Okosan, a beállítási lehetőségek gyors elérése érdekében, a kormány mögött külön három darabból álló gombsort kapott.

1660 literesig bővíthető a csomagtér mérete, elektromos a csomagtérajtó, az ülések lehajtásával majdnem sík padlót kapunk

Belső rendszere tökéletesen működik, csak érthetetlen, hogy míg a klíma minden funkciója külön gombot kapott, addig a levegő áramlásának irányát csak központi kijelzőről tudjuk megváltoztatni. Ülései a prémium szegmenst megszégyenítően kényelmesek, amely kimondottan szép barna bőrhuzatot kapott, elektromosan állítható, melyhez memóriafunkció is társul. Az ülőlap hosszúságát kézzel mozgathatjuk, továbbá szellőztető és fűtő funkciót is kapott. Hátul kiemelkedő a helykínálat, itt is kényelmes ülni, a két szélső hely szintén fűthető és a kihajtható könyöktámasz – amely mögött ott a sízsáknak is a hely – kellően széles és pohártartóval is rendelkezik. A műszerfal összességében szép látványú, tetején varrott bőr utánzatú műanyag borítást kapott és a vízszintes dekoráció is csak fautánzatú műanyag elemekből áll, de a benne rejlő esti hangulatvilágítás önmagáért beszél és az összeszerelési minőséggel sincs gond.

Kombinak kimondottan szép az Insignia, látványos a formája

A nyomatékos 170 lóerős dízelmotorja és a nyolcfokozatú automataváltója tökéletes összhangban dolgozik, ezért nincs is értelme a kormány mögött lévő kis fülecskékkel belekavarni a játékukba. A négyhengeres erőforrásban kellő dinamika lakozik, 400 Nm nyomatékát a széles, 225/45-ös gumikon keresztül viszi zökkenőmentesen az útra. Ha hiszünk a gyári adatoknak, akkor 1,6 tonnás önsúlyát 8,9 másodperc alatt röppenti százas tempóra, míg végsebességét 220 km/órában limitálta a gyár.

Az elődjéhez képest 4 centit nőtt a lábtér és 3 centit a fejtér, panaszra nem is volt okunk

Fogyasztását most nem vennénk számításba, hiszen az egyhetes tesztnapok alatt egyszer sem tudtuk plusz hőmérsékletben használni, de így sincs szégyenkezni valója, hisz 7,6 literes átlagot mértünk vele. Pedig kihasználtuk azokat a kényelmi beállításokat, mint az automatikusan bekapcsoló ülésfűtések és hátsó üvegfűtések, melyek, ha elvégezték a munkájukat és kellően növelték komfortérzetünket, maguktól ki is kapcsolnak.

A csomagtér hatalmas, a roló két irányba mozdítható, ha aprót mozdítunk rajta, a tető felé indul, ha útban van, az ülésekig betekeredik

Futóműve alapvetően kellemes beállítottságú, a FlexRide lengéscsillapítási rendszer két állítási lehetőséget kínál, sport módban keményebb és stabilabb lesz, de akkor már a csinos 18 colos felniken nagyon nem tűri az úthibákat, míg Tour állásban lágyabban veszi az akadályokat.

Picivel több mint tízmilliót kérnek érte alapáron, persze tesztautónk tele finomságokkal, így borsosabb árral számolhatunk a praktikus, tágas és takarékos kombiért

Asszisztens rendszerekben sincs hiány, mindent felvonultat az Insignia, amit csak elvárhatunk és nem is lenne Opel, ha nem lenne benne az itthon is 24 órában működő OnStar online- és szolgáltatási-asszisztens, amelyen már személyes szolgáltatás is kérhető, a tanácsadót meg lehet kérni, hogy keressen számunkra megfelelő szállodát és akár foglaljon nekünk szobát.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.