Elektronikus adatigénylés és adatszolgáltatás a Gondnokoltak Nyilvántartásából


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A gondnokoltak és az előzetes jognyilatkozatok nyilvántartása részletes szabályainak megállapításáról szóló KIM rendelet alapján 2017. január 1-től az adatszolgáltatás iránti kérelmek elektronikus úton, az ún. ügyfélkapun keresztül is benyújthatóak.


A változás azért lényeges, mert ma már egyre több álláspályázat benyújtásához szükséges a Gondnokoltak Nyilvántartásából történő igazolás kiállítása.
A kérelmek elektronikus benyújtása nagy könnyebbséget jelent és egyre kedveltebb az ügyfelek körében, számuk folyamatosan nő. Az elektronikus adatigénylés előnye, hogy gyors, egyszerű és időtakarékos. A nyomtatványon igényelhető az igazolás személyes átvétele is az Országos Bírósági Hivatal Országos Nyilvántartási Irodájában ügyfélfogadási időben (1055 Bp., Szalay u. 16.). 
Az igazolást elektronikus aláírással ellátva adják ki a beküldőnek. Az elektronikus aláírás a kézzel írott aláírással egyenértékű, bizonyító erejű dokumentum. 
Az elektronikus adatigénylést az ún. ügyfélkapun keresztül kell megküldeni, az e-mailben beérkező kérelmeket az OBH-nak nem áll módjában teljesíteni.
Az elektronikus adatigényléshez szükséges nyomtatványok itt érhetőek el.
Az adatigényléshez szükséges díjfizetéssel kapcsolatban itt tájékozódhat.
[htmlbox Jogászvilág_hírlevél]

Kapcsolódó cikkek

2024. március 18.

Elhunyt Szalay Péter, az Alkotmánybíróság volt tagja

2024. március 14-én, életének 65. évében, hosszan tartó, súlyos betegségben elhunyt Szalay Péter, az Alkotmánybíróság volt tagja. Temetése 2024. március 27-én, szerdán, 14 órakor lesz a Miskolc-Martinkertvárosi Jézus szíve Templomban.