Zuckerberget látni akarja az EP


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Mark Zuckerbergnek, a Facebook közösségi portál társalapító-vezérigazgatójának meg kell jelennie az Európai Parlamentben – hangsúlyozták az EP-képviselői.


A képviselők szerint nem elég az, hogy Zuckerberg csak bocsánatot kérjen a magánadatok kiszivárogtatásáért, hanem ígéretet kell tennie a szigorúbb adatkezelésre és az átláthatóság biztosítására egyebek mellett a politikai célú reklámok vonatkozásában.

Az Európai Parlament strasbourgi plenáris ülésének az európai felhasználói adatok védelméről tartott vita során az EP-képviselők arra hívták fel a figyelmet, hogy a választások befolyásolásának és az álhírek terjesztésének elkerüléséhez elengedhetetlen a megfelelő uniós adatvédelem.

A képviselők felzólították az Európai Bizottságot, hogy kérjen adatokat a Facebooktól arra vonatkozóan, hogy mi lett az ellopott személyes adatokkal, emellett lépjen fel határozottan az magánélet és a magánadatok védelme érdekében, és készítse fel az Európai Unió jogszabályi rendszerét, hogy azonnal válaszolni tudjon az ilyen jellegű jogsértésekre. 

Arra hívták fel a figyelmet, hogy nem szabad megfeledkezni az álhírek terjedésének a demokratikus társadalomra gyakorolt hatásáról sem. A kiszivárogatás fenyegetettséget jelent – mondták. Mint hangsúlyozták, a biztonsági környezet javítását jelenti a magánélet online biztonságának védelme is, ezért minden európainak segítséget kell nyújtani ahhoz, hogy megfelelő ismeretre tegyenek szert a közösségi oldalak használata és adataik védelme terén.

A Facebook neve több adatlopási botrány során merült fel a múltban. A közösségi oldalt azzal vádolják: hagyta, hogy a Cambridge Analytica nevű cég több millió felhasználó adatait engedélyük nélkül szerezte meg annak érdekében, hogy a Brexitről szóló népszavazás és 2016-os amerikai elnökválasztás alatt célzott üzeneteket küldjön számukra. Az adatlopás legalább 87 millió felhasználót, köztük 2.7 millió európait érinthet.

[htmlbox gdpr_komm]

A Facebook kedden közölte, hogy összehangolva tevékenységét az új európai uniós szabályozással e héttől kezdve új titkosítási lehetőségeket biztosít európai felhasználói számára személyes adataik védelmére. Az új irányelvek szerint a Facebook-felhasználók a reklámokról, a harmadik féltől érkező információkról, politikai, vallási nézeteik és családi állapotuk megosztásáról dönthetnek majd. Emellett arra kérik a közösségi oldal tagjait, hogy nyilatkozzanak arról: kívánják-e használni az arcfelismerő technológiát. Ez lehetővé teszi, hogy értesítsék a felhasználókat, ha valaki felhatalmazás nélkül képet tesz közzé róluk.

Az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR) május 25-én lép életbe, amelynek következtében jóval szigorúbbá válnak a személyes adatok kezelésére vonatkozó elvárások.


Kapcsolódó cikkek

2024. március 28.

A magyar kartelljog fejlődéséről szervezett szakmai konferenciát a GVH

A kartelljog hazai fejlődését járta körül a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által életre hívott Magyar Compliance Akadémia (MCA) második rendezvénye. A szakmai esemény keretében a GVH szakértői és hazai jogi szakértők vitatták meg a kartelljog témakörét, kiemelten fókuszálva a jogterület fejlődésére – tájékoztott csütörtökön a versenyhatóság.