Milyen marketinggel küzdhetünk a koronavírus ellen? Koronavírus


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A koronavírus következtében járványügyi okokból megszűntek a személyes találkozók, vajon a legaltech piacon milyen megoldásokkal rukkol elő az online marketing terén?

A meetingeken a vállalatok közvetlenül kapcsolatba kerülnek a jelenlegi és potenciális ügyfeleikkel és a személyes találkozó az ügyfélkapcsolat lényeges részét képezi. A meetingek nem csak reprezentációs, hanem oktatási, demo bemutatási és kapcsolatépítési célt is szolgálnak. Ha ezek a személyes találkozó elmaradnak, hogyan lehet marketing eszközökkel betölteni ezek helyét?

A koronavírus idején, a személyes marketing mint, például konferenciák, szemináriumok és helyszíni és telefonos értékesítés minimálisra csökkent, illetve átterelődött a biztonságosabb, virtuális kapcsolatfelvételre.

A koronavírusnak befolyása van arra, hogy miként vesszük fel egymással a kapcsolatot, illetve, hogy hozzuk létre kapcsolati hálónkat. A vállalati utazásokat minimálisra csökkentették, a munkavállalók home officeban dolgoznak és videokonferencián keresztül egyeztetnek.

Az amerikai ügyvédi irodák, köztük a Baker Botts, a Linklaters és a Sidley Austin, megszüntették a személyes egyeztetéseket, és az Amerikai Ügyvédi Kamara [ABA] is lemondta a 34. Fehérgalléros Bűnözésről szóló konferenciát.

Várhatóan a legaltech konferenciák elmaradását is hamarosan bejelentik majd a koronavírus miatt. A CLOC Intézet is óvintézkedéseket tett, először májusra halasztotta, majd törölte a Las vegasi konferenciáját. Az ILTA [Nemzetközi Legaltech Szövetség- szerk.] bejelentette, hogy alaposan megvizsgálja az összes lehetőséget az általa szervezett ILTACON megtartásával kapcsolatban. Valószínűleg további ABA rendezvényekés más legaltech konferenciákat is lemondanak majd, mivel az ügyvédi irodák és a társaságok korlátozzák az utazásokat, és koronavírus-fertőzéstől való félelem elriasztja a résztvevőket.

Mit tehet a marketing?

A piaci szereplők nagy része már a digitális marketingre összepontosít. A kommunikáció ezen virtuális formái, beleértve az e-maileket, az online hirdetéseket és a keresőoptimalizálást, jó eredményekkel kecsegtetnek. De vajon milyen változásokat hoz majd, ha kevesebb lehetőség lesz a meglévő és potenciális ügyfelekkel való személyes kapcsolatfelvételre.

Miért van a személyes kapcsolatnak jelentősége a digitális marketing világában?

Az ügyvédek és a velük együttműködők érthetően szeretnék elkerülni a lehetséges kockázatokat. Nagyon nyitottak arra, amit társaik ajánlanak és használnak. A legaltech jelenleg versenyképes terület, ahol a szakembereket napi szinten keresik meg különböző vállalatok ajánlataikkal. Az ezen célcsoportot érintő sikeres marketing startégia elengedhetetlen a sikerhez, de többféle megoldást igényel. Igen, a digitális marketing kulcsfontosságú, de a személyes találkozók, amelyek  célja a jó személyes benyomás, illetve lehetővé teszik az információ gyors megszerzését, és alapvető jelentőségűek a személyes kapcsolaton alapuló techcégek éves értékesítési terveiben, szintén a marketing részét képezik.

A legaltech konferenciák célja, hogy elősegítsék a legaltech cégek és a potenciális ügyfelek kapcsolatfelvételét, valamint, hogy biztosítsák a meglévő ügyfélállomány kezelését, az új megoldások megismertetését a konferenciák mellett kiállítások, oktatási prezentációk, bemutatók és a kapcsolatépítés során is jelentős szerepet játszanak a találkozók. A vállalatok hónapokat készülnek ezekre, amelyek segítenek a brandépítésben, a potenciális ügyfelek megnyerésében és és az üzletkötésben. A személyes találkozók hiányában más eszközökhöz kell nyúlni, ebből mutatunk be most párat.

A releváns célcsoportok személyes megkeresése: Ha egyre több szervezet növeli a digitális jelenlété, akkor egyediséget lehet szerezni a személyes megkereséssel. A marketing stratégiát személyre kell szabni és célzottnak kell lennie a releváns célcsoport figyelmének felkeltése érdekében. Egy elgépelt név, rossz cím vagy helytelen e-mail cím egy potenciális ügyfél elvesztését jelentheti. Érdemes ellenőrizni a meglévő adatbázist és az abban szereplő adatok pontosságát. Érdemes beszélni az értékesítési részleggel, az ügyfélszolgálati csoporttal és bárki mással is, aki rendszeresen kapcsolatba lép a potenciális vagy meglévő ügyfelekkel annak érdekében, hogy további információkat szerezhessünk az igényekről illetve arról, hogy melyik jogi tevékenységet végző irodának vagy cégnek lehet szüksége a legaltech termékre. Ezenkívül be lehet vetni a videós kapcsolatfelvétel esetén is a személyes találkozás során alkalmazott eszközöket.

Növelje profilját a PR-ral: Ha olyan reklámszolgáltatót vesz igénybe, amely kifejezetten az Ön ügyfélkörét és leendő ügyfeleit célozza, növelheti közöttük a brandje ismertségét és eljuthat olyan emberekhez is, akik mások vásárlását is befolyásolják. Interjúk, bejelentések és cikkek közzétételével, illetve az ügyfeleknek szóló bemutatkozással segíthetik, hogy a cégük eljusson az ügyvédi irodákhoz, a jogi szakemberekhez.

Tanuljunk a hibáinkból: Tanulmányozzuk a korábbi konferenciák eredményeit, és határozzuk meg, hogy ezek miként befolyásolják a marketing eredményeinket. Például gyorsabban létrejöttek-e az ügyletek a konferenciák után? Indukáltak-e újabb konferenciákat a megtartott konferenciák, és milyen típusú konferenciák voltak a legsikeresebbek? Ezeknek a konferenciáknak a marketinghatását elemezve átláthatjuk és kiküszöbölhetjük a marketingünk potenciális hiányosságait.

A marketingünkelemzése: Az értékesítés számára szintén hasznos lehet az üzletkötésben, ha olyan adatok is rendelkezésükre állnak, amelyek megmutatják, hogy milyen teljesítménnyel dolgoznak és megértsék, hogy mely marketingeszközök válnak be az ügyfeleknél. Érdemes megkeresni a piaci hiányosságokat, illetve az olyan témákat, amelyekre a leendő és meglévő ügyfeleknek szükségük lehet, és amellyel foglalkoznak. Ezekkel az optimalizálási lehetőségekkel hatékonyabb lehet a marketing is.

Több marketingeszköz igénybevétele: Az eddig esetleg nem használt marketingeszközöket is beépíthetjük a stratégiánkba. Ha eddig még nem alkalmaztuk, akkor érdemes lehet videókat, infografikákat, e-könyveket és egyéb tartalmakat készíteni az új elérések generálása érdekében.

Kapcsolatépítés a közösségi médiában: A közösségi média olyan fórumot kínál, amely lehetővé teszi mind a hivatalos, mind az informális kapcsolattartást. A céges posztok mellett, beszélgetésekkel és hasznos tippekkel is lehet segíteni a jelenlegi és leendő ügyfeleknek. A közösségi média mindemellett lehetőséget kínál a termékeivel és szolgáltatásaival kapcsolatos információk megosztására. Arra is lehetőséget kínál, hogy megosszuk cégünk és munkánk személyesebb oldalát, amellyel szintén kiemelkedhetünk a tömegből. A fentebb felsoroltakon kívül élő közvetítéssel és a munkavállalókról, illetve a vezetőkről készített informális videókkal is elérhetünk ügyfeleket.

Fontolja meg a közösségi médiában történő reklámozás is, amellyel a brandjét a jelenlegi és jövő vezetői generációjával is megismertetheti. Ezenkívül olyan tartalmakat is érdemes készíteni, mint az e-könyvek, webes előadások összefoglalója.

Működjön együtt partnereivel: Van Önnek a partnereivel közös marketing stratégiája? A marketing- és PR-kampányokban való együttműködés szintén bővítheti a piaci jelenlétét és új értékesítési lehetőségeket teremthet. Mindemellett érdemes elemezni a legaltechpiacot és folyamatosan keresni az együttműködések lehetőségét.

Együttműködés az legaltech közösséggel: Az olyan szervezetek, mint az ILTA, a CLOC, az EDRM, az ALA és az ARMA, további lehetőségeket kínálnak a cége piaci elérésére. Szerveznek többek között éves konferenciákat, valamint rendszeres webes képzéseket, reklámkampányokat, blogbejegyzéseket tesznek közzé és sok egyéb eszközzel segítik a legaltech iparágat. A tagjaik számára közzétett szponzori csomagokban és egyszeri tanácsadás keretében segítenek a marketing stratégia kidolgozásában.

A koronavírus sajnos nem az első körülmény, amely akadályozza a a vállalkozásokat szerte a világon, és valószínűleg nem is az utolsó. Ha most megteszi a szükséges lépéseket annak érdekében, hogy javítsa a marketingjét, akkor az a későbbiekben is hasznára lesz és ideális esetben a koronavírus nem vagy alig érinti majd a cége eredményeit, esetleg még profitálhat is a helyzetből.

(law.com/legaltechnews)


Kapcsolódó cikkek

2024. március 28.

A törvényességi felügyeleti eljárás és a kényszertörlés viszonya

A cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról szóló 2006. évi V. törvény (Ctv.) szabályozza a törvényességi eljárást, illetve az ahhoz bizonyos értelemben szorosan kapcsolódó kényszertörlési eljárást. A törvényességi felügyeleti eljárás célja, hogy a cégnyilvántartás közhitelességének biztosítása érdekében a cégbíróság intézkedéseivel a cég törvényes működését kikényszerítse.

2024. március 25.

Az EU vizsgálatot indított az Apple, a Google és a Meta ellen

Az Európai Bizottság vizsgálatot indított az Apple, a Google és a Meta ellen, hogy megfeleltek-e a digitális piacokról szóló szabályozásnak (DMA) – jelentette be Margrethe Vestager digitális korra felkészült Európáért felelős uniós biztos hétfőn.

2024. március 25.

Duna House: a tavalyinál 7 százalékkal költöttek többet ingatlanvásárlásra az év elején

Országos átlagban a tavalyinál 7 százalékkal többet, csaknem 43 millió forintot fordítottak otthonteremtésre a vásárlók 2024 elején. Az átlagos négyzetméterárak alapján azonban 30 millió forint is elegendő lehet a vizsgált vármegyeszékhelyeken, akár ház, akár lakás legyen is az ingatlancél – közölte a Duna House ingatlanforgalmazó értékesítési adatai alapján hétfőn.