Milyen marketinggel küzdhetünk a koronavírus ellen? Koronavírus

A koronavírus következtében járványügyi okokból megszűntek a személyes találkozók, vajon a legaltech piacon milyen megoldásokkal rukkol elő az online marketing terén?

A meetingeken a vállalatok közvetlenül kapcsolatba kerülnek a jelenlegi és potenciális ügyfeleikkel és a személyes találkozó az ügyfélkapcsolat lényeges részét képezi. A meetingek nem csak reprezentációs, hanem oktatási, demo bemutatási és kapcsolatépítési célt is szolgálnak. Ha ezek a személyes találkozó elmaradnak, hogyan lehet marketing eszközökkel betölteni ezek helyét?

A koronavírus idején, a személyes marketing mint, például konferenciák, szemináriumok és helyszíni és telefonos értékesítés minimálisra csökkent, illetve átterelődött a biztonságosabb, virtuális kapcsolatfelvételre.

A koronavírusnak befolyása van arra, hogy miként vesszük fel egymással a kapcsolatot, illetve, hogy hozzuk létre kapcsolati hálónkat. A vállalati utazásokat minimálisra csökkentették, a munkavállalók home officeban dolgoznak és videokonferencián keresztül egyeztetnek.

Az amerikai ügyvédi irodák, köztük a Baker Botts, a Linklaters és a Sidley Austin, megszüntették a személyes egyeztetéseket, és az Amerikai Ügyvédi Kamara [ABA] is lemondta a 34. Fehérgalléros Bűnözésről szóló konferenciát.

Várhatóan a legaltech konferenciák elmaradását is hamarosan bejelentik majd a koronavírus miatt. A CLOC Intézet is óvintézkedéseket tett, először májusra halasztotta, majd törölte a Las vegasi konferenciáját. Az ILTA [Nemzetközi Legaltech Szövetség- szerk.] bejelentette, hogy alaposan megvizsgálja az összes lehetőséget az általa szervezett ILTACON megtartásával kapcsolatban. Valószínűleg további ABA rendezvényekés más legaltech konferenciákat is lemondanak majd, mivel az ügyvédi irodák és a társaságok korlátozzák az utazásokat, és koronavírus-fertőzéstől való félelem elriasztja a résztvevőket.

Mit tehet a marketing?

A piaci szereplők nagy része már a digitális marketingre összepontosít. A kommunikáció ezen virtuális formái, beleértve az e-maileket, az online hirdetéseket és a keresőoptimalizálást, jó eredményekkel kecsegtetnek. De vajon milyen változásokat hoz majd, ha kevesebb lehetőség lesz a meglévő és potenciális ügyfelekkel való személyes kapcsolatfelvételre.

Miért van a személyes kapcsolatnak jelentősége a digitális marketing világában?

Az ügyvédek és a velük együttműködők érthetően szeretnék elkerülni a lehetséges kockázatokat. Nagyon nyitottak arra, amit társaik ajánlanak és használnak. A legaltech jelenleg versenyképes terület, ahol a szakembereket napi szinten keresik meg különböző vállalatok ajánlataikkal. Az ezen célcsoportot érintő sikeres marketing startégia elengedhetetlen a sikerhez, de többféle megoldást igényel. Igen, a digitális marketing kulcsfontosságú, de a személyes találkozók, amelyek  célja a jó személyes benyomás, illetve lehetővé teszik az információ gyors megszerzését, és alapvető jelentőségűek a személyes kapcsolaton alapuló techcégek éves értékesítési terveiben, szintén a marketing részét képezik.

A legaltech konferenciák célja, hogy elősegítsék a legaltech cégek és a potenciális ügyfelek kapcsolatfelvételét, valamint, hogy biztosítsák a meglévő ügyfélállomány kezelését, az új megoldások megismertetését a konferenciák mellett kiállítások, oktatási prezentációk, bemutatók és a kapcsolatépítés során is jelentős szerepet játszanak a találkozók. A vállalatok hónapokat készülnek ezekre, amelyek segítenek a brandépítésben, a potenciális ügyfelek megnyerésében és és az üzletkötésben. A személyes találkozók hiányában más eszközökhöz kell nyúlni, ebből mutatunk be most párat.

A releváns célcsoportok személyes megkeresése: Ha egyre több szervezet növeli a digitális jelenlété, akkor egyediséget lehet szerezni a személyes megkereséssel. A marketing stratégiát személyre kell szabni és célzottnak kell lennie a releváns célcsoport figyelmének felkeltése érdekében. Egy elgépelt név, rossz cím vagy helytelen e-mail cím egy potenciális ügyfél elvesztését jelentheti. Érdemes ellenőrizni a meglévő adatbázist és az abban szereplő adatok pontosságát. Érdemes beszélni az értékesítési részleggel, az ügyfélszolgálati csoporttal és bárki mással is, aki rendszeresen kapcsolatba lép a potenciális vagy meglévő ügyfelekkel annak érdekében, hogy további információkat szerezhessünk az igényekről illetve arról, hogy melyik jogi tevékenységet végző irodának vagy cégnek lehet szüksége a legaltech termékre. Ezenkívül be lehet vetni a videós kapcsolatfelvétel esetén is a személyes találkozás során alkalmazott eszközöket.

Növelje profilját a PR-ral: Ha olyan reklámszolgáltatót vesz igénybe, amely kifejezetten az Ön ügyfélkörét és leendő ügyfeleit célozza, növelheti közöttük a brandje ismertségét és eljuthat olyan emberekhez is, akik mások vásárlását is befolyásolják. Interjúk, bejelentések és cikkek közzétételével, illetve az ügyfeleknek szóló bemutatkozással segíthetik, hogy a cégük eljusson az ügyvédi irodákhoz, a jogi szakemberekhez.

Tanuljunk a hibáinkból: Tanulmányozzuk a korábbi konferenciák eredményeit, és határozzuk meg, hogy ezek miként befolyásolják a marketing eredményeinket. Például gyorsabban létrejöttek-e az ügyletek a konferenciák után? Indukáltak-e újabb konferenciákat a megtartott konferenciák, és milyen típusú konferenciák voltak a legsikeresebbek? Ezeknek a konferenciáknak a marketinghatását elemezve átláthatjuk és kiküszöbölhetjük a marketingünk potenciális hiányosságait.

A marketingünkelemzése: Az értékesítés számára szintén hasznos lehet az üzletkötésben, ha olyan adatok is rendelkezésükre állnak, amelyek megmutatják, hogy milyen teljesítménnyel dolgoznak és megértsék, hogy mely marketingeszközök válnak be az ügyfeleknél. Érdemes megkeresni a piaci hiányosságokat, illetve az olyan témákat, amelyekre a leendő és meglévő ügyfeleknek szükségük lehet, és amellyel foglalkoznak. Ezekkel az optimalizálási lehetőségekkel hatékonyabb lehet a marketing is.

Több marketingeszköz igénybevétele: Az eddig esetleg nem használt marketingeszközöket is beépíthetjük a stratégiánkba. Ha eddig még nem alkalmaztuk, akkor érdemes lehet videókat, infografikákat, e-könyveket és egyéb tartalmakat készíteni az új elérések generálása érdekében.

Kapcsolatépítés a közösségi médiában: A közösségi média olyan fórumot kínál, amely lehetővé teszi mind a hivatalos, mind az informális kapcsolattartást. A céges posztok mellett, beszélgetésekkel és hasznos tippekkel is lehet segíteni a jelenlegi és leendő ügyfeleknek. A közösségi média mindemellett lehetőséget kínál a termékeivel és szolgáltatásaival kapcsolatos információk megosztására. Arra is lehetőséget kínál, hogy megosszuk cégünk és munkánk személyesebb oldalát, amellyel szintén kiemelkedhetünk a tömegből. A fentebb felsoroltakon kívül élő közvetítéssel és a munkavállalókról, illetve a vezetőkről készített informális videókkal is elérhetünk ügyfeleket.

Fontolja meg a közösségi médiában történő reklámozás is, amellyel a brandjét a jelenlegi és jövő vezetői generációjával is megismertetheti. Ezenkívül olyan tartalmakat is érdemes készíteni, mint az e-könyvek, webes előadások összefoglalója.

Működjön együtt partnereivel: Van Önnek a partnereivel közös marketing stratégiája? A marketing- és PR-kampányokban való együttműködés szintén bővítheti a piaci jelenlétét és új értékesítési lehetőségeket teremthet. Mindemellett érdemes elemezni a legaltechpiacot és folyamatosan keresni az együttműködések lehetőségét.

Együttműködés az legaltech közösséggel: Az olyan szervezetek, mint az ILTA, a CLOC, az EDRM, az ALA és az ARMA, további lehetőségeket kínálnak a cége piaci elérésére. Szerveznek többek között éves konferenciákat, valamint rendszeres webes képzéseket, reklámkampányokat, blogbejegyzéseket tesznek közzé és sok egyéb eszközzel segítik a legaltech iparágat. A tagjaik számára közzétett szponzori csomagokban és egyszeri tanácsadás keretében segítenek a marketing stratégia kidolgozásában.

A koronavírus sajnos nem az első körülmény, amely akadályozza a a vállalkozásokat szerte a világon, és valószínűleg nem is az utolsó. Ha most megteszi a szükséges lépéseket annak érdekében, hogy javítsa a marketingjét, akkor az a későbbiekben is hasznára lesz és ideális esetben a koronavírus nem vagy alig érinti majd a cége eredményeit, esetleg még profitálhat is a helyzetből.

(law.com/legaltechnews)

Kapcsolódó cikkek:


Hogyan hat a járvány az ügyvédi munka díjazására?
2020. május 12.

Hogyan hat a járvány az ügyvédi munka díjazására?

A cégek a koronavírus járvány nyomán esetleg kiszámíthatóbb árazásra szoríthatják az ügyvédi irodákat, de az elszámolási egység továbbra is a számlázható óra lesz, annak ellenére, hogy az ügyvédi irodák egyre több technológiát alkalmaznak, amely a munkaerőigényüket csökkenti.

Lehallgat a házam?
2020. május 1.

Lehallgat a házam?

Vajon az intelligens hűtőszekrény vagy az intelligens hangszóró veszélyt jelenthet az ügyvédi titoktartásra? Ez a kérdés napjainkban egyre többször merül fel.

GDPR az ügyvédi irodában
2020. április 24.

GDPR az ügyvédi irodában

Az ügyvéd egy különleges bizalmi viszonyban van ügyfelével, amelyet nem jellemezhet bizonytalanság egy olyan korban, amikor a jogi szolgáltatók versenyképességüket új technológiák és okos eszközök használatával kívánják fenntartani.

Biztonságosak a videókonferenciák?
2020. április 2.

Biztonságosak a videókonferenciák?

A new yorki hatóságok vizsgálódnak az egyik legnagyobb videókonferencia szolgáltató cégnél, annak érdekében, hogy a felhasználók adatainak biztonságát garantálják.