Mesterséges intelligencia a jogszolgáltatásban
Németországban aggodalmat és ellenállást is kelt a mesterséges intelligencia egyre bővülő igazságügyi alkalmazása.
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Az utasokat ösztönözni kell arra, hogy bizonyos feltételek mellett a repülőjegyek árának visszatérítése helyett fogadjanak el utazási utalványokat.
Az Európában működő légitársaságok közül sokan, például a Lufthansa és az Air France-KLM is, állami mentőövet kért, mivel a koronavírus-járvány miatt már több mint egy hónapja a földre kényszerültek a repülőgépeik.
Belgium, Bulgária, Ciprus, Csehország, Franciaország, Görögország, Írország, Lettország, Málta, Hollandia, Lengyelország és Portugália közlekedési miniszterei a szabályok ideiglenes módosítását kérték az Európai Bizottságtól.
Az EU közlekedési minisztereinek ülése előtt kiadott közös nyilatkozatukban kinyilvánították, hogy a Bizottságnak sürgősen javasolnia kell a légiutasok kártérítésére vonatkozó módosítások bevezetését. Az utasokat ösztönözni kell arra, hogy bizonyos feltételek mellett a repülőjegyek árának visszatérítése helyett fogadjanak el utazási utalványokat.
A találkozón azonban néhány uniós tagállam ellenezte a jelenlegi szabályok módosítását, mert az megfosztja a légiutasokat jogaiktól. Egyelőre nem született döntés az ügyben.
Az Európai Bizottság közlekedésért felelős biztosa korábban úgy foglalt állást, hogy a légitársaságoknak vissza kell fizetniük a törölt járatokra foglalt repülőjegyek árát, és utalványokat csak akkor kínálhatnak, ha azt az utasok elfogadják.
A 12 tagállam közlekedési miniszterei nyilatkozatukban úgy érveltek, hogy a légitársaságok által kibocsátott utalványoknak határozott időre kell szólniuk, azzal, hogy az utalvány értéke visszatéríthető, ha nem használják fel a lejárat előtt. Ezen felül fel kell készülni egyes légitársaságok csődjére is és védelmet kell nyújtani az utasoknak.
A miniszterek szerint ez a megoldás segítené a légitársaságokat a pénzforgalmuk helyreállításában, miközben lehetővé tenné a fogyasztók közös és megfelelő szintű védelmét.
Az EU közlekedési miniszterei szerdán videokonferenciát tartottak, a norvég, a svájci, az izlandi és a liechtensteini közlekedési minisztereket is bevonva, hogy megvitassák, hogyan lehet összehangolni az utazási korlátozások enyhítését, ha újraindul az élet az uniós tagállamokban bevezetett korlátozások feloldását követően.
A miniszterek felkérték a Bizottságot, hogy a minél hamarabb terjesszen elő iránymutatásokat a közlekedési ágazat számára, és egész Európában harmonizálni kell a a különféle közlekedési eszközökre vonatkozó egészségügyi intézkedéseket is – tették hozzá.
A Bizottság várhatóan a jövő héten terjeszti elő az iránymutatásokat.
Németországban aggodalmat és ellenállást is kelt a mesterséges intelligencia egyre bővülő igazságügyi alkalmazása.
A képviselők a március 13-i zárószavazáson zöld utat adtak az újságírókat és a média függetlenségét a politikai és gazdasági nyomásgyakorlástól védő új szabályoknak – olvasható az Európai Parlament sajtóközleményében.
Egy német, a Covid-járvány idejére bevezetett videóoktatással kapcsolatos adatvédelmi jogvita lehetőséget adott az EU Bíróságának arra, hogy első ízben döntsön a GDPR 88. cikkéről.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!