Az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap finanszírozási kérdései
Az alábbi cikk egy konkrét mezőgazdasági támogatási kérelem ügyében született uniós bírósági ítéletet mutat be.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A Chanel elveszítette az EUB előtt a Huawei logó hasonlósága miatt indított bírósági eljárást.
A Chanel divatmárka elvesztette az EUB előtti pert, amely a kínai Huawei kínai technológiai cégnek a divatmárkával összetéveszthető logója miatt indított.
Az EUB a Huaweinek adott igazat, amely az egész EU-ban védjegyet kért a használni kívánt logóra, de a Chanel divatház szerint az túlságosan hasonló az ő logójukhoz.
Az EUB kimondta, hogy a logók „mutatnak bizonyos hasonlóságokat, de vizuális különbségeik jelentősek”. Megállapította, hogy a Chanel logója lekerekítettebb görbékkel és vastagabb vonalakkal rendelkezik.
A Huawei 2017-ben a uniós védjegyoltalomért folyamodott egy logóra, amelyet számítógépes hardverekhez használna. A francia Chanel cég felszólalt a védjegybejelentés ellen, azzal érvelve, hogy a két függőlegesen összefonódó félkör túlságosan hasonlít a két vízszintesen összefonódó félkörön alapuló, védett logójához, amelyet sminkek, parfümök, ruhák és kiegészítők értékesítésére használ.
Két évvel ezelőtt az EU Szellemi Tulajdoni Hivatala elutasította Chanel kifogását, mondván, hogy nincs hasonlóság, és valószínűleg a vásárlóközönség sem téveszti össze a védjegyeket.
A Chanel ezt követően az EUB előtt támadta meg az EUIPO döntését, amely azonban elutasította a fellebbezést.
„A szóban forgó ábrás védjegyek nem hasonlóak. A védjegyeket a bejelentés és a lajstromozás során össze kell hasonlítani, orientációjuk megváltoztatása nélkül” – közölte az EUB.
„A Chanel védjegye lekerekítettebb görbékkel, vastagabb vonalakkal rendelkezik és vízszintes tájolású, míg a Huawei védjegye függőleges tájolású. Az EUB ezért arra a következtetésre jutott, hogy a Huawei védjegye kellő megkülönböztető képességgel rendelkezik”. A döntés ellen még lehet fellebbezni, de a Chanel nem kívánta kommentálni a döntést.
Az alábbi cikk egy konkrét mezőgazdasági támogatási kérelem ügyében született uniós bírósági ítéletet mutat be.
Az EU az eladók termelői láncért viselt felelősségének szigorításáról döntött. Németországban már évek óta az értékesítők felelnek a termelőik emberi jog sértéseiért és környezetszennyezéseiért.
A szerző alábbi írásában az Európai Unió Bíróságának az FGTI vs Victoria Seguros SA-ügyben hozott ítéletét ismerteti, melyben az alkalmazandó jog kérdését vette górcső alá
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!