Az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap finanszírozási kérdései
Az alábbi cikk egy konkrét mezőgazdasági támogatási kérelem ügyében született uniós bírósági ítéletet mutat be.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A francia adatvédelmi hatóság összesen 210 millió euróra bírságolta a Google-t és a Facebookot, amiért akadályozták a felhasználókat az online tevékenységeik nyomon követésének korlátozásában.
A Nationale de l’Informatique et des Libertés (CNIL) csütörtökön azt közölte, hogy rekordösszegű, 150 millió eurós bírságot szabott ki a Google-ra, amiért megnehezítette az internethasználók számára a cookie-k visszautasítását.
Ugyanezen okból 60 millió eurós bírságot szabott ki a Facebookra is a CNIL. Az internethasználók előzetes hozzájárulása a cookie-k használatához az EU adatvédelmi szabályozásának kulcsfontosságú pillére, és a CNIL kiemelt prioritása. „A cookie-k elfogadása egyetlen kattintással történik” – fogalmazott Karin Kiefer, a CNIL adatvédelmi szankciókért felelős vezetője. „A cookie-k elutasításának ugyanolyan egyszerűnek kell lennie, mint elfogadásuknak.” A CNIL szerint a facebook.com, google.fr és youtube.com webhelyek nem teszik lehetővé a cookie-k egyszerű elutasítását.
A Facebook példájára hivatkozva elmondta: „Több kattintás szükséges az összes cookie elutasításához, viszont egyetlen kattintás kell csak az elfogadásukhoz.” Közölte, hogy a cégeknek három hónap áll rendelkezésükre, hogy teljesítsék a döntésben foglaltakat, beleértve a cookie-k visszautasítását a francia felhasználók számára. Ellenkező esetben további 100 000 eurós bírságot kell fizetniük minden késedelemmel érintett nap után.
A Google szóvivője nyilatkozott az ügyben: „Az emberek bíznak bennünk, hogy tiszteletben tartjuk a magánélethez való jogukat és megőrizzük az online biztonságukat. Tisztában vagyunk azzal a felelősségünkkel, hogy megvédjük ezt a bizalmat, és elkötelezettek vagyunk a további változtatások és a CNIL-lel való aktív együttműködés mellett.”
A Facebook anyavállalatának, a Meta szóvivője így fogalmazott: „Értékeljük a hatóság döntését, és továbbra is elkötelezettek vagyunk az illetékes hatóságokkal való együttműködés mellett. A cookie-k hozzájárulását szabályozó motorjaink nagyobb irányítást biztosítanak az embereknek az adataik felett, beleértve a Facebook és az Instagram új beállítási menüjét, ahol az emberek bármikor újra megtekinthetik és kezelhetik döntéseiket, mi pedig továbbra is fejlesztjük és javítjuk ezeket az ellenőrzéseket.”
2020-ban a CNIL megerősítette a hirdetéskövetőkkel kapcsolatos hozzájárulási jogokat, mondván, hogy a Franciaországban működő webhelyeknek legalább hat hónapig nyilvántartást kell vezetniük arról, hogy az internethasználók megtagadták a cookie-k elfogadását. Azt is kimondta, hogy az internethasználóknak könnyen meg kell tudniuk változtatni a cookie-kra vonatkozó kezdeti nyilatkozatukat egy weblink vagy egy ikon segítségével, amelynek a webhely minden oldalán láthatónak kell lennie.
Az alábbi cikk egy konkrét mezőgazdasági támogatási kérelem ügyében született uniós bírósági ítéletet mutat be.
Az EU az eladók termelői láncért viselt felelősségének szigorításáról döntött. Németországban már évek óta az értékesítők felelnek a termelőik emberi jog sértéseiért és környezetszennyezéseiért.
A szerző alábbi írásában az Európai Unió Bíróságának az FGTI vs Victoria Seguros SA-ügyben hozott ítéletét ismerteti, melyben az alkalmazandó jog kérdését vette górcső alá
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!