Volkswagen Passat és Passat Variant 2.0 TDI DSG


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Összesen több mint 15 millió eladott példánnyal a Volkswagen Passat kétségkívül a világ legsikeresebb modellsorozatainak egyike, s most újabb, 1973 óta immár hetedik generációjában mutatkozik be. A „bestseller” formavilága teljes egészében újszerűen jelenik meg, s elején a Phaeton egyértelmű vonásaival minden eddiginél dinamikusabb stílust képvisel.


A Passat mindenkor a lendületes műszaki fejlődés megtestesítőjeként szerepelt, ami Limousine és Variant változatában egyidejűleg bemutatkozó hetedik nemzedékére is változatlanul érvényes. A Passat Trendline (belépőmodell), a Passat Comfortline (középső szint) és a Passat Highline (csúcsmodell) modellváltozatokban kínált rendkívül fejlett technikák immár itt is olyan gazdag választékban állnak rendelkezésre, ami korábban csak a felső- és a luxuskategóriában volt elképzelhető.

Még intenzívebb fejlődés: E kategóriában világszerte elsőként, az új Passat fáradtságérzékelő rendszert is kínál, amely a „Comfortline” felszereltségi szinttől már az alapkivitelt gazdagítja. A Volkswagen palettáján első ízben a Passat családban jelenik meg a városi vészfékezési funkció. E fejlett vezetői segédberendezés a továbbfejlesztett „ACC plus Front Assist” automatikus követésitávolság-szabályozás része, s 30 kilométer/órás tempó alatt az álló járműveket érzékelve, szükség esetén fékezési manőverrel járul hozzá hatékonyan a ráfutásos balesetek megelőzéséhez, illetve következményeik enyhítéséhez.

Még magasabb színvonalú kényelem: Az új Passat további különleges és igényes megoldásokkal is szolgálhat. Az autó mögötti meghatározott mozdulatra önműködően nyílik a Limousine csomagtér-fedele („Easy Open”), míg gombnyomásra az új Passat az úttal párhuzamos és az arra merőleges állású, megfelelő méretű parkolóhelyeket is aktívan „figyeli”, s kívánságra centiméteres pontossággal bekormányozza az autót (Park Assist II).

Még jobb látás: Az új Passat a márka Phaeton és Touareg modelljeihez hasonlóan a visszapillantó tükrök holtterében érkező járművekre is figyelmeztetheti vezetőjét („Side Assist”).

Még magasabb minőségi színvonal: A korszerű technikái, illetve kidolgozásának és minőségének még magasabb színvonala révén az új Passat minden eddiginél egyértelműbb előnyt élvezhet vetélytársaival szemben. E minőség utasterében a rendkívül igényes anyagválasztás, a teljes egészében új fejlesztésű ülések és ajtókárpitok, valamint a hangulatvilágítás nyomán közvetlenül is jól érzékelhető. Különösen nemes hatást kelt az átdolgozott középkonzol, illetve a műszerek megjelenésükben és felületi kialakításukban egyaránt újszerű díszítései.

Még pihentetőbb autózás: Az új Passat különösen csendes, ami jelentős részben a műszerfal környezetében és az ajtókban célzottan alkalmazott, fejlett csillapítóanyagok eredménye. Ezeket a szélvédőn, s extrafelszerelésként az első oldalablakokon új akusztikai fólia egészíti ki, még hatékonyabbá téve az új modell zajszigetelését.

Még nagyobb biztonság: A fejlődés a biztonság területén is egyértelmű. Az EuroNCAP töréstesztjein már az új Passat elődje is ötcsillagos minősítést szerzett, olyan megoldásai pedig, mint például a hátsó biztonsági övek bekapcsolását ellenőrző rendszer, vagy éppen a vízszintes irányban is állítható első fejtámlák (a „Comfortline” szinttől széria) egyaránt további jelentős előrelépést képviselnek. A vezető és az első utas új fejlesztésű fejtámlái ütközéskor az ostorcsapás jellegű mozgásokból adódó sérülések kockázatát mérséklik. Az új Passat aktív biztonságát szintén fejlett vezetői segédrendszerek fokozzák, például a sávváltást segítő „Side Assist”.

Még hatékonyabb környezetvédelem: Végül, ám korántsem utolsósorban, az új Passat a környezet hosszú távú védelme tekintetében is mércéül szolgálhat. Mind a hét motorváltozata (77 kW/105 LE – 220 kW/300 LE) takarékosabbá vált, van, amelyik 18 százalékkal is. A „legkisebb” turbódízel (1.6 TDI/105 LE) átlagos tüzelőanyag-fogyasztása 100 kilométerenként mindössze 4,3 liter, amelyhez kilométerenként 114 gramm széndioxid kibocsátása párosul. A Passat Variant modellek esetében ezen értékek hasonlóan kiválóan alakulnak legfeljebb 0,1 literes többlettel a Limousine változatokhoz képest. Jóllehet e modellek mindegyike a Passat sorozatra jellemzően különösen biztonságos, kényelmes és erőteljes utazólimuzin, ám e kvalitásaikat még tisztább és takarékosabb üzemmel, illetve már-már extrém hatótávval egészítik ki. Utóbbi a Passat 1.6 TDI BlueMotion Technology esetében a 70 literes tüzelőanyag-tartállyal és a 100 kilométerenként átlagosan 4,3 literes fogyasztással 1627 kilométerre tehető. A tesztautók a 140 lóerős dízel motorokkal és a kényelmes DSG sebességváltóval voltak felszerelve, vegyes használat mellett még a Variant modell is 5,8–6,5 literes tesztátlagot produkált. Az új Passatban egy igazi német utazóautót ismerhetünk meg a tágas utastér, a gigászi raktér, a kényelem és összességében az autó nívója a középkategória legjobbjai közé emeli a Passatot. Így tulajdonképpen nem is meglepő, hogy a legtöbb vetélytárshoz képest borsosabb árral számolhatunk, ami a tesztelt Variant típus esetében 8 920 500 Ft-os árat jelent, míg a limuzin esetében a magasabb felszereltség miatt már 9 343 000 forinttal kell számolnunk. Ha pedig valaki nem sajnálja a pénzt, akár egy új kis autó árát is könynyedén elköltheti extrákra…

Buday Dénes


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.