Volvo S60 T5 R-Design – Túl az Óperencián


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Volvo jól ért a tipikus szedán modellek tervezéséhez, Európában a picikét kihaló félben lévő piaci szegmenst egy-két gyár tartja életben, az új S60-as modell a középkategória legszebb szedánjaként került a vetélytársak szeme elé.

De nemcsak az S90-es modellre hajazó formával, ami amúgy az S60 estében egy sokkal arányosabb, teltebb benyomást kelt, hanem saját háza táján is újításokat hoz magával. Az új S60 az első USA-ban gyártott Volvo-gépkocsi, amelyet a dél-karolinai Charleston-i üzemben fognak gyártani, ennek a döntésnek legfőbb oka a piaci helyzet. Ahogy Kínában, úgy az amerikai piacon is, ha valaki kombi típusú modellen töri a fejét, akkor SUV-modellt választ, viszont, ha a „hagyományos” típust nézzük, akkor a szedán modellek jelentősen meghatározóak ezeken a piacokon és a gyártelepítéssel még több növekedési lehetőséget teremt a maga részére. Ebből a két fontos piaci szerepből adódóan a másik meghatározó lépés, hogy az S60 az első olyan Volvo-modell, amely nem kapható dízelmotorral, így a fejlesztéseket a részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal ellátott modellekre tudják fordítani. Tesztautónk a svéd márka jól bevált T5-ös erőforrásával rendelkezik mely a tisztán benzines motorok közül teljesítményben a T4 és a T6 között foglal helyet.

Volvo S60 T5 R-Design

Fusion piros metál színe passzol R-Design felszereltségéhez, a hűtőmaszk kivételével minden díszítőelem fekete színre vált, a futómű két centivel ül lejjebb, mint az alapmodellé (A szerző felvételei)

Volvo S60 T5 R-Design

Látványosan világít, jól felismerhetővé teszi az egyedi rajzolatú LED-es hátsó lámpa, a csomagtér 442 literes térrel rendelkezik

A négyhengeres turbós motor 250 lóerős teljesítményével és 350 Nm nyomatékával kellemesen mozgatja az 1,6 tonnás svéd úriembert, a százas tempóra való gyorsulást 6,5 másodperc alatt teljesíti és a 240 km/órás végsebességre sem lehet panaszunk. 1500/perc fordulattól már szépen húz, de igazából 2000–2200/perctől kezd élni. Az erőforrással harmonikusan együttműködő japán gyártású, nyolcfokozatú, bolygóműves váltó is figyel a részletekre, szépen tartja a fordulatot, hogy még véletlenül se legyen érezhető a turbólyuk. Amúgy kimondottan csendes, autópályás tempónál jelennek meg szélzajok, valamint 4000-es fordulat fölött már a motor is hallatja magát az utastérben.

Volvo S60 T5 R-Design

A 19 colos kerekeket opciós listáról kell kiválasztanunk, alapból egy mérettel kisebbet kaphatunk, sziluettje kimondottan egységes, 4,76 méteres hosszával igazi szedán modell az S60-as

Volvo S60 T5 R-Design

Jól megszokott volvós belső dizájn fogad minket az S60-ban, a középkonzol olyan magas, hogy könyöklőállítási lehetőség nélkül is kiváló magasságban van, a 9 colos központi kijelző továbbra is gombok nélkül, mint egy tablet irányítható, a kesztyűtartó hűtött, a kormány fűtött

Ott, ahol amúgy nagyon jó érzéssel foglalunk helyet, igazi egyen Volvo-séma fogad minket és a komor, fekete belső tér sem valami vidám, de az utastér minősége, a beltér elemeinek illesztése és a felületük kidolgozása kárpótol mindenért. Mélyen ülünk, a magasra húzott középkonzol sportautók feelingjét vetíti elénk, ezt tovább erősítik – az R-csomag részeként – a kagylósított, határozott oldaltámasszal rendelkező ülések. A sportos forma ellenére kényelmesek, az alapból megfelelő ülőfelület még 4–5 centivel megnyújtható, így egy hosszú út során tökéletes alátámasztást kapunk combunknak. Hátul is kényelmesen ülhetnek utasaink, az előd modellhez képest sokat nőtt a lábtér, itt igazán érvényesül a 9,6 centiméteres tengelytáv-növekedés, ami az S90/V90-es modellek padlólemeze felhasználásának köszönhető. Felnőttnek csak a széleken jut hely, a fejtér elegendő, itt ülésfűtés is elérhető, középre ülve nemcsak a tálcaként benyúló légkondi digitális panelja lehet zavaró, hanem a magasra emelt kardánalagút is, ami valójában esetünkben csak „dísz”, hiszen tesztautónk elsőkerék-hajtással rendelkezik. De eme motorverziótól felfelé csak AWD-rendszerrel tudjuk S60-as modellünket megvásárolni, amelyekben már lényeget nyer az alagút. T5-ös modellünkhöz 750 ezer forint értékben rendelhető az összkerekes megoldás. A két szélső utas közé benyúló kijelző amúgy elegáns megoldás, amit a Xenium csomag részeként kapunk. Utasaink innen tudják maguknak szabályozni a négyzónás klímarendszert, ami ionizálót is tartalmaz. Valamint a csomag része még az elektromos panorámatető, amely világosabbá teszi a komor belsőt, hozzárendelve ügyes megoldásként, hogy nagy melegben nyitva hagyott roló automatikusan visszahúzódik. A sofőr előtti szélvédőre vetített kijelző látszólag két méterrel az autó előtt jeleníti meg az információkat, az aktuális sebesség mellett a korlátozások is és a navigáció útvonalterve is megjeleníthető. Mindemellett, ha kell, koncerttermi hangzásban, páratlan akusztikával, 1100 wattos teljesítménnyel, 15 hangszóró kínál élményeket a Bower & Wilkins audiorendszer.

Volvo S60 T5 R-Design

Szép színekkel és grafikával kecsegtet a 12,3 colos műszeregység, nem annyira szabadon konfigurálható, mint más márka hasonló kaliberű egysége

Volvo S60 T5 R-Design

Akár egy S90-es is lehetne, tipikus Volvo-arcot kapott a szokásos T-alakú nappali fénnyel az amúgy teljesen LED-es fényszórókban, ami adaptív funkciókkal is rendelkezik

A csomagtér mérete nem okoz problémát, az annál inkább, hogy a csomagtér peremét magasra tervezték, míg belső magassága elég alacsony, így nagyobb tárgyak csomagtérbe való bejuttatása okozhat némi gondot, viszont cserébe a csomagtérből végrehajtható a második sor támladöntése, mely eredményeként viszonylag síkfelületet kapunk.

Volvo S60 T5 R-Design

Az R-Design csomag részeként csak fekete belsővel rendelhető, a hatalmas üvegtető sokat javít a hangulaton

Volvo S60 T5 R-Design

A fékek kiválóan, finoman adagolhatók és már az alapfelszereltség is komoly védelmi felszerelést tartalmaz, többek között az útelhagyást és a frontális ütközést kormányzással elkerülő City Safety-rendszert

Futómű területén viszont lenne mit javítani, kanyarokban nem kesereghetünk, az R-Design csomag részeként két centiméterrel ültettet sportfutómű szépen veszi az íveket, mindig kiszámítható marad, sima felületen hibátlanul végzi a dolgát, rossz minőségű burkolaton vagy keresztbordákon áthaladva elveszíti úri modorát és rázóssá teszi utunkat. Érdemes tehát aktív futóműben gondolkodni, amely automatikusan biztosítja a kényelmet és különböző üzemmódokat állítva a futómű is más és más beállításokat kap. Jelen esetben is megtalálható egy Drive Select-gomb a váltókar mögött, amelyen Eco-, Comfort-, Dynamic- és Induvidual-lehetőségeket találunk, de ezzel csak a kormányzás rásegítését, a váltó működését és a gázpedál érzékenységét szabályozhatjuk.

Volvo S60 T5 R-Design

Szélesre nyílnak az első ajtók és hangsúlyosan, finoman csukódnak. Mélyre ülünk benne, érezni a két centis ültetést, bent minőségi, színvonalas belső térrel van dolgunk

Volvo S60 T5 R-Design

Sportosan vagy városban 11 liter körüli fogyasztással számolhatunk, országúton 7 literes átlagot produkált, a tesztút végén ötszáz kilométeres távra vetítve 9,4 litert számoltunk száz kilométerre

Ahogy lenni szokott, a képviselet az S60 tesztautó esetében is kitett magáért, a R-Design felszereltséggel, T5-ös motorral 12,8 millió forintos alapáron kelleti magát, ezen felül 3,8 millió forintnyi extra tételt sikerült beleépíteni. De ez még azért nem a teteje, a T8-as Polestar-verzió 20,5 milliós árnál kezdődik, igaz, itt már nem kevesebb, mint 405 lóerőről beszélhetünk.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.