A magyar munkavállalók stabilnak érzik munkahelyi pozíciójukat egy felmérés szerint


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Stabilnak ítélik a hazai munkavállalók saját munkaerőpiaci helyzetüket az előző év azonos időszakával összevetve: egyrészt optimistábban tekintenek a munkahelyükön belüli saját pozíciójukra, másrészt nem romlott az őket foglalkoztató cég jövőbeli fennmaradásába vetett bizalmuk – derül ki a BNP Paribas Cardif biztosító cég és a Mediánnal közös munkaerőpiaci kutatásából, amelynek eredményéről kedden közleményben adtak hírt.

Az idei második negyedévben készült felmérésben a BNP Paribas Cardif Munkaerőpiaci Stabilitási Indexe 75 pontos értéket vett fel, amely a megelőző negyedévhez, valamint az előző év hasonló időszakához képest is változatlan – tájékoztattak.

Kiss Márk István, a BNP Paribas Cardif Biztosító vezérigazgatója a közleményben kiemelte: a magyar munkavállalók hangulata összességében stabilizálódni látszik. A több mint egy éve tartó folyamatos áremelkedés és a nehéz gazdasági helyzet érdemben továbbra sem befolyásolja a munkaerőpiaci folyamatokat – mutatott rá.

A válaszadók közel egyötödének a háztartása kevesebb mint egy hónapot tudna átvészelni a fő kereső állásvesztése esetén, ami a tavalyi második negyedévhez képest 4 százalékpontos csökkenés. Emellett az előző negyedévben mért 27 százalékról 31 százalékra emelkedett azok aránya, akik legfeljebb 3 hónapot bírnának ki a fő kereső munkanélkülisége esetén, míg 21-ről 17 százalékra esett azok aránya, akik akár 6 hónapot is képesek lennének átvészelni.

Az interjúalanyok 35 százaléka aggódik amiatt, hogy egy éven belül esetleg elveszítheti az állását, ez nem érdemi változás az előző negyedévhez (32 százalék), valamint az előző év második negyedévéhez (36 százalék) képest.

A pozitív tendenciával ugyanakkor kissé ellentétes, hogy az előző évi adatokkal összevetve nem változott, az előző negyedévhez képest viszont 3 ponttal csökkent a munkavállalók mostani munkahelyük fennmaradásával kapcsolatos optimista percepciója. Megegyezik a 3 évvel ezelőtti nyári időszakban mért adatokkal, amikor a COVID-járvány nagyon erősen befolyásolta a hazai munkaerőpiaci hangulatot.

A BNP Paribas Cardif Biztosító a Mediánnal közösen 2014-ben alkotta meg az indexet, amely azt méri, mennyire stabil a munkaerőpiac a munkavállalók szemszögéből. Az index 1200 fő személyes megkérdezésén alapul, a minta életkor, nem, iskolai végzettség és településtípus szerint reprezentálja a felnőtt magyar népességet.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 31.

Az EU eljárást indított a Temu ellen a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály alapján

Az Európai Bizottság eljárást indított csütörtökön a Temu ellen annak megállapítására, hogy a kínai online kereskedelmi óriásvállalat megsértette-e a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabályt az illegális termékek értékesítésével, a szolgáltatás esetleges függőséget okozó kialakításával, a felhasználók számára vásárlások ajánlására használt rendszereivel, valamint az adatokhoz való hozzáféréssel kapcsolatos területeken.Az uniós bizottság közleménye szerint a vizsgálat a Temu által szeptember végén benyújtott kockázatértékelési jelentés alapján indult, és arra összpontosít, hogy a vállalat rendszerei arra szolgálnak-e, hogy korlátozzák a nem megfelelő termékek értékesítését az Európai Unióban.

2024. október 30.

Mit tehet a munkavállaló, ha elfogyott az éves fizetett szabadsága?

Év vége közeledtével felmerül a kérdés, pontosan mi történik, ha valakinek elfogy az éves szabadságkerete. Az éves fizetett szabadság a munka világában alapvető jog, amelyet minden munkavállaló igénybe vehet. A szabadság kiadása mindig a munkáltató felelőssége és kötelezettsége, ennek ütemezése során számos jogszabályi előírást kell figyelembe vennie.

2024. október 29.

Rangos nemzetközi díjjal ismerték el a UCC AI-alapú ügyfélszolgálati megoldásait

A szakmai zsűri döntése alapján a United Call Centers (UCC) elnyerte a rangos Titan Business Awards díjat az ügyfélszolgálat – mesterséges intelligencia kategóriában. Az idén 25 éves magyar szolgáltató cég az általa fejlesztett, mesterséges intelligencián (AI) alapuló ügyfélszolgálati megoldásaival a legmagasabb, platina fokozatot szerezte meg.