Bejegyzések GVH címkével


2022. április 21. Cégvilág

Gyanúsak a versenyhivatalnak egy szőnyegáruház reklámjai

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított a Szőnyeg galéria Kft.-vel szemben, mivel a budapesti cég reklámgyakorlata több szempontból is tisztességtelenek minősülhet, a kereskedés többek között ál-végkiárusítással és fiktív akciókkal próbálhatja meggyőzni a fogyasztókat.

2022. április 13. Napi

Másképp szabályozná a fővárosi taxipiacot a GVH

A budapesti taxik hatósági árainak tervezett, jelentős emelése helyett a verseny élénkítését javasolja a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a főváros számára. A versenyhatóság több alternatívát felvázolt a fővárosi önkormányzat felé, amelyek hatékonyabban szolgálhatják a fogyasztói érdekeket – közölte a GVH.

2022. április 8. Napi

11 milliárdos GVH-bírság: a Nitrogénművek új kérelmet nyújt be

A Nitrogénművek Zrt. szerint a Kúria 2022. április 4-én kézbesített végzésével a cég és több hozzá kapcsolódó vállalkozásnak a GVH rájuk bírságot kiszabó döntésével szembeni azonnali jogvédelem iránti kérelmét ugyan elutasította, de érdemben nem döntött az előterjesztett kérelem tartalmáról.

2022. március 28. Cégvilág

GVH: segíteni kell a fogyasztói tudatosságot a Covid-19 antitest gyorstesztek piacán

Javaslatokkal segíti a Covid-19 antitest gyorstesztek piacán a fogyasztói tudatosságot a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A hivatal ugyanis megállapította, hogy az antitest gyorstesztek csak az ellenanyag jelenlétét vagy hiányát mutatják ki, az ellenanyag mennyiségéről nem adnak tájékoztatást, így a gyorsteszt pozitív eredménye nem jelent automatikusan védettséget – közölte a GVH.

2022. március 2. Szakma Koronavírus

A GVH a COVID-19 antitest gyorstesztek hazai piacát is vizsgálja

A versenyhatóság piaci jelzések alapján azt valószínűsíti, hogy a fogyasztókat célzó, antitest gyorstesztekkel kapcsolatos egyes országos kiterjedtségű reklámgyakorlatok túlmutathatnak a termékek a gyártó meghatározása szerinti teljesítőképességén, valamint a használati útmutatókban foglalt felhasználási célokon.

2022. február 17. Cégvilág

Az adatvagyon szerepét vizsgálta a GVH az online kiskereskedelemben

Az online kiskereskedelemben nagyívű fellendülés tapasztalható az elmúlt években, így a nemzeti versenyhatóság is kiemelt figyelemmel követi a piaci szegmenst. A GVH most zárult piacelemzésének célja az online kiskereskedők adatvagyonával kapcsolatos tájékozódás volt – különös tekintettel arra, hogy az miként keletkezik, milyen szerepet tölt be a webáruházak között folyó versenyben, és mindezzel mennyire vannak tisztában a fogyasztók. A versenyhatóság piacelemzéseinek szempontjai között első alkalommal jelentek meg párhuzamosan fogyasztóvédelmi és versenypolitikai aspektusok is. Az elemzés a műszaki cikkek, a ruházati termékek, az élelmiszerek és a napi fogyasztási cikkek online kiskereskedelmére terjedt ki, és egyaránt feltérképezte a fogyasztók ismereteit és elvárásait, illetve a kereskedők viszonyait. A vizsgálat feltárta, hogy a hazai webáruházak többsége jelenleg nem él az adatvagyonban rejlő lehetőségekkel, így annak hiánya önmagában nem jelent lényeges piacra lépési vagy terjeszkedési korlátot. A fogyasztók oldaláról az elemzés megállapította, hogy bár a magyar lakosság motivált az adatai feletti tudatos rendelkezésben, de az időhiány, illetve a minél gyorsabb vásárlás célja ezt sokszor felülírja. Az eredmények alapján a fogyasztók keveset tudnak a webáruházak adatgyűjtési és adatkezelési gyakorlatáról, és jelentős hányaduk kifejezetten tart tőle, hogy visszaélnek…