Bejegyzések a ‘fogyasztóvédelem’ címkével ellátva

Betiltotta a GVH a “csodaszer” reklámot Koronavírus

A Max-Immun Kft. a Vargapeptide termék népszerűsítése során azt állította, hogy a proinzulin C-peptidet tartalmazó kozmetikai bőrápoló spray számos betegség, így például különböző rákbetegségek, a cukorbetegség és a koronavírus gyógyítására is alkalmas. A GVH ezért májusban versenyfelügyeleti eljárást indított a vállalkozással szemben. A Hivatal most – a további fogyasztói károk megelőzése érdekében – vizsgálatának lezárásáig eltiltotta a céget a termékek reklámozásától.

Hogyan használja a Google a felhasználók adatait?

Az ausztrál versenyhatóság véleménye szerint a Google tulajdonosa, az Alphabet Inc. a felhasználók megtévesztésével szerezte meg a személyes adataikat, hogy azokat célzott reklámozásra használja. A versenyhatóság több millió dolláros bírságot helyezett kilátásba és precedensként kezeli az ügyet.

Fogyasztói jogok a digitális korban

Cikkünkben az ITM által bejelentett jótállási és szavatossági változásokat tekintjük át jogtörténeti és nemzetközi kontextusban.

Szélesebb hatáskört kap a fogyasztóvédelmi hatóság

A törvénymódosítás a fogyasztóvédelem megerősítésével védi a magyar vásárlókat és a jogkövető vállalkozásokat.

A GVH ágazati vizsgálatot indít a műsorszolgáltatás és -terjesztés piacán

A GVH-hoz beérkezett jelezések szerint a televíziós műsorszolgáltatók a jelentősebb méretű műsorterjesztő vállalkozások számára kedvezőbb díjak mellett nyújtják szolgáltatásaikat, mint a kisebb műsorterjesztőknek. Így a kisebb műsorterjesztő szolgáltatóknak eleve magasabb költségeik keletkeznek, mely akár versenyhátrányt is jelenthet számukra, ami a verseny (kínálat) torzulását vagy korlátozását okozhatja. Ez végső soron oda vezethet, hogy a hazai fogyasztók választási lehetősége kevesebb számú szolgáltatóra, rosszabb ár-érték arányú programcsomagokra korlátozódik. A Gazdasági Versenyhivatal elnöke ezért úgy döntött, hogy ágazati vizsgálatot indít e folyamatok feltárására és a szükséges beavatkozás azonosítására.

A compliance alapkérdései: Az etikus vállalati működés elmélete és gyakorlata

A Compliance alapkérdéseivel foglalkozó sorozatunk első részéből a fogalom jelentését, kialakulását és szerepét ismerhetik meg. A kiadvány a Wolters Kluwer Hungary Kft. gondozásában jelent meg.

Több millió megtévesztő reklám tűnt el az online térből Koronavírus

Európai Bizottság és a tagállami fogyasztóvédelmi hatóságok koordináltan fésültek át weboldalakat azzal a céllal, hogy feltárják, az Európai Unió fogyasztóit hol célozzák hamis állítások vagy átverések a koronavírussal kapcsolatba hozható termékeket érintő hirdetésekben.