Bejegyzések fogyasztők félrevezetése címkével

Súlyos GVH bírság az ÉkszerTV-nek
2020. szeptember 30. Napi

Súlyos GVH bírság az ÉkszerTV-nek

A Gazdasági Versenyhivatal tisztességtelennek találta az ÉkszerTV ékszer-értékesítési gyakorlatát, ezért 480 millió forintos bírságot szabott ki a műsor gyártójára.

Jogsértő reklám miatt bírságolt a GVH
2020. július 21. Napi

Jogsértő reklám miatt bírságolt a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata alapján Berki Renáta anélkül reklámozta egy kereskedő cég óráit a közösségi oldalán, hogy megjelölte volna a posztok fizetett jellegét. A bújtatott reklámozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősül, ami miatt már számos alkalommal járt el a GVH.

A GVH 2019-es tevékenysége dióhéjban
2020. május 28. Napi

A GVH 2019-es tevékenysége dióhéjban

Az Országgyűlés Gazdasági Bizottsága 2020. május 27-én elfogadta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2019. évi tevékenységéről és a versenytörvény alkalmazásával összefüggő tapasztalatairól szóló beszámolót.

Vizsgálja a GVH az Alzát
2020. május 6. Napi

Vizsgálja a GVH az Alzát

A Gazdasági Versenyhivatal versenyfelügyeleti eljárást indított az Alza.hu Kft.-vel és az Alza.cz a.s.-el szemben, mert úgy véli, hogy a vállalkozások a www.alza.hu weboldalon agresszív értékesítési módszert alkalmaznak, mellyel megsérthették a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát.

Webáruházakat és weboldalakat ellenőrzött a GVH
2020. április 1. Napi Koronavírus

Webáruházakat és weboldalakat ellenőrzött a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a koronavírus járványra tekintettel 2020. március 19-20-án vírusellenesnek hirdetett termékeket, illetve védőmaszkokat kínáló oldalak, online üzletek kereskedelmi kommunikációs gyakorlatait tekintette át internetes ellenőrzés, ún. sweep keretében PC-n, Android- és iOS eszközökön.

Vírusmarketing ügyet vizsgál a GVH
2020. március 24. Napi Koronavírus

Vírusmarketing ügyet vizsgál a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal eljárást indított a www.shopolo.hu weboldalon, valamint a Facebook és Instagram posztokban az ’ANTISEPTIC’, illetve ’ANTIVIRUS’ elnevezésű terméket népszerűsítő vállalkozással szemben.

EP: elfogadhatatlan a fogyasztók megkülönböztetése
2018. szeptember 13. Napi

EP: elfogadhatatlan a fogyasztók megkülönböztetése

A fogyasztók megkülönböztetése elfogadhatatlan, ugyanolyan márkanév alatt, ugyanolyan csomagolásban árult termékeknek ugyanolyan alkotóelemekből kell állnia – mondta ki az Európai Parlament strasbourgi plenáris ülésén a kettős termékminőségére vonatkozóan elfogadott állásfoglalásában.