Hőhullámok ideje
Szenved a világ a forróságtól 2024 nyarán is. Lehet is, kell is tenni ellene, de csak globális összefogással lehet.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Az alsó középkategóriában igencsak régóta ugyanazok a meglehetősen kötött sztereotípiák uralkodnak. Ebbe az „állóvízbe” érkezik most a CITROËN C4 CACTUS a maga meghökkentően egyedi formájával, a kellemeset a hasznossal barátkoztató megoldásaival.
A dizájnosabb megjelenés érdekében először is össze kellett békíteni az esztétikust a hasznossal, meg kellett találni a megfelelő méreteket, és a legmesszebbmenőkig szem előtt kellett tartani a hatékonyságot. A Cactus esetében a legendás elődökhöz hasonlóan gyorsan bevési magát az emlékezetünkbe. Hiszen a meghatározó stílusjegyei, mint a letisztult, sallangmentes felületek, a mindenfajta agresszivitástól mentes, töretlen vonalak, a lebegő hatást keltő háromszögablak és tető, vagy a LED-es nappali fények és az Airbumpokba integrált fényszórók adta formabontó világítás.
Airbump: világújdonság a CITROËN-től |
---|
Ez a megoldás a dizájn lényegét testesíti meg azáltal, hogy egy stíluselemhez konkrét funkciót rendel. Az autó oldalába és lökhárítóiba épített Airbump elemek grafikusan is tagolják a CITROËN C4 CACTUS karosszériáját. Az Airbump betétekkel a személyre szabás lehetőségei is bővültek: a négyféle (fekete, szürke, bézs és csokoládé) színben rendelhető elemek a tízféle karosszériaszín és háromféle belső stílusvilág (Stone Grey szürke, Habana Inside barna és Purple Inside lila) mindegyikével variálhatók. Az Airbump ezen felül tényleges védelmet nyújt a mindennapok apró megpróbáltatásaival szemben. A hőre lágyuló poliuretánból készült rugalmas felületben lévő levegőkapszulák csökkentik az ütközések erejét. Az Airbumpok nem igényelnek különleges karbantartást, ugyanakkor közvetlenül hozzájárulnak a karbantartási és javítási költségek csökkentéséhez. |
A kényelem is fontos szerepet kapott a tervezésnél, minél nagyobb helyet kínálni a vezetőnek és utasainak. (Az autóról készült videó itt tekinthető meg.) A levegősebb utastér ráadásul könnyedebb és barátságosabb hangulatot áraszt. A vízszintesen tagolt, alacsony műszerfal nagyobb helyet hagy az első utas számára, de nem fosztja meg a könnyen hozzáférhető tágas rakodóhelyektől sem. Ezt egy 100 százalékban digitális vezérlőegység alkalmazásával és a vezetőhely optimális kialakításával sikerült elérni. Ami érdekes újdonság, hogy a műszerfal helyett a tetőbe építették be az utasoldali légzsákot, és az ETG robotizált váltóval felszerelt változatoknál a hagyományos váltókar szerepét az Easy Push-rendszer vette át. Az egyszerűsített rendszer a műszerfal alsó részén található fokozatválasztóból és a kormányon lévő kapcsolókarokból áll, melyek a sebességfokozatok manuális kapcsolását teszik lehetővé.
A nagyméretű első ülések is az új szellemben fogantak: a tervezők egyszerűen egy kényelmes kanapét építettek az autóba. Térdmagasságban a C4-ével megegyező nagyságú lábtér áll a hátsó utasok rendelkezésére. Az ugyancsak azonos tengelytávnak köszönhetően a Cactus kompaktabb méretei ellenére is (4,16 méter hosszú) ugyanakkora helyet kínál utasainak, mint a C4. Emellett a csomagtere is kellően tágas: 358 literes.
A Cactus a legújabb generációs erőforrásokkal rendelkezik: benzinmotorjai a PureTech motorcsaládból, a dízelek pedig a BlueHDi motorok közül kerülnek ki. A benzinmotorok teljesítménye 75 és 110 lóerő között változik, a dízelmotorok teljesítménye 92 vagy 100 lóerős lehet és négyféle sebességváltóval rendelhető: kétféle, ötfokozatú kézi kapcsolású sebességváltóval, s kétféle – öt-, illetve hatsebességes – robotizált sebességváltóval.
Szenved a világ a forróságtól 2024 nyarán is. Lehet is, kell is tenni ellene, de csak globális összefogással lehet.
A magyar tenger népszerűbb, mint valaha. A menetrend szerinti járatok és a programhajók változatos élményt kínálnak, a tóparti településeket pedig vonattal akár éjszaka is elérhetjük.
Elérte a 45%-ot az 5G középsáv globális lefedettsége, azaz már szinte minden második ember számára hozzáférhető az a mobilhálózati technológia a földön, ami a lefedettség és sebesség szempontjából ideális egyensúlyt és felhasználói élményt kínál – derül ki az Ericsson Mobility Report 2024 júniusi kiadásából.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!