Kávé – a világ egyik legnépszerűbb élvezeti cikke
Imádja a világ, egyre nő iránta az igény, de a kávécserje termesztése erdőirtással is jár. Az EU új jogszabályokat tervez a környezeti károk megfékezésére.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Az új SX4 kinőtte magát az olcsó autó szerepköréből, így az S-Cross bebizonyítja, hogy színvonalas családi autóként nagyon is van helye ebben a kategóriában. 6,7 millió, amit mindenképpen ki kell fizetni, ha dízel-és összkerékhajtású S–Crosst szeretnénk. Tesztautónk még ennél is drágább volt, 7,9 millió állt az árcéduláján, de ezért már persze jelentős mennyiségű extra jár: startstop rendszert, bőrkárpitot, 17-es kerekeket dupla napfénytetőt, bi-xenon fényszoró, első-hátsó tolatóradar, tempomat és még sok egyéb, szinte minden benne van amit az extra listáról rendelni lehet.
Az elődjéhez képest 10 centivel hosszabb így 4,3 méter hosszú lett az S-Cross. A dizájnt nem kapkodták el a japánok, próbáltak egyedi formát találni az új modellnek, ami nem biztos, hogy átütő sikert hoz számára. Furcsán hatnak a hatalmas első lámpák, mintha túlméretezték volna, de ha már körbejárjuk az autót, akkor az összkép már nem rossz, szerethető.
Elöl kényelmesen el lehet helyezkedni, hosszú távon sem fárasztóak az ülések, kényelmes a magas üléspozíció. A kialakítás színvonala és a felhasznált anyagok minősége jobb, mint az elődnél, de nem éri el a német vagy koreai konkurensekét. Hátul sem lenne rossz ülni, ha az üvegtető nem csökkentené drasztikusan a fejteret, de mivel csökkenti, így legfeljebb átlagtermetűek érzik jól magukat a tágas lábterű második sorban. Utastéri rakhelyből sem rossz a felhozatal. A csomagtartó mérete sem kisautós már, 430 liter, de ha hátul nem ül senki, 1269 liternyi áruval lehet megtömni az S-Crosst.
A Fiattól jön a nyomatékos és rugalmas dízel erőforrás, nem csináltak vele rossz vásárt a japánok. A 120 lóerős egység 320 Nm nyomatéka 1750/perc-nél ébred. A váltókar határozottan jár, kapcsolása élmény, kis erővel kattan a kar a precíz kulisszában. Dicséretesen keveset eszik a gázolajból, benzinkútra beállva boldoggá tesz minket, vegyes üzemű tesztúton 6,3 l/100 km fogyasztást produkált. A forgókapcsolóval dirigálható 4WD-hajtáshoz normál körülmények között nem kell nyúlni, az „Auto” mód (amikor készenlétben vannak a hátsó kerekek is, de egyébként előre megy a nyomaték) még szolid terepen is tökéletesen megfelelő. Persze, van külön Snow (sáros, havas, síkos útra), Lock (nehezebb terepre) és Sport (forszírozott tempóhoz) beállítási lehetőség, ám ezekre egy átlag autósnak nincs szüksége. Négytárcsás fékjét könnyű adagolni, ereje minden körülménynek között jól lassítja az üresen majd 1,4 tonnás Suzukit.
Biztonság szempontjából nem érheti bírálat a futóművet, mindig követi a kijelölt ívet, és ha kell, a hátsó kerekeket a hajtásba kapcsolva, forszírozott tempóval bevett kanyarban is meggyőző, de ezek mellett rugózási kényelme is kellemes. Meglepően közvetlen a kormányzás, ami igen sportossá is teheti a vezetést, de rendkívül jól irányítható marad az autó. A Suzuki nagy hangsúlyt fektetett a biztonságra: az S-Cross megfelel a legszigorúbb Euro NCAP elvárásoknak, amit az 5 csillagos törésteszt igazol.
Imádja a világ, egyre nő iránta az igény, de a kávécserje termesztése erdőirtással is jár. Az EU új jogszabályokat tervez a környezeti károk megfékezésére.
TikTok-videók hatására a fiatalok majdnem fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel, valamint a fiatalok sok esetben hajlamosak kritikus kétely nélkül valósként elfogadni az online térben eléjük táruló, bizonytalan eredetű információkat – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása.
Magyarország napelem kapacitása az utóbbi években látványosan fejlődött, és már 2023-ra meghaladta a korábban kitűzött 2030-as célt. Jelenleg közel 7850 MW megújuló villamosenergia-termelési kapacitás áll rendelkezésre. Globálisan azonban ijesztő az elmaradás a Párizsi Megállapodás céljainak eléréséhez szükséges erőfeszítések terén.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!