A GVH betiltotta egy fogfehérítő reklámozását


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) minden elnevezésén betiltotta a BrightWhite otthoni fogfehérítő szett reklámozását.

GVH 2021 februárjában – a fogyasztói károk megelőzése érdekében – vizsgálatának lezárultáig ideiglenesen megtiltotta a termék népszerűsítését. A versenyhatóság ugyanakkor észlelte, hogy a cégek új honlapon, új EU-s termékregisztrációs számokon tovább folytatták a valószínűsíthetően jogsértően forgalmazott termék értékesítését.

A versenyhivatal kiemelte, a terméket a Nemzeti Népegészségügyi Központ forgalomból kitiltottként tartja nyilván, ezért a versenyhatóság gyanúja szerint a hirdetések – egyebek mellett – hamisan keltik azt a benyomást, hogy a termék jogszerűen forgalmazható.

Fogyasztóvédelmi Jog Online

A versenyhivatal ezért – korábbi döntését kiterjesztve – megtiltotta az érintett vállalkozások számára az összes, bármilyen elnevezéssel vagy közösségi regisztrációs számmal forgalmazott BrightWhite otthoni fogfehérítő népszerűsítését az eljárás lezártáig, vagy az egészségügyi hatóság által is jóváhagyott forgalmazás megkezdéséig.

A közleményben a nemzeti versenyhatóság fokozott óvatosságra inti a fogyasztókat a vélhetően tisztességtelenül forgalmazott, és a közegészségügyi szervek által is betiltott termék megvásárlásával kapcsolatban.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.