A Nemzeti Védelmi Szolgálat 13 esetben indított eljárást megbízhatósági vizsgálat nyomán tavaly


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Tavaly 278 megbízhatósági vizsgálatból 13 esetben indult eljárás – tudatta a Nemzeti Védelmi Szolgálat (NVSZ) hétfőn a Facebook-oldalán.

Kifejtették: a megbízhatósági vizsgálat a korrupció elleni harc eszköze, célja azok kiszűrése mesterségesen létrehozott helyzetekkel, akik hivatali helyzetükkel, szolgálati kötelezettségeikkel visszaélve bűncselekményt követnének el; az NVSZ munkatársa vesztegetési pénzt ajánl a vizsgált személynek azért, hogy megszegje hivatali, munkaköri kötelességét.

A vizsgálatban azonban nem sérülhet az ellenőrzött személy döntési szabadsága, sem lelki, sem fizikai ráhatással nem lehet kényszeríteni, hogy a felajánlott összeget, vagy más jogtalan előnyt fogadjon el, megszegje kötelességét – hangsúlyozta az NVSZ.

A megbízhatósági vizsgálatot számos országban alkalmazzák. A tapasztalatok megosztása és a jó gyakorlatok elsajátítása érdekében nemzetközi konferenciát szervezett az NVSZ, melyen Bulgária, Ciprus, Észak-Macedónia, Moldova, Portugália, Románia és Szerbia partnerszolgálatainak vezető munkatársai vettek részt – írták.

„Olyan, a műveleti tevékenység szempontjából fontos szakmai finomhangolások is felszínre kerültek, melyek rávilágítottak arra, hogy bár a jogi keretek hasonlóak az egyes országokban, a végrehajtás gyakorlata azonban igazodik a társadalmi berendezkedéshez” – olvasható az NVSZ Facebook-oldalán.

Az NVSZ honlapja szerint a következő állami szerveknél végezhetnek megbízhatósági vizsgálatot: Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnoksága, rendőrség, BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság, Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság, Terrorelhárítási Központ, Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Országgyűlési Őrség, Országos Vízügyi Főigazgatóság, Nemzeti Szakértői és Kutató Központ, Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő, Nemzeti Népegészségügyi Központ, Belügyminisztérium, Nemzetközi Oktatási Központ, Országos Kórházi Főigazgatóság, Klebelsberg Központ, kormányhivatalok, Társadalmi Esélyteremtési Főigazgatóság.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.