Áfacsaló bűnszervezetet számolt fel a NAV


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Négymilliárd forint áfát tüntetett el fiktív számlákkal egy több mint harminc cégből álló számlagyár, a Győri Járásbíróság elrendelte a bűnszervezet három vezetőjének letartóztatását – közölte a NAV Nyugat-dunántúli Bűnügyi Igazgatóságának sajtóreferense.

Haszon Dávid tájékoztatása szerint a NAV az ügyben üzletszerűen és bűnszervezetben elkövetett, különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó költségvetési csalás miatt indított nyomozást.

A gyanú szerint a bűnszervezet egy takarítási és informatikai szolgáltatásokat nyújtó céghálózatot és számlagyárat működtetett, az online számlarendszer adataiból derült ki, hogy a kibocsátott fiktív számlákkal a megrendelők jogosulatlanul csökkentették fizetendő áfájukat.

A számlakibocsátó cégek élén többségében nehéz anyagi körülmények között élő strómanok voltak, akik pénzért vállalták a névleges vezetői szerepet. A társaságokhoz papíron bejelentett alkalmazottak valójában a megrendelőknél dolgoztak.

A számlagyár felszámolására szervezett akcióban a NAV munkatársai 35 embert hallgattak ki gyanúsítottként, közülük nyolcat őrizetbe vettek, emellett az adóhivatal 3,2 milliárd forint értékben zárolt bankszámlákat és ingatlanokat, és lefoglalt nagy értékű gépkocsikat, részvényeket és készpénzt is.

A nyolcvan helyszínre kiterjedő akcióban a nyugat-dunántúli nyomozók munkáját járőrök, revizorok, informatikusok, a Merkur bevetési egység és a Terrorelhárítási Központ is segítette.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.