Akár a repülőjegy teljes árát is visszakaphatjuk késés esetén


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Akár a repülőjegy teljes árát is vissza kell téríteni az utasoknak egy járat késése vagy törlése miatt – közölte Borbély Zoltán közlekedési szakjogász szerdán az M1 aktuális csatornán.

A szakember azt mondta, erre tipikus példa, ha az egyhetes nyaralásra valaki kétnapos veszteség mellett már nem akar elutazni.

Mivel a tisztálkodás és a pihenés alapvető szükséglet, három órán túli késés esetén, az esetleges szállás költségeit is meg kell téríteni az utasoknak – tette hozzá.

Ismertette, ezeknél az eseteknél elsősorban a légitársaság a felelős, de bizonyos esetekben az utazási irodától is igényelhető a visszatérítés.

A légitársaság a kárenyhítési, kártérítési kötelezettség alól csak akkor mentesül, ha a hiba az ellenőrzési körén kívül, elháríthatatlan ok miatt történik. Ha a gép a légitársaság tevékenysége során sérül meg, az nem mentesíti a társaságot – hangsúlyozta.

Közölte, ezekben az ügyekben a nemzeti bíróságok járnak el, de a montreali egyezmény egyszerűsíti és maximalizálja a kárenyhítést, kártérítést, amelyeket a bíróságok nem léphetnek túl.

Ezeknek az ügyeknek nemcsak kártérítési, hanem fogyasztóvédelmi vonatkozásai is vannak – emelte ki Borbély Zoltán.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. március 5.

Elfogadás küszöbén az Európai Unió mesterséges intelligencia rendelete

A Mesterséges Intelligencia Rendelet (AI Act) közel három évig tartó uniós vitája és előkészítése február elején zárult le. Az egyeztetések során Magyarország következetesen azt az álláspontot képviselte, miszerint az európai vállalkozásokat és fejlesztéseket támogató szabályozásra van szükség, amely nem növeli feleslegesen a bürokráciát, továbbá kellő mozgásteret biztosít a tagállamok számára.