Alapítványok nyilvántartása: módosultak az illetékszabályok


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Megváltoztak az alapítványok nyilvántartási ügyeiben fizetendő eljárási illetékre vonatkozó szabályok – közölte a Fővárosi Törvényszék.

A 2020. január 1-jétől életbe lépett módosulások következtében az alapítványi nyilvántartási ügyek jelentős része illetékkötelessé vált.

Az új szabályok alkalmazását illetően a Fővárosi Törvényszék (FT) és a Budapest Környéki Törvényszék (BKT) Civil és Egyéb Cégnek Nem Minősülő Szervezeteket Nyilvántartó Csoportjai egyeztettek és közös álláspontot alakítottak ki. A megbeszélés eredményeként született tájékoztató – amely többek között tartalmazza a kötelezettekre, az esedékességre, a mentesülésre és a fizetési módokra vonatkozó fontosabb szabályokat és hasznos információkat – az alábbi linken olvasható.


Kapcsolódó cikkek

2024. december 6.

Papírból PDF – az új ingatlan-nyilvántartás

A jelenlegi ingatlan-nyilvántartásunk egy 1997-es törvényen alapul, és jogosan vetődik fel bennünk a kérdés, hogy ez a több mint két évtizedes szabályozás releváns rendelkezéseket tartalmaz-e. Az ezzel kapcsolatban felmerülő igény, illetve a COVID által okozott válsághelyzet következtében a szükség is egyre jobban nőtt egy gyors, hatékony, egyszerű és legfontosabbak közt elektronikus rendszerre, hogy hivatalos ügyeinket tudjuk intézni. Az Ars Boni cikkpályázat keretében készült írásban ezt az új és modern, elektronikus világba lépő jogintézményt szabályozó és véglegesnek tűnő 2021.évi C. törvényt fogom összehasonlítani eredeti, kihirdetéskori szövegével, illetve a jelenleg hatályos – de nemsokára „régi”-nek aposztrofált – ingatlan-nyilvántartásról szóló 1997. évi CXLI. törvénnyel.