AM: már hírlevélben is tájékozódhatnak a fogyasztók a termékvisszahívásokról


A lakosság még gyorsabb és közvetlen tájékoztatása, ezáltal hatékonyabb védelme érdekében ezentúl hírlevél formájában is megosztja a vásárlóktól visszahívott termékekkel kapcsolatos információkat a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) – jelentette be az Agrárminisztérium (AM) pénteki közleménye szerint az élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkár.

Nobilis Márton emlékeztetett, mind a kormány, mind az Agrárminisztérium számára kiemelten fontos a magyar emberek érdekeinek védeleme. Az egyik legerősebb, és a lakosság részéről is az egyik legmegbízhatóbbnak tartott fogyasztóvédelmi szervezet a Nébih. A hivatal 2019 márciusa óta teszi közzé a https://portal.nebih.gov.hu/termekvisszahivas oldalon az élelmiszerláncban történt termékvisszahívásokat. A kereshető adatbázisban a vállalkozások által jelzett vásárlóktól történő visszahívások, valamint és élelmiszer- és takarmánybiztonsági gyorsriasztási rendszeren, azaz a RASFF-on érkező esetek is megtalálhatóak – írták.

Az aloldalt egy-egy visszahívás alkalmával mintegy 15 ezren látogatják meg és a Nébih social media felületein közzétett tartalmak is több tízezer felhasználóhoz jutnak el. A fogyasztókat kiemelten érdeklő témakörről van tehát szó, hangsúlyozta az államtitkár, mely kapcsán az információk még gyorsabb és közvetlen megosztását segíti a jövőben a Nébih új hírlevele. A feliratkozók gyakorlatilag azonnal, a termékvisszahívás publikálását követően elsőként értesülnek annak részleteiről. A hírlevélben a legfontosabb alapinformációk kapnak helyet, valamint – amennyiben rendelkezésre áll – a termék fotója is megtalálható lesz – tették hozzá.

Nobilis Márton kiemelte, a termékvisszahívásokról való hatékony tájékoztatás a fogyasztók elemi érdeke. Fontos azonban, hogy azt is értsék: egy termék gyártó általi visszahívása az esetek többségében pozitív, a vásárló érdekeit szem előtt tartó és felelős vállalkozói döntésként értékelhető. Kiváltképp igaz ez a vállalkozások önellenőrzésének eredményeként történő önkéntes termékvisszahívásokra. Nem szégyenfalról van tehát szó, hanem a fogyasztóvédelmet középpontba helyező felelős vállalkozói magatartás bizonyítékáról. A termékvisszahívás hírlevélre a Nébih honlapján, a https://portal.nebih.gov.hu/hirlevel oldalon iratkozhatnak fel az érdeklődők – olvasható a közleményben.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2020. január 7.

Gigantikus kártérítést fizetett az IKEA komódja miatt

Negyvenhatmillió dolláros (11,8 milliárd forintos) kártérítést fizet az IKEA egy párnak, akiknek a gyermeke amiatt halt meg, mert a svéd bútorgyártó vállat egyik komódja rádőlt. A komódot Magyarországon is forgalmazzák.
2021. január 29.

Minden termékhez kötelező lesz magyar nyelvű használati útmutatót adni

Tavaly több mint 2500 termékbiztonsági és egyéb laboratóriumi ellenőrzés nyomán közel 200 féle terméket vont ki a forgalomból a fogyasztóvédelem. Idén júliustól bővülnek a hatóság jogosítványai, a vásárlók biztonsága érdekében akár a veszélyes árucikket forgalmazó honlap blokkolását is elrendelhetik majd – hívta fel a figyelmet az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).