Az energiahivatal 500 millió forintra bírságolta a PPD horvát energiakereskedőt


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) 500 millió forintra bírságolta a Prvo Plinarsko Drustvo (PPD) horvát energiakereskedőt piaci manipuláció miatt – közölte a hivatal.

A közlemény szerint a PPD 2022. január 17. és 26. között részt vett a mosonmagyaróvári határkeresztezési ponton Ausztriából Magyarország felé történő földgázszállítási szolgáltatást érintő kapacitás kiosztására szervezett aukción. A cég folyamatosan licitált a felajánlott kapacitás teljes mennyiségére, majd kapacitáslekötés nélkül hagyta el az árverést. A PPD az aukció során egyrészt félrevezető jelzést adott a kapacitástermék keresletéről, másrészt mesterséges szinten rögzítette a kapacitástermék mint nagykereskedelmi energiatermék árát.

A MEKH a földgázellátásról szóló törvény rendelkezései alapján ellátja a földgázpiacot érintően az 1227/2011/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletben (REMIT) meghatározott, nemzeti szabályozó hatóságra vonatkozó feladatokat, illetve ezzel összefüggésben ellenőrzési-, nagykereskedelmi piacfelügyeleti eljárást végez – olvasható a közleményben.

Az energiahivatal eljárása megállapította, hogy a PPD a kapacitásaukción tanúsított magatartásával megsértette REMIT 5. cikkében foglalt piaci manipulációra vonatkozó tilalmat, ezért a MEKH nyilvános határozatában 500 millió forintos bírságot szabott ki a cégre – tették hozzá.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.