E-ügyintézés: haladék egyes szerveknek
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Rendeletben teszi közzé a kormány az elektronikus ügyintézésre nem kész állami szervek listáját
Az Országgyűlés 124 igen, 25 nem szavazattal és 26 tartózkodás mellett két fideszes képviselő, Gulyás Gergely és Répássy Róbert javaslatára elfogadta az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény módosítását, amely lehetővé teszi, hogy a kormány rendeletet hozhasson az elektronikus ügyintézés feltételeit önhibájukon kívül teljesíteni nem tudó szervekről.
Jövő év január 1-jétől széles körű szervezeti hatállyal megindul az elektronikus ügyintézés. A természetes személyek jogosultak, a gazdálkodó szervezetek, jogi képviselők kötelezettek lesznek az elektronikus kapcsolattartásra. Egyes állami szervek azonban önhibájukon kívül még nem tudják az e-ügyintézésnek azt a szintjét biztosítani, hogy az állampolgárok biztonságosan intézhessék ügyeiket.
[htmlbox Változásfigyeltetés]
A most elfogadott törvény értelmében a kormány rendeletet hozhat az elektronikus ügyintézés feltételeit önhibájukon kívül teljesíteni nem tudó szervekről. A rendeletben meg kell határozni az önhibán kívüli akadályozottság időtartamát is.
(MTI)