Az online sportfogadás és a jog viszonya
Az online sportfogadás és a jog sokrétű kapcsolatát is megvitatták a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság klubbeszélgetésén.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A Lausanne-i Egyetem által az Európa Tanács számára készített, a 2020-as SPACE II éves felmérés szerint 2019-től 2020-ig 3% -kal csökkent a szabadságmegvonással járó büntetések és intézkedések száma, így egyre több elkövetővel szemben alkalmaznak olyan büntetést, vagy intézkedést, amellyel nem vonják ki őt a társadalomból.
2019-ben még csak 1.456.192 esetről számoltak be, 2020-ra ez 1.500.547 elkövetőre nőtt. Ezt támasztják alá a pártfogó ügynökségek által szolgáltatott adatok.
Olyan közösségi szankciókat és intézkedéseket alkalmaznak, mint például az elektronikus megfigyelés, a közszolgálat, a házi őrizet, a kezelések, a félszabadság és a feltételes szabadlábra helyezés.
A legtöbb fogvatartott Lengyelországban volt (643 próbaidős elítélt 100.000 lakosonként), majd Törökország (627), Litvánia (568) és Grúzia (562) következett a sorban.
A legkevesebb próbaidős két országban volt, amelyek az elmúlt évtizedben elkezdték alkalmazni a közösségi szankciókat és intézkedéseket: Észak-Macedónia (6 próbaidős 100.000 lakosonként) és Szerbia (35), amelyet Svájc (47), Norvégia (49) követ, végül Finnország (54) és Bulgária (56) jön a sorban.
Az adatokat szolgáltató 40 börtön- és pártfogó felügyelet közül 34-ben a próbaidős populáció aránya magasabb volt, mint a fogvatartottak aránya. A Lausanne-i Egyetem által az Európa Tanács számára évente lefolytatott SPACE felmérés áttekintést nyújt a szabadságvesztés (SPACE I) és a közösségi szankciók és intézkedések alkalmazásáról, amelyek a börtön alternatívájaként is ismertek (SPACE II) a Európa Tanács tagállamaiban.
(coe.int)
Az online sportfogadás és a jog sokrétű kapcsolatát is megvitatták a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság klubbeszélgetésén.
A jelenlegi ingatlan-nyilvántartásunk egy 1997-es törvényen alapul, és jogosan vetődik fel bennünk a kérdés, hogy ez a több mint két évtizedes szabályozás releváns rendelkezéseket tartalmaz-e. Az ezzel kapcsolatban felmerülő igény, illetve a COVID által okozott válsághelyzet következtében a szükség is egyre jobban nőtt egy gyors, hatékony, egyszerű és legfontosabbak közt elektronikus rendszerre, hogy hivatalos ügyeinket tudjuk intézni. Az Ars Boni cikkpályázat keretében készült írásban ezt az új és modern, elektronikus világba lépő jogintézményt szabályozó és véglegesnek tűnő 2021.évi C. törvényt fogom összehasonlítani eredeti, kihirdetéskori szövegével, illetve a jelenleg hatályos – de nemsokára „régi”-nek aposztrofált – ingatlan-nyilvántartásról szóló 1997. évi CXLI. törvénnyel.
2025 februárjától változik a Közös Végrehajtási Szabályzat 17. és 18. cikke – hívja fel a figyelmet honlapján a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!