Félmilliárdos költségvetési csalás a vád


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Két algyői cég vezetője az áfával trükközött. Az ügyészség letartóztatásukat indítványozta.

Csaknem ötszázmillió forintos költségvetési csalás miatt indult eljárás két algyői cég vezetője ellen, az ügyészség indítványozta letartóztatásukat – tájékoztatott a Csongrád Megyei Főügyészség szóvivője.

Szanka Ferenc közölte: a megalapozott gyanú szerint az algyői ipartelepen székhellyel rendelkező két gazdasági társaság 2016 tavasza és a 2017 vége között áfabevallásaiban az általa nyújtott szolgáltatásokról kiállított számláknak csak egy részét tüntette föl, és nem nyújtott be adóbevallást ezekről a gazdasági eseményekről. Az egyik cégnél mintegy 232 millió, a másiknál 245 millió forint adóhiányt állapítottak meg.

A nyomozás ideje alatt a gyanúsítottak bizonyítékokat semmisítettek meg, adattartalmakat töröltek, és más módon is megpróbálták az eljárást meghiúsítani. A bűncselekményekben feltehetően közreműködő társuk pedig ismeretlen helyre távozott. Az egyik cégvezető a rá szintén költségvetési csalás miatt kiszabott felfüggesztett szabadságvesztés próbaideje alatt áll – ismertette a szóvivő.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.