Fővárosi Törvényszék: kevesebb per húzódik el
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Három hónap alatt több mint 7 százalékkal csökkent a két éven túli ügyek száma a bíróságokon – írja közleményében a Fővárosi Törvényszék.
A 2015 szeptemberében indult „Szolgáltató bíróságokért!” program keretében a Fővárosi Törvényszék 2015. november 30-ig 366 kiemelkedőn hosszú pertartamú peres ügy befejezését prognosztizálta, a bíróság bírái ezzel szemben ennek mintegy hatszorosát, összesen 2.208 két éven túl folyamatban volt ügyet zártak le – olvasható a szervezet közleményében.
Polgári Jog: havonta megjelenő online folyóirat
|
Az új folyóirat célja, hogy tudományos igénnyel, de a gyakorlat számára is hasznosítható módon, a gyakorlatban felmerülő problémákra fókuszálva mutassa be a Polgári Törvénykönyvet. Főszerkesztő: dr. Vékás Lajos
További részletek, megjelenés >>
|
A Fővárosi Törvényszék – a 2012 óta elért eredményeket megőrizve és továbblépve – ismét sikeres évet zárt 2015-ben. A legnagyobb magyarországi törvényszékre 415.917 ügy érkezett, ezzel szemben 422.700 ügyet fejezett be, így az évek óta tartó pozitív tendencia tovább folytatódik, a hátralék évről-évre csökken. A „Szolgáltató bíróságokért” program keretében a Fővárosi Törvényszék 2 208 két éven túl folyamatban volt ügyet zárt le, amely befejezési volumen kiemelkedő nagyságú. A teljesítmény mögött a kerületi bíróságok és a törvényszék együttes, kiemelkedő teljesítménye áll. A bírák és az őket segítő bírósági dolgozók 2015. június 1-2015. november 30. között összesen 1.963 tárgyalási pótnapot tartottak annak érdekében, hogy az elhúzódó peres ügyek soron kívül befejezést nyerjenek. A program folytatódik: az ügyfelek megelégedésére a következő negyedévben várhatóan még nagyobb arányban csökken a hosszú pertartamú ügyek száma. Bár a program rendkívüli erőfeszítések árán valósítható meg, hiszen a bírók túlterheltek, de példátlan az összefogás, és a jó cél érdekében kivétel nélkül minden bírósági dolgozó nagy erőfeszítéseket tesz. Az Országos Bírósági Hivatal elnöke által a „Szolgáltató bíróságokért” program keretében meghirdetett egyéb célkitűzések végrehajtása érdekében a Fővárosi Törvényszék hatékony intézkedéseket tett az elmúlt esztendőben. 2015-ben több, az igazgatása alá tartozó szervezeti egységben ügyfélcentrumot adott át ünnepélyes keretek között, amelyek az ügyfélkiszolgálás XXI. századi körülményeit és korszerű feltételrendszerét biztosítják.
A Fővárosi Törvényszék főépületében működő új ügyfélcentrum kiemelkedő szolgáltatásokat nyújt a közlemény szerint, valamennyi, a Fővárosi Törvényszék és kerületi bíróságai előtt folyamatban lévő peres és nemperes ügyben azonnali, gyors és hatékony tájékoztatást nyújt. A Fővárosi Törvényszék legutóbb átadott, legkorszerűbb Tölgyfa utcai épületében hasonlóan magas színvonalú szolgáltatást nyújtó ügyfélcentrum biztosítja az állampolgárok teljes körű kiszolgálását. Az év során megkezdte működését a Budapesti XVIII. és XIX. Kerületi Bíróság ügyfélcentruma és a Budapesti II. és III. Kerületi Bíróság, valamint a Budapesti XX., XXI. és XXIII. Kerületi Bíróságon infopontok kerültek kialakításra a gyorsabb, hatékonyabb ügyfélkiszolgálás érdekében. A program keretében a Fővárosi Törvényszék tovább folytatja a centrumok kialakítását, így 2016-ban a Cégbíróság épületében, majd a Gazdasági Kollégium főépületében nyílik korszerű, minden ügyféli igényt kielégítő információs bázis. Az informatikai háttérrel biztosított ügyfélcentrumok működésének hatékonyságát és sikerességét a program keretében rendszeresített ügyfélelégedettségi mérés folyamatosan igazolja. Nagy jelentőségű, hogy a program keretében a Fővárosi Törvényszék is elkészítette ügyfélkartáját. Az ügyfélkarta valamennyi szervezeti egység működését közérthetően, világosan bemutatja a jogkereső polgárok előtt, széleskörű információs bázist jelent és emellett természetesen megfogalmazza azokat az alapelveket, amelyeket a Fővárosi Törvényszék az ügyfélkiszolgálás során kiemelkedően fontosnak tart és mindennapi megvalósulását biztosítja. A „Szolgáltató bíróságokért” program keretében a Fővárosi Törvényszék kommunikációs stratégiája 2 is megújult.
A gyorsabb, hatékonyabb és időszerű tájékoztatás érdekében a sajtóosztály létszáma növekedett, a szakmai kompetencia színvonala lényegesen emelkedett, gyakoribbá váltak a sajtómegjelenések, közlemények, melyek rendszerességéről – az időszerű tájékoztatás érdekében – a Fővárosi Törvényszék vezetése a jövőben is gondoskodik – zárul a közlemény.