Márciustól használható a Bírósági Fizetési Portál


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az új rendszerben valamennyi kezdeményezett, befizetett és felhasznált fizetési tétel visszakereshető lesz.

Önálló Bírósági Fizetési Portált fejlesztett az Országos Bírósági Hivatal (OBH), mely 2019. március 4-én indul. A cél a bírósági eljárásokhoz kapcsolódó elektronikus fizetési megoldások szélesebb körű biztosítása, az ügyfelek számára kényelmes és ügyfélbarát szolgáltatások nyújtása, valamint a befizetések ellenőrzésének megkönnyítése.

Az új portálon az Igazságügyi Fizetési Portálon megszokott – adósságrendezési, csőd-, felszámolási, jog- és ténytörlési, valamint vagyonrendezési eljárásokban alkalmazott – fizetési módok mellett lehetőség lesz többek között a bírósági letéti számlákra teljesítendő összegek befizetésére, a perköltségek előlegezésére vagy a bírság jellegű befizetések teljesítésére is.

A Bírósági Fizetési Portál ügyfeleknek nyújtott kényelmi szolgáltatásai között szerepel a regisztrációt követően igénybe vehető felhasználói fiók, amelyen valamennyi kezdeményezett, befizetett és felhasznált fizetési tétel visszakereshető, a fizetési ígérvény letölthető. Az ügyfelek támogatására bevezették a jogcímekhez kötődő eljárási illeték kalkulátort is, amely segítséget nyújt a fizetendő illeték meghatározásában.

A portál a jövőben is támogatja a bankkártyás, ún. VPOS fizetési megoldást az Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszeren (EFER) keresztül, illetve a Magyar Államkincstárnál vezetett számlákra történő utalás esetében egyszerűbbé válik a közlemény rovat kitöltése és a fizetések ellenőrzése. Újdonság, hogy átutalásos fizetési mód választása esetében is fizetési ígérvényt állítanak ki az elszámolást követő munkanapon.

A Bírósági Fizetési Portál tehát 2019. március 4-től lesz elérhető az ügyfelek számára. Az oldal működéséről készült bemutató videót itt megtekinthetik.


Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.