Megújul a Kúriai Döntések Bírósági Határozatok folyóirat


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Kúriai Döntések Bírósági Határozatok folyóirat 70. évfolyama 2022. január 20-tól külsejében is megújulva és – a kor kívánalmainak megfelelően – a fenntarthatóság jegyében online, szabad hozzáférésű (open access) kiadványként jelenik meg.

A lap nyomtatott kiadása megszűnik, helyette kizárólag elektronikus formában, a Kúria honlapjáról (www.kuria-birosag.hu), ingyenesen letölthetők az egyes lapszámok. A jogtár szolgáltatók adatbázisaiban természetesen továbbra is hozzáférhető a szakmai tartalom.

A Kúriai Döntések Bírósági Határozatok hiánypótló jelleggel, jogászok generációi számára adott iránymutatást az elmúlt évtizedek jelentősebb kúriai döntéseit illetően.

A Kúria lapjának célja változatlanul az, hogy biztos tájékozódási pontot nyújtson az ügyszakok szerint fejezetbe szerkesztett legfontosabb kúriai döntések, jogegységi iránymutatások, az Európai Unió Bíróságának határozatai, továbbá a ,,Fórum” rovatban megjelenő szakirodalmi írások közzétételével.

A kiadványt továbbra is a Kúria bíráiból álló Szerkesztőbizottság szerkeszti, megjelenéséért a Kúrián 2021. július 1-jével létrehozott Werbőczy István Országbíró Kutatóintézet felel.

(kuria-birosag.hu)

Kúriai Döntések


Kapcsolódó cikkek

2024. október 30.

Parlament előtt a 2025-ös adócsomag

A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.

2024. október 30.

NMHH: Ismerik, sokszor mégsem védekeznek a közösségi média veszélyei ellen a fiatalok

A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.